Pilot jet skruvar RS36

mcmange

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
gsxr
Tog isär förgasarna för en genomgång och såg att tre skruvar va avbrutna och spetsarna sitter kvar i förgasarna hur får man ut dom??? har försökt med tryckluft, 556 och trubbig mejsel

Tog isär förgasarna för en genomgång och såg att tre skruvar va avbrutna och spetsarna sitter kvar i förgasarna hur får man ut dom??? har försökt med tryckluft, 556 och trubbig mejsel

haha, jag har precis haft samma problem!!! LYCKA TILL!!! :tummenupp

Så där, då har jag retats klart!:näsblod

Hålen är strax över 0,7mm. Jag hittade inget som var så tunnt men ändå styvt nog att orka pressa med. Jag gjorde lite olika försök med lite olika matriel och dorn, men ingenting fungerade. Nålarna är ju koniska och sitter därför ganska hårt. Mina hade dessutom suttit ett tag om det nu skulle påverka. Ta det försiktigt när du pillar det är lätt att repa insuget och deformera hålet. Tror faktiskt att jag lyckades svampa nålen och det är ju defenitivt inte lyckat. Ta det lungt! Jag hade brottom att få ur nålarna, så jag tog tjuren vid hornen och lämnade iväg fuggarna till en välrenomerad Mikuni meck i stan. Han tog 800 för att lossa 2 nålar. har du tid så har jag nog en bra ide på att bygga ett verktyg för att få ur nålarna.

EDIT: se även denna länk http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=151289

Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2