"Pilot Power" eller "Pilot Power 2CT"

Ajfan. det vissta jag inte. Vet bara att en jäkla massa klagat på att dem blir överhettada "lätt". Tog dessutom för givet att det var lite hårdare smet i mitten men så är det alltså inte? :(

Nix, 2ct håller inte bättre! Precis som Sportbike skrev så är det samma gummismet i mitten, där vi åker ca 95-98% av vår körning, kanske mer. Skillnaden mellan vanliga PP och PP 2ct är att skuldran, biten längst ut på däcket består av 100% silica och har bättre våtfäste. Kanon, om det inte vore för nackdelen att det tål mindre värme och slits fortare. Så för bankörning är vanliga PP bättre, och frågan är ju hur många som tränar fotpinneskrap när det regnar så att dom får ut så mycket av 2ct-däcken? :va

Jag har ett nytt Pilot Power 120/70 (vanliga modellen) liggande, så jag köper ett Pilot Power 160/60 (vanliga modellen) och kränger på min 5" fälg och testar.

När jag ändå byter, så tänkte jag lyxa till det lite. Jag tänkte låta Husa Harry göra om fälgarna till slanglösa :).
Om bara Husa Harry vill svarar på mitt PM.

PS. om det är någon som känner Husa Harry, så kan ni väll be honom läsa mitt PM.

Lånar tråden lite, Jag har pilot power däck på hojen där bakdäcket har som en reva en lite bit från centrumlinjen. Är däcket för gammalt nu så de olika lagren börjar separera? Ska man byta ut dom? Det ganska mycket mönster kvar nämligen. Kan tvåkomponentsdäck börja separera på det viset?

mvh

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP