Pick your favourite!

valmers skrev:
Nej, en gudabenådad talang, som redan under sin första säsong i MotoGP bevisat att han är rätt man för förstaförarplatsen hos HRC, som dessutom har en förbannat okomplicerad attityd till sporten, vem vill hålla på en sådan sopa?

Öhh, det enda Hayden bevisat so far är att om han visar de resultat han var nära av i slutet av förra säsongen, så är han kanske den blivande nummer 1 föraren hos Honda... Han var inte i närheten av att vara nummer 1 hos honda förra året, det var Rossi. Men visst är han ett framtidshopp.
Men bara för att förtydliga, det har funnits många framtidshopp som inte blivit storstjärnor i GP.
Hayden har förutsättningar, han har visat att han kan åka fort ibland, och han har rejält med backning, men någon extremtalang har han inte visat ännu.
 
oFFkeFF skrev:
Öhh, det enda Hayden bevisat so far är att om han visar de resultat han var nära av i slutet av förra säsongen, så är han kanske den blivande nummer 1 föraren hos Honda... Han var inte i närheten av att vara nummer 1 hos honda förra året, det var Rossi. Men visst är han ett framtidshopp.
Men bara för att förtydliga, det har funnits många framtidshopp som inte blivit storstjärnor i GP.
Hayden har förutsättningar, han har visat att han kan åka fort ibland, och han har rejält med backning, men någon extremtalang har han inte visat ännu.

Frågan är vad för talang som krävs av en RC211V-förare för att ligga topp fem, sex, sju i MotoGP? Klarar en AMA-mästare det? En BSB-mästare? Under 500-eran kunde man vara säker på att täten bestod av de absolut grymmaste förarna i världen. Fyrtakt är för lätt!
 
valmers skrev:
Nej, en gudabenådad talang, som redan under sin första säsong i MotoGP bevisat att han är rätt man för förstaförarplatsen hos HRC, som dessutom har en förbannat okomplicerad attityd till sporten, vem vill hålla på en sådan sopa?

Äsch jag slängde ett bete och du svalde det med hull och hår. Jag har inget speciellt emot Hayden, men hans plats i Repsolteamet fick han utan att ha presterat nånting egentligen. Han har mycket kvar att bevisa. Nån talang ala Schwantz, Rainey eller Rossi har han inte visat på långa vägar. Än...
 
Nyteknik skrev:
Frågan är vad för talang som krävs av en RC211V-förare för att ligga topp fem, sex, sju i MotoGP? Klarar en AMA-mästare det? En BSB-mästare? Under 500-eran kunde man vara säker på att täten bestod av de absolut grymmaste förarna i världen. Fyrtakt är för lätt!

Visst det ligger en liten del i det du säger, dagens hojar är körskolemaskiner i jämförelse men samtidigt så gör det att sporten blir jämnare och tätare än vad den var för tio år sen. Sen kan man nog vara säker på att täten i Motogp fortfarande består av de grymmaste förarna i världen. Det är möjligtvis lättare att vara konkurrenskraftig idag än för tio år sedan men det är nog lika svårt att vinna.
 
Nyteknik skrev:
Personen på bilden sitter ju på en Cagiva Mito, en gathoj. Är det Rossi måste den vara tagen på tiden då han körde minimoto och troligen lekte med Lego. Som GP-förare är detta första säsongen med tobaksreklam. Tycker för övrigt att detta är helt okej och skrattretande att någon tror sig slå ett slag för folkhälsan genom att vägra tobaksreklam på sitt skinnställ. Den som på allvar vill motverka tobaksindustrin bör engagera sig politiskt istället för att köra motorcykel.

Det där är ingen gathoj, miton fanns även som racingversion -94...så det så!
 
Chris Ash skrev:
Vadå racingversion?

Det där är en vanlig Mito och ingen 125 R...
nej, det är ingen vanlig mito....kanske inte en 125R men inte är det en gatversion. Har en delkatalog där de båda versionerna finns med (gat o racingversion). Mycket som skiljer dem åt.
 
Last edited:
Cagiva_Mito skrev:
nej, det är ingen vanlig mito....kanske inte en 125R men inte är det en gatversion. Har en delkatalog där de båda versionerna finns med (gat o racingversion). Mycket som skiljer dem åt.

Vad skiljer då?
 
Chris Ash skrev:
Vad skiljer då?

Nu vet jag inte vad för ngn "delkatalog" som "Cagiva Mito" hänvisar till..

Dock under det årtalet som diskuteras fanns ingen Racing.
Det som skiljer -93 från 94'an är;
förgasare, gaffel, styrdämpare (läs: så kallad), kåpor samt cylle och kolv.
Kolven har bara en kolvring mot dubbla på den tidigare versionen.

Om BerraRacing här ovan menar den katalog jag tror, så är det årsmodell -93 i början och de sista sidorna är så kallat racingversionen (alltså årsmodell '94 och frammåt).

Bilden med "Vale" på en Cagiva är från Italienska mästerskapen i standardracing som ex. även Melandri har kört. Den största skillnaden mellan "racing-varianten" och gatcykeln torde vara förgasarmodell (som Schweiz-cykeln hade, 28mm).

* O T - Trevligt å se så pass många som tycker om tvåtakt!! *
 
Bosco skrev:
* O T - Trevligt å se så pass många som tycker om tvåtakt!! *

Nja, antalet tvåtaktsentusiaster som inte längre är tonåringar är inte högt. Synd, för några av de roligaste/bästa hojarna är tvåtaktare. :va

Edit: Notera att ägaren till Doohan-replikan har haft vinylglans på däcken. :dummer
 

Bifogat

  • mc28reprt.jpg
    mc28reprt.jpg
    97.7 KB · Visningar: 59
  • 94SPfullback.jpg
    94SPfullback.jpg
    83.5 KB · Visningar: 52
Chris Ash skrev:
Äsch jag slängde ett bete och du svalde det med hull och hår. Jag har inget speciellt emot Hayden, men hans plats i Repsolteamet fick han utan att ha presterat nånting egentligen. Han har mycket kvar att bevisa. Nån talang ala Schwantz, Rainey eller Rossi har han inte visat på långa vägar. Än...
McWilliams hade givetvis varit det riktiga valet? Vakna, det kommer en ny generation nu, vilket HRC och många andra insett.
 
valmers skrev:
McWilliams hade givetvis varit det riktiga valet? Vakna, det kommer en ny generation nu, vilket HRC och många andra insett.

Är det bara du som inte inser att det kommer "nya generationer" hela tiden? Samt att äldre, erfarna och snabba gp-förare ofta hänger kvar..
 
oFFkeFF skrev:
Är det bara du som inte inser att det kommer "nya generationer" hela tiden? Samt att äldre, erfarna och snabba gp-förare ofta hänger kvar..
Det var väl det jag skrev? Fast Chris Ash verkar vilja besätta alla MotoGP-styrningar med föredettingar som McWilliams och Roberts.
 
Nyteknik skrev:
Kamma till dig! Roberts satte den näst snabbaste tiden senast alla körde på samma bana med samma förutsättningar. Men test är test, eller? Du är för rolig... ;)

Tror du seriöst att Roberts kommer vara topp fem när säsongen summeras? Det tror inte jag. Han kommer troligen få stryk av Hopkins i år också.
 
Nyteknik skrev:
Kamma till dig! Roberts satte den näst snabbaste tiden senast alla körde på samma bana med samma förutsättningar. Men test är test, eller? Du är för rolig... ;)
Ett snabb varv kan "alla" sätta. Återstår att se vad som händer i RSA, när ett helt rejs ska köras, på däck som det av någon anledning (konspiration?) är fabrikationsfel på.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top