Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kompllett eller bara vagnen?
Vad har du i såfall och drar med?
Kräver vändskiva på flaket, eller hitch (typ fristående kula mitt på flaket).
Vet inte hur det går till att besikta nått liknande om man monterar det själv,
men vet flera som rullar på svenska vägar.
Nej, för det priset vill man inte heller stoppa på en LGF skylt för att ta sig runt heller,Aftonbladet(?) skrev för något år sen om en person som tagit hem ett sådant ekipage från USA och sedan fått tvärstopp vid inbesiktningen pga att "fordonstypen inte passar in i den svenska trafikbilden". Vet inte hur det slutade, men han stod i ett rejält dödläge där han blivit "lovad" att det inte skulle vara några problem när han kollat upp det i förväg, och sedan tvärstopp vid besiktningen som sagt. Inga billiga pjäser det där heller..nått säger mig 1,3 millar men minns inte exakt.
Komplet, helst.
Vändskivan på flacket var tänkt.
Jag har ochså sett några st. men inte många.
Dodge ram var tänkt som dragbil.
Läste att man kan drar 3500kg med dem.
Det är den där banjomusiken man fruktar att flera bönder i sverige lyssnar på när dom viker in speglarna så fort dom ska ut på allmän väg!!!När jag var i USA såg man rätt stora skördetröskor på maskintrailers bakom pickups, jag kan aldrig tänk mig att det landade på rätt sida 3500kg...
ÅAS, dom som körde ekipagen drack öl och lyssnade på banjomusik medans dom körde...
Hittade artikeln: http://www.aftonbladet.se/bil/article2262479.ab
Det här företaget verkar pyssla en del med såna där grejer.
Men vad gör ett sånt där ekipage så speciellt att man är beredd problemen med att ta hit det från usa för att kunna köra det på svenska vägar?
3500kg får man dra med t.ex. Jeep Grand Cherokee och Land Rover Defender också. Och sedan finns det diverse företag som lever på att tillverka udda släpvagnar.
http://www.allslapet.se/
Det här företaget verkar pyssla en del med såna där grejer.
Men vad gör ett sånt där ekipage så speciellt att man är beredd problemen med att ta hit det från usa för att kunna köra det på svenska vägar?
3500kg får man dra med t.ex. Jeep Grand Cherokee och Land Rover Defender också. Och sedan finns det diverse företag som lever på att tillverka udda släpvagnar.
http://www.allslapet.se/
Kolla bland dragracingfolk, det är där jag har sett dom ekipagen, samt en hästtransport faktiskt.
Jag tror inte det finns någon generell gräns på vad du får dra, utan jag tror mer det beror på vad fordonstillverkaren godkänner.
När jag var i USA såg man rätt stora skördetröskor på maskintrailers bakom pickups, jag kan aldrig tänk mig att det landade på rätt sida 3500kg...
ÅAS, dom som körde ekipagen drack öl och lyssnade på banjomusik medans dom körde...
Nu när vi ändå näästan är inne på samma ämne undrar jag om var man kan sno åt sig ett par schyssta alufälgar till släpet?
Har ett Fogelsta M1000, bultcirkel är jag nästan 100 på att det är 4x100, offsett/et vet jag ej, men har hört att 30 mm är vanligt på släp?
Däcken som sitter på nu är 155x13, så något liknande borde vara lämpligt.
Tanken är att isf köra sommardäck på de nuvarande plåtisarna, och sommar på alu.
Ber om ursäkt om detta var en allt för grov trådkapning.![]()
4x100 är ju vanlig Opelfälg, det finns flera andra som har samma, så kolla gamla kadetter och golf (har jag för mig)
På blocket hittar man ofta set om 4 där en eller två är kantkörda/skadade till rimligt pris.
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |