Pilot power A,B,C???

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Japp, vad menas med de olika beteckning A, B, och C :confused: Var inne på en Tysk http://www.mynetmoto.com/ sida som jag funderar på att beställa ifrån men förstår inte vad som menas med de olika beteckningarna. Kollar även på Pirellis Dragon MTR 02 men det är olika beteckningar där med. TL 69W och TL 69H heter de :confused: Vad betyder det??

Det finns nån annan tråd om just detta, har du sökt? Vet att det gällde däck från mynetmoto. Har för mig att det hade med att vissa däck är orginaldäck till vissa Mc-modeller och därför har olika beteckningar för det :va

fogerty skrev:
Det finns nån annan tråd om just detta, har du sökt? Vet att det gällde däck från mynetmoto. Har för mig att det hade med att vissa däck är orginaldäck till vissa Mc-modeller och därför har olika beteckningar för det :va

Har sökt lite, men hittade faktiskt en hel del. Tänkte att det kunde vara lättare att lägga ut en ny tråd :rolleyes: :tungan

Det stämmer, det är originaldäck. Det brukar finnas ett däck utan extra bokstav, det är det allmänna och går också bra att använda. De med bokstav passar en viss hoj men vad det innebär och framför allt var det finns sammanställt vet jag inte. För sin egen hoj kan man ju kolla instruktionsboken, där står däcksmodellen inklusive extrabokstaven så det löser ju problemet.

Förvirrad

Ninjaboy skrev:
Det stämmer, det är originaldäck. Det brukar finnas ett däck utan extra bokstav, det är det allmänna och går också bra att använda. De med bokstav passar en viss hoj men vad det innebär och framför allt var det finns sammanställt vet jag inte. För sin egen hoj kan man ju kolla instruktionsboken, där står däcksmodellen inklusive extrabokstaven så det löser ju problemet.

Håller på att beställa däck till min Yamaha TDM 850 för första gången.
Blir i alla fall inte klok på alla beteckningar, trots att jag försökt att fatta tidigare inlägg :fatta!
I instruktionsboken står det 150/70 ZR17 samt 110/80 ZR18.
PÅ mynetmoto hittar jag bla de här beteckningarna 150/70 ZR 17 M/C TL 69W CONTIROADATTACK , 150/70 ZR 17 TL 69W BT 020 R.
Räcker det med att beteckningen från instruktionsboken är med för att däcken ska passa?

Ni får gärna rekomendera några bra däck.
Skall gå B&K kurs samt några bandagar i maj men jag kommer även pendla till jobbet ca 3 mil om dagen på motorväg.
Man vill ju gärna att däcket skall hålla en säsong ca 600-1000 mil, men även ha hyfsat grepp bana, även fast man än så länge är kass på bana(tror jag).
Mvh
Olle

Fjordmannen skrev:
Håller på att beställa däck till min Yamaha TDM 850 för första gången.
Blir i alla fall inte klok på alla beteckningar, trots att jag försökt att fatta tidigare inlägg :fatta!
I instruktionsboken står det 150/70 ZR17 samt 110/80 ZR18.
PÅ mynetmoto hittar jag bla de här beteckningarna 150/70 ZR 17 M/C TL 69W CONTIROADATTACK , 150/70 ZR 17 TL 69W BT 020 R.
Räcker det med att beteckningen från instruktionsboken är med för att däcken ska passa?

Skall gå B&K kurs samt några bandagar i maj men jag kommer även pendla till jobbet ca 3 mil om dagen på motorväg.
Man vill ju gärna att däcket skall hålla en säsong ca 600-1000 mil, men även ha hyfsat grepp bana, även fast man än så länge är kass på bana(tror jag).
Mvh
Olle
Så du vill alltså ha hårda däck så du kan pendla, men mjuka så du kan köra på bana, säg till mig när du hittar dom :)

Skämt o sido, man får kompromissa.. Nånstans mittimellan letar jag efter.. Och det är nog vanliga sportdäck, dvs. tex. Roadtec Z4 el.Z6 pilot power osv...

Har kört beggade rejsdäck innan, schyssta däck bra pris men ack så kort livslängd..

Fjordmannen skrev:
Mvh
Olle

Köp olika för olika ändamål. En uppsättning till bana och en till transport. Billigast i längden,

ev bokstavskombinationer är originalmonteringsdäck. Vissa motorcyklar har en del defekter (ibland obetydliga, ibland stora) därför kräver en del av dem speciella däck.

Ex nervösa vid extremt höga farter, inte tillräckligt kvickstyrda, för tunga
osv.

mvh

Christer Ahlström
Michelin Nordic AB

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...