Piercing om man bara är 15år?

Skall min son få pierca sig?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Min son kom hem från en språkresa till Jersey igår.

Det verkar som om de äldre deltagarna har haft viss påverkan på min "lille" grabb. Nu tjatar han om att få pierca ögonbrynet.

Jo jag vet att en piercing inte påverkar hur han är eller skulle bete sig. Men, jag är övertygad om att omvärldens bedömning av honom skulle ändras åt det negativa hållet generellt sätt. Kalla mig bakåtsträvare men det är min uppfattning. Jo jag föddes för åtskilliga decennier sedan och vi lever i 2000talet idag, men ändå! Han sköter skolan och håller inte på med något bus så det känns inte som en handling i rebellisk anda. En piercing går iofs att ta bort... :gnissla

Hans mamma säger ja och jag säjer just nu njae.

En lösning skulle iofs vara om jag själv piercade ögonbrynet nu innan honom. Då skulle han aldrig göra det! :D

Vad tycker ni? Är man en tråkig "gubbjävel" om man säger nej?

Last edited:
Seriösa piercingsstudios har en åldersgräns på 18 år, 16 med föräldrars tillstånd.
Och vem vill låta sin son pierca sig på en oseriös studio där man inte vet hur det blir? Risken för att något går fel/smycket stöts bort/infektioner är stor nog som det är...

Det är du verkligen inte. Jag ville ha en piercing i ögonbrynet när jag var 15 år också, jag tjatade som fan på mina föräldrar, men det blev aldrig av. Nu, 7 år senare så förstår jag inte varför jag ville ha en piercing där, tycker det är så jävla fult. Dock så införskaffades en piercing i bröstvårtan under en resa till Cypern, full som en kastrull var jag och hade glömt bort det när jag vaknade på morgonen. Men den har jag faktiskt kvar, den har liksom blivit en del av mig.

Be din son att tatuera sig istället, de är häftigare.

Seriösa piercingsstudios har en åldersgräns på 18 år, 16 med föräldrars tillstånd.
Och vem vill låta sin son pierca sig på en oseriös studio där man inte vet hur det blir? Risken för att något går fel/smycket stöts bort/infektioner är stor nog som det är...

aha! Är det 16 år, trodde det var 15. Tack! :)

Själv var jag 6 år när jag piercade mig första gången, så det är klart att du ska låta grabben din göra det :)

Det är du verkligen inte. Jag ville ha en piercing i ögonbrynet när jag var 15 år också, jag tjatade som fan på mina föräldrar, men det blev aldrig av. Nu, 7 år senare så förstår jag inte varför jag ville ha en piercing där, tycker det är så jävla fult. Dock så införskaffades en piercing i bröstvårtan under en resa till Cypern, full som en kastrull var jag och hade glömt bort det när jag vaknade på morgonen. Men den har jag faktiskt kvar, den har liksom blivit en del av mig.

Be din son att tatuera sig istället, de är häftigare.

Mycket häftigare! Jag har två tatueringar själv! :yoparty
Lite svårare att ångra sig sen bara...

Man får inte bada på äventyrsbad förrän det gått åtta veckor efter att man piercat sig i bröstvårtan :mattias

Det är inte så noga, jag badade dagen efter i en klamydiapool, utan infektion. Men det kanske inte är värt att riskera om man nu har möjlighet att undvika poolen.

aha! Är det 16 år, trodde det var 15. Tack! :)

För att svara på frågan i övrigt så nej, jag hade inte tillåtit att han piercade ögonbrynet innan han var 18. Av den enkla anledningen att efter ett par år ångrar många sig och tar ut dem och får då fula ärr. Inget trevligt att ha i ansiktet...
Tillåta piercingar som går att dölja (ex bröstvårta, öron) hade jag dock gjort (den dagen han fyllt 16).

För ung att pierca sig tycker jag.

Hade han varit 20 år eller något så hade det varit helt okej liksom, då är han ändå vuxen. Men just nu, nej.

Jag är själv 20 år, tänker som en gubbe :död Hade iallafall aldrig låtit min son pierca sig i den åldern.

Jag skulle aldrig låta min son (som jag iofs inte har) ta hål i ögonbrynet.
Det är så FULT, jag skulle skämmas och stöta bort honom.

Inte fan är det snyggt men det spelar väl absolut ingen roll om han piercar ögonbrynet? Kidsen kanske tycker det är coolt nu för tiden och om din pojk får välja så tror jag inte han bryr sig ett piss om Inga-britt 65 tycker han ser hemsk ut ifall tjejer i hans egen ålder tycker han verkar häftig och cool. Ifall han blir less den så kan han ju bara plocka ut den. Det är ju inte som att tatuera ett hakkors i pannan direkt.

Jag hade en i ögonbrynet mellan 16 och 18 kanske. Visst det är väl två minimala ärr men inget som stör. Vete fan om det var så tufft men jag gillade den då kanske. Vet inte om man blir så dömd av omvärlden. Jag jobbade som säljare på Telia när jag hade den och gamla tanter och gubbar gnällde inte då i alla fall. Äh låt han göra det.

Låt han köra tycker jag, om det nu finns något ställe som är villig att ta emot honom tillsammans med målsman förstås.

En piercing är ju bara att plocka bort om man tröttnar.

Risken är att han piercar sig själv. Fråga mina föräldrar. När jag fyllde 16 tyckte de således det var bättre att jag gjorde de där hålen på riktigt än att sticka hål på mig själv med jämna mellanrum. Dock fick jag ju betala kalaset själv. Så generösa ville inte ens mina föräldrar vara med detta.
Men låt honom vänta tills han är 16 och gå till en seriös studio som tex East Street.
En piercing är inte hela världen. Det läker ihop, går att ta bort under släktmiddagar osv. Själv har jag Inte massa fula ärr. Klart det finns en sådan risk. Men då är det nog ett större tilltag att göra en tatuering. Har en kompis som är flera piercingar, dock inte stora fula ringar. Men men, hon klarar sig utmärkt i samhället och har normala vänner osv.

Personligen föredrar jag piercingar som går att dölja när man vill osv. Dvs, jag skulle inte vilja ha någon i ögonbrynet själv. Men om den nu saboterar hans möjlighete ri samhället så tar han nog bort den själv.

Last edited:
Jag har faktiskt aldrig velat ha en piercing. Har alltid tyckt det varit brutalt fult och onödigt.

En tatuering var jag inne på att skaffa ett tag runt 15. Dock kom jag till insikt med att jag nog skulle lessna på motivet (vilket motiv det än blev) väldigt fort.

Hell, jag byter ju intressen oftare än strumpor :gnissla

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...