Pillade på ny Rettan idaa..

Vilken skall jag ha....?

• Antal röstningar
    0
Hinkas skrev:
Dussin.... Är inte det 12? Då borde han väl köpa en zx12?

ähhh, :rolleyes: Du, ni fattar va jag menar....

BTW, håller på å drar "finding nemo" från dig på DC. En fil som heter CD_image_File_CD2.bin är det filmen eller nått spel?

/H

Kawan ser ut som Fan, fronten är...fyfaan!! :zpy

R1'an är en riktig jävla as till motorcykel...btw, varför skulle den vara en dussinhoj??

Joker skrev:
...btw, varför skulle den vara en dussinhoj??

ähh. man ser la vilken som är den vanligaste sporthojen i sverige eller??? Klart ingen är säkerligen den andra lik, men det känns ändå lite så... INTE alltid negativt, men jag vill (när jag blir stor) vara lite egen och kanske inte ha samma(likadan) hoj som "alla" andra har...

Sen är det ju lite så oxå att alla rookies å sånna som inte vet nått om hojar vet alltid att det finns en hoj, R1, att den e phet, en sån ska man ha...
Kanske inte heller alltid negativt...

Men visst, its a free country...så varför inte en retta???

Å, nej, jag skulle INTE tacka nej till en sådan... Inte en chans....

/H

Köp nu kawan. Det är en helt ny hoj som ingen nånsn känner till nere på stranden i sommar. Alla kommer vilja peta på antingen dig eller din hoj.
En R1 förblir alltid en R1 hur man än placerar avgasrören...

Låt folk få upp ögonen på Kawasaki.

Det dummaste jag hört var när jag o Asyl_kasa(zx9r) skulle köra från Tylösand och 2 brudar kollar snett på oss o säger: "ÄÄähh, det är ju inte ens Yamaha..."

Så upp med Kawas rykte o kör som en tok genom stan och på cykelvägar så syns du ;)

750RR

Suzuki såklart! :Bugar

Öh..var det inte ett alternativ. :dummer

Köp båda en för jämna en för ojämna dagar!

Båda är riktigt snygga, svårt val, men skulle nog personligt ta en retta av dom två d vs.

Motocrosser85 skrev:
jaha ska du byt hoj? :tummenupp
men välj en rikti hoj, alltså en gixxer 1000! :banana
Nej skämta bara, både kawan å rettan kommer att va så jävla bra,
en "vanlig" hojåkare märker knappast nån större skillna på prestanda åtminstone.
Visst alla hojar känns olika då man sitter på dem, huvudsaken att du kan si på hojen å tyck att den är fin.. :)
(ps. Ta rettan :yoparty )

Yes, 600 börjar bli trött...sen skrapar den i marken på banan helatiden=)

Visst e suzukin bra också... men tycker inte riktit att den e så snygg...
Sen så finns ju dendär vit/blåa 954 på rapid åxå me 144bhk...Men men de e ju en honda :hihi

Båda är garanterat kanon hojar så välj efter tycke o smak,jag skulle valt R1 utan att fundera på saken om båda var likvärdiga eftersom jag tycker den ser mycket bättre ut.Skulle nog ta en röd.

Kawaskaki har väl aldrig kunnat bygga hojar? :crash

Klart du ska ha en retta :tummenupp

FinskaNinjan skrev:
Yes, 600 börjar bli trött...sen skrapar den i marken på banan helatiden=)

Visst e suzukin bra också... men tycker inte riktit att den e så snygg...
Sen så finns ju dendär vit/blåa 954 på rapid åxå me 144bhk...Men men de e ju en honda :hihi

Ska du va snabb på banan så tar du en Gixxer 750,
Passlit me effekt å låg vikt, å känns lätt att hantera.
Nää köp int en 954, stor å klumpig på banan.
När bestämmer du dej va du ska ta?
(ps. va har du mot honda?) :va

Micke_Lindstrom skrev:
Köp ninjan, tänk på att Kawasaki kan bygga helikoptrar, det kan inte Yamaha.
(Bästa argumentet i hela tråden.)

Kawa gör inga helikoptrar och kommer aldrig göra det heller. Möjligen karosseri och sånt.

håkanolsson skrev:
Kawa gör inga helikoptrar och kommer aldrig göra det heller. Möjligen karosseri och sånt.

Kawasaki BK117.
Möjligt att dom samarbetar med någon, men när helikoptern heter Kawasaki borde dom ju göra det mesta på den?
Yamaha kanske inte bygger sina syntar själv heller. :D
Kawasaki bygger flygplan och rymdgrejer också.

Bifogat

• KawasakiBK117.jpg
    KawasakiBK117.jpg
    13.1 KB · Visningar: 35
Last edited:
Micke_Lindstrom skrev:
Kawasaki BK117.
Möjligt att dom samarbetar med någon, men när helikoptern heter Kawasaki borde dom ju göra det mesta på den?
Yamaha kanske inte bygger sina syntar själv heller. :D
Kawasaki bygger flygplan och rymdgrejer också.

(Fan nu har jag slösat en hel timme på nätet bara för att försöka försvara mig :D

MBB (Tyskland) har ju tillverkat BK117 sedan 1979. Nu heter MBB Eurocopter tillsammans med Aerospatiale tror jag(Frankrike) (www.eurocopter.com) Kawa har länge tillverkat karosseri till MBB's helikopetrar. Nu gör de även transmisionen och undercarriage. Kanske inte det mesta, men bra mycket mer än vad jag trodde, så jag backar ett steg. Kawa-logon på sidan måste ju vara en marketing-grej för helicoptern på bilden är en Eurocopter (där kawa är med på ett hörn)

Min DX7II är iallafall helt igenom Yamaha, vad jag vet. Men de snodde idén om FM-syntes från någon amerikan tror jag.

(får OT-stryk vilken minut som helst)

håkanolsson skrev:
(Fan nu har jag slösat en hel timme på nätet bara för att försöka försvara mig :D

MBB (Tyskland) har ju tillverkat BK117 sedan 1979. Nu heter MBB Eurocopter tillsammans med Aerospatiale tror jag(Frankrike) (www.eurocopter.com) Kawa har länge tillverkat karosseri till MBB's helikopetrar. Nu gör de även transmisionen och undercarriage. Kanske inte det mesta, men bra mycket mer än vad jag trodde, så jag backar ett steg. Kawa-logon på sidan måste ju vara en marketing-grej för helicoptern på bilden är en Eurocopter (där kawa är med på ett hörn)

Min DX7II är iallafall helt igenom Yamaha, vad jag vet. Men de snodde idén om FM-syntes från någon amerikan tror jag.

(får OT-stryk vilken minut som helst)

Vadå offtopic?

Kolla på http://www.khi.co.jp/index_e.html
Där finns ett antal helikoptrar och flygplan, jag vet inte hur mycket eller lite Kawa bygger på dom själv.
Det finns väl knappt något företag som bygger nåt som är mer komplicerat än en brödrost utan samarbete eller underleverantörer?

Sorry att vi spammar lite i tråden.

Micke_Lindstrom skrev:
Vadå offtopic?

Kolla på http://www.khi.co.jp/index_e.html
Där finns ett antal helikoptrar och flygplan, jag vet inte hur mycket eller lite Kawa bygger på dom själv.
Det finns väl knappt något företag som bygger nåt som är mer komplicerat än en brödrost utan samarbete eller underleverantörer?

Sorry att vi spammar lite i tråden.

Lite kul att Kawa byter ut "Boeing"(Boeing Vertol), "Mc Donnel Douglas" och "Hughes" mot "Kawasaki". Alla helikoptermodeller på den siten har sedan urminnes tider varit amerikanska och europeiska. I japan heter "Husaberg" "Kawaberg". Men jag hittade en del flygplan som de verkar ha gjort.

Skaffa nu genast en Kawa och den skall självklart vara GRÖN

..även om den svarta såg djävligt rå ut.

Om det hade varit mitt val så hade jag lagt upp en poll i 125-forumet och sen köpt den som förlorade.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT