Pierobon F042 lättviktsracer

Jäklar så läcker den blev! Hur är den att köra då? Måste ju vara grymt rolig. :yoparty
 
Svenska Ducatiklubbens mästerskap 2013

SDK körde sitt klubbmästerskap den 31/5 och Nordic BoTT sin andra deltävling den 1/6. Jag deltog i SDKs klubbmästerskap. Med 28 deltagare i första loppet samt 25 i andra blev jag 12a i båda loppen. F042a gick fint och klarade sig bra mellan alla effektstinna vattenkylda Duccar. Här lite film från race 2.

[video]http://www.youtube.com/edit?video_id=ZcplO8v56fk[/video]
 
Last edited:
SDK körde sitt klubbmästerskap den 31/5 och Nordic BoTT sin andra deltävling den 1/6. Jag deltog i SDKs klubbmästerskap. Med 28 deltagare i första loppet samt 25 i andra blev jag 12a i båda loppen. F042a gick fint och klarade sig bra mellan alla effektstinna vattenkylda Duccar. Här lite film från race 2.

[video]http://www.youtube.com/edit?video_id=ZcplO8v56fk[/video]


Det funkade inget vidare. Du länkade till din edit-sida för din video.

Här är korrekt länk till själva videon:
http://www.youtube.com/watch?v=ZcplO8v56fk
 
Kul att den tråden dök upp igen, hade helt missat den. Snyggt bygge!
 
"Back to basic", sug på den lite. Vad behövs egentligen för att ta sig runt på två hjul kring en roadracing bana (förutom all personlig utrustning)? Kalla mig gärna bakåtsträvare men jag tycker att dagen hojar är för effektstinna och till följd av detta måste ha hjälpmedel som antispinn för att hjälpa föraren att inte "highsida" ut ur kurvorna. Detta tillsamman med ABS ,"fly by wire" och annan elektronik som skall hjälpa föraren tycker jag förflyttar fokus från vad det handlar om. En motorcykel skall ha samspel och avvägning mellan vikt, chassi, däck, bromsar och effekt. Den skall på bästa sätt förmedla underlaget till föraren och vara lätthantering och samtidigt stabil. Det föraren som kör motorcykeln utan hjälpmedel och det är förarens skicklighet som är avgörande för hur fort det går.


Framför allt skall körglädjen sättas i första rummet.



Svårt att sammanfatta det bättre vad det hela med mc handlar om! Texten ovan är tagen från byggherrens blogg.
 
"Back to basic", sug på den lite. Vad behövs egentligen för att ta sig runt på två hjul kring en roadracing bana (förutom all personlig utrustning)? Kalla mig gärna bakåtsträvare men jag tycker att dagen hojar är för effektstinna och till följd av detta måste ha hjälpmedel som antispinn för att hjälpa föraren att inte "highsida" ut ur kurvorna. Detta tillsamman med ABS ,"fly by wire" och annan elektronik som skall hjälpa föraren tycker jag förflyttar fokus från vad det handlar om. En motorcykel skall ha samspel och avvägning mellan vikt, chassi, däck, bromsar och effekt. Den skall på bästa sätt förmedla underlaget till föraren och vara lätthantering och samtidigt stabil. Det föraren som kör motorcykeln utan hjälpmedel och det är förarens skicklighet som är avgörande för hur fort det går.


Framför allt skall körglädjen sättas i första rummet.



Svårt att sammanfatta det bättre vad det hela med mc handlar om! Texten ovan är tagen från byggherrens blogg.

Så sant! Satt i helgen och pratade med bg (=Björn Gunnarsson) som förutom att köra IoM även har ett förflutet som 250räcer-pilot. Och det är ju det som är den optimala körupplevelsen. SÅKLART! Men tyvärr alldeles för mycket meka….
Men lätt, starkt, direkt kommunikation hoj-förare… :tummenupp

Kalasbygge förresten! Uppfyller kraven ovan!:tummenupp
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top