Pilla ur liten plastring djupt inne i hål

Plastringen är väl ca 2mm i diameter eller något mindre. Och alltså då med ett hål på kanske någon millimeter i mitten. Så då är själva ringens materialtjocklek ca 0.5mm. Som man ska försöka få en tillräckligt liten skruv att få fäste i. För det sitter ju en liten pigg i mitten av kontakten så det går inte att få skruven att ta i hålet på ringen.

Hur menar du med liten pigg i mitten av kontakten?:va Plastringen har väl lossnat från kontakten och blivit kvar nere i honan om jag förstått saken rätt?:va Min tanke var då alltså att ta en lagom lång träskruv av tillräckligt liten storlek, köra ner i honan och sen skruva runt lite. Har man tur så gräver gängorna in tillräckligt mycket i den mjuka plasten varpå den fastnar och man kan dra upp både skruv och ring. Förstår inte riktigt varför det inte skulle funka bara för att ringen är liten, man får ju använda en tillräckligt liten skruv bara?:va

Hur menar du med liten pigg i mitten av kontakten?:va Plastringen har väl lossnat från kontakten och blivit kvar nere i honan om jag förstått saken rätt?:va Min tanke var då alltså att ta en lagom lång träskruv av tillräckligt liten storlek, köra ner i honan och sen skruva runt lite. Har man tur så gräver gängorna in tillräckligt mycket i den mjuka plasten varpå den fastnar och man kan dra upp både skruv och ring. Förstår inte riktigt varför det inte skulle funka bara för att ringen är liten, man får ju använda en tillräckligt liten skruv bara?:va
Det är en 2mm dc-plugg av den modell som sitter på nyare Nokia-telefoner. Så i mitten av honkontakten som sitter på telefonen så sitter det ett ledande stift som ska in i motsvarande hål på hankontakten. Kring det stiftet så har ringen som sitter längst ut på hankontakten på den gamla laddaren fastnat.

Det ledande stiftet (som jag kallade för pigg i mitt föregående inlägg) sitter alltså i vägen så man inte kan få in en skruv i plastringens hål.

Det är en 2mm dc-plugg av den modell som sitter på nyare Nokia-telefoner. Så i mitten av honkontakten som sitter på telefonen så sitter det ett ledande stift som ska in i motsvarande hål på hankontakten. Kring det stiftet så har ringen som sitter längst ut på hankontakten på den gamla laddaren fastnat.

Det ledande stiftet (som jag kallade för pigg i mitt föregående inlägg) sitter alltså i vägen så man inte kan få in en skruv i plastringens hål.

Aha! Då förstår jag. Trodde att vi pratade om typ vanlig 3,5 mm ljudkontakt.

Då var det inget:)

Banka mobilen hårt i bordet tills ringen trillar ut

Tags: djupt, inne, liten, pilla, plastring

Tack för alla tips!

Satsade på snabblim i änden på laddkontakten, först på gamla utan ring och sedan på nya. Resultat: Noll med gamla och med nya kom hela honkontakten med ut så där slogs sista spiken i 6300:an:huvet
Idiotiskt att inte ladda genom USB när det ändå finns en sådan!

Intressant att se hur vissa här associerar...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg