Pick a dork

Vilket uttalande är fånigast

• Antal röstningar
    0

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vilket av följande uttalanden samt avsändare är fånigast:

Jerzy Sarnecki
– Vi får ett system som inskränker de grundläggande fri- och rättigheterna allt mer. Det är på något sätt små, små steg mot en polisstat som jag faktiskt är väldigt bekymrad över, säger han till nyhetsbyrån TT.

Anne Ramberg
– När polismyndigheten hänger ut misstänkta brottslingar, då har man återgått till skampålens tidevarv. Det är lite medeltida, säger hon till TT.

Jag tycker det är i princip omöjligt att välja, bakgrunden är att polisen skall publicera bilder på grova brottslingar så att färre medborgare behöver drabbas av grova brott, det tycker Jerzy och Anne är dåligt.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3428109.svd

Bubblar-info:
Fy fan vad Anne ser bimbo ut.

Båda, mest för att de inte vill se att det är juridiseringen av samhället som är roten till allt ont.

Ramberg04b%5B1%5D.jpg

Man ser ju att den där uppsynen är så jävla bimbo, mannen jobbar på bank och barnen heter Sanna och Henke och är adopterade från långt-bort-i-stan (inget fel med det förutom att det är det ultimata wanna-be-överklass att adoptera).

Jerzy å andra sidan är singel och bor i en jordkällare där han kan gnida sig mot kadaver hela nätterna och skrika att han vet minsann.

Att en person är misstänkt är inte samma sak som dömd. Har jag varit på en bank där ett brott begåtts och dom misstänker mig vill jag inte att bilden ska vara publicerad överallt :ajjabajja

Att en person är misstänkt är inte samma sak som dömd. Har jag varit på en bank där ett brott begåtts och dom misstänker mig vill jag inte att bilden ska vara publicerad överallt :ajjabajja

Nä, du skulle bli krengt då. :mattias
Hellre att bråtslingarna kommer undan än att någon får veta att du tog ut 3000kr till helgen!
Integritet fur alles! :yoparty

För varje nytt ansikte de visar på någon misstänkt så finns det typ 100-tals look-a-like som blir oskyldigt utpekade. Hur kul är det ifall man skulle likna någon misstänkt bankrånare och folk börjar glo och ringa polisen så fort man visar sig på stan? Känns som gamla DDR-fasoner.

För varje nytt ansikte de visar på någon misstänkt så finns det typ 100-tals look-a-like som blir oskyldigt utpekade. Hur kul är det ifall man skulle likna någon misstänkt bankrånare och folk börjar glo och ringa polisen så fort man visar sig på stan? Känns som gamla DDR-fasoner.

Inte en chans att det händer i Sverige, de lättkränktas högborg. Snarare kommer det vara TV3 Efterlyst-bilder då man ser någon råna Statoil som kommer ut.

Sådana som sig byter bara uppfattning efter att ni själva eller någon ni känner drabbats av något riktigt grovt brott som plättlätt kunde förhindrats så det är nog lönlöst att argumentera. :(

Skydda brottslingarna! Skydda dem! Skydda skydda! Vi har växt upp med Kån Air och Ice t så vi vet att bråtslingarna har rett!

Tycker de kan publicera dagens hottie istället. Det vore väl trevligare?

Eller kanske, veckans muffinsrecept?

Last edited:
Kan ju pysa båda 2. Dagens sverige..

Mina 2 cent som jag förmodligen kommer få uppkörda där bak.

Här är en bild på en brottsling som jag såg på Statoil senast. Han vägrade visa leg och försökte smita från notan på 100 miljarder. Tips mottages tacksamt. :rolleyes:

bilden.jpg

Jerzy Sarnecki
– Vi får ett system som inskränker de grundläggande fri- och rättigheterna allt mer. Det är på något sätt små, små steg mot en polisstat som jag faktiskt är väldigt bekymrad över, säger han till nyhetsbyrån TT.

Pratar han om rätten att slippa få sin datatrafik avlyssnad och sparad?

Fan med det argumentet skulle ju Piratpartiet ha fått 22% minst!

Markus,
du måste göra det till en flervalspoll. :fatta!

Jag håller helt med Marcus !:fakta

Jerzy var på Svt kl 07:15 i morse men som tur är så har inte gymet något ljud på tv:n förutom om man har hörlurar. Dock fick man se hans skäggiga hals i jete många minuter.

Pratar han om rätten att slippa få sin datatrafik avlyssnad och sparad?

Nej nej, om rätten att få begå brott ostört. Polisen ska nu inte få fråga allmänheten om vittnesuppgifter, det uppfattas som kränkande av bråtslingarna. :lol

Last edited:
Jag tycker det är okej så länge den misstänkte är vit, annars blir det rasistiskt.

Jag tycker det är okej så länge den misstänkte är vit, annars blir det rasistiskt.

Haha, bra poäng. Let's hoppas de gör det DN-Style:
Svensk och blond förövare - utsuddade ögonbryn
Ej europeisk förövare - bild på advokatens kavaj

Ptja, eller så kan väl poliserna ta fast brottslingarna direkt istället så slipper de springa lösa flera år? Man kan ju undra vad de pysslar med, inte så man läser i tidningen varje dag om poliser som avstyrt misshandel/våldtäkt/bankrån... eller?

Däremot skrivs det hej vilt om hur många fortkörare de tog i helgen och hur många MC som fick ombesiktning :D

Lett som plett. Tanten har helt rätt ju, och der är helt rätt. Jag är tämligen övertygad om att det var mindre kriminalitet och att folk gärna tänkte twice innan de valde brottets bana. Skitbra.

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026