Pilbågsskytte vad gäller?

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
V-Rod
Får man skjuta pilbåge (compound-båge) på sin tomt ?

Sköt lite tidigare idag vilket resulterade i en mindre incident och disskusion med grannen.

Bifogat

• bow 006.jpg
    bow 006.jpg
    136.7 KB · Visningar: 382
Last edited:
tror du får skjuta så länge du inte skjuter på folk. tror katter inte är tillåtet heller

Solid snake skrev:
2277072 Vad hände?

Nja, först och främst så sköt vi på morfars gamla bil ståendes utanför uppfarten vilket tycktes vara "suspekt-beteende" enligt grannen.

Sedemera så hade jag oturen att en fågel (modell större) råkat välja identisk flygväg uppe i det fria som en av mina pilar.

Men men..........

Vad gäller?

Last edited:
Det bästa är kanske att höra med grannarna först.
Nere i stugan (alla känner alla) skjuter jag både luftgevär, blåsrör och pilbåge på tomten.

Homo skrev:
tror katter inte är tillåtet heller

Vad får dig att tro att man skulle kunna tänkas skjuta en katt?

Adde skrev:
2277114 Det bästa är kanske att höra med grannarna först.
Nere i stugan (alla känner alla) skjuter jag både luftgevär, blåsrör och pilbåge på tomten.

Jag och mina grannar konverserar inte mera än att vi citerar lagtexter för varandra i princip, så att be om lov är uteslutet. :hihi

1. Bygg en stor och rejäl butt samt häng upp skydd bakom. Problemet är att pilarna oftast går igenom skyddet när man skjuter compound eftersom bågvikten är så pass hög. Vilket i sin tur beror på lett-off:en som compundbågarna har. (Skaffa recurv istället).

2. DET ÄR FÖRBJUDET ATT JAGA MED PILBÅGE I SVERIGE!!

3. Vad anväder du för pilar? Jag skulle inte skjuta på en bil med mina pilar iaf, risken att de blir krökta känns ganska överhängande. Desseutom är de inte gratis heller.

Olof.B skrev:
2277128 1. Bygg en stor och rejäl butt samt häng upp skydd bakom. Problemet är att pilarna oftast går igenom skyddet när man skjuter compound eftersom bågvikten är så pass hög. Vilket i sin tur beror på lett-off:en som compundbågarna har. (Skaffa recurv istället).

2. DET ÄR FÖRBJUDET ATT JAGA MED PILBÅGE I SVERIGE!!

3. Vad anväder du för pilar? Jag skulle inte skjuta på en bil med mina pilar iaf, risken att de blir krökta känns ganska överhängande. Desseutom är de inte gratis heller.

1. Har ett rejält skydd i form av ett skjul där jag fäst "tavlan" med riktigt stoppningsmaterial (styrolit???).

2.Jag känner till detta, men det rörde sig om ett vådaskott.

3.Pilarna som sköts mot bilen var dels av "lättmetall" ( Easton, dom klarade en vända) dels komposit, märke "patriot" dom verkar tåla massor 10-tal skott genom bildörr utan tillstymmelse till krökning.

Rocky skrev:
2277156 1. Har ett rejält skydd i form av ett skjul där jag fäst "tavlan" med riktigt stoppningsmaterial (styrolit???).

2.Jag känner till detta, men det rörde sig om ett vådaskott.

3.Pilarna som sköts mot bilen var dels av "lättmetall" ( Easton, dom klarade en vända) dels komposit, märke "patriot" dom verkar tåla massor 10-tal skott genom bildörr utan tillstymmelse till krökning.

Då säger jag såhär: Fuck Rockys granne och skjut så mycket du vill! :yoparty

inga problem att skjut mot tavla, se till att ha någon form av stoppnät bakom helst om du skulle missa (slipper att träffa någon anna samt leta pilar).

skjutr själv på proffisonell nivå eller vad man ska kalla det sedan 6 år, dock recurve :tomten

2fast4hjo skrev:
Vilket avstånd skjuter du ifrån, du kanske skulle stå lite närmare :hihi

Edit..skjuter på bilar ja då vore det ju skam om du inte träffa

Har stegat ca: 20 meter vid tavelskytte (stor tavla), vid bilskyttet så vet jag ej avstånd då vi simulerade taktiskt skytte (jag var i rörelse) men ungefär 10 meter.

Men tycker faktiskt att armborst är roligare, för att inte nämna krutvapen.

Rocky skrev:
2277230 Hell yeah! hoppas man har turen att katten "råkar springa förbi" också. :hihi

Eller att din polare råkar sätta en pil genom benet på dig istället kanske? Helst skulle jag vilja skriva ett annat väl valt ställe men det passar sig itne här bland "folk".

Dee_cati skrev:
2277559 Eller att din polare råkar sätta en pil genom benet på dig istället kanske? Helst skulle jag vilja skriva ett annat väl valt ställe men det passar sig itne här bland "folk".

Ironin är död! snygg avatar förresten. :hihi

*/ ?>
Back