Pianojazz?

Tristan

Vilse i pannkakan
Gick med
10 May 2004
Hoj
Ducati 900 SSie - gul och fin =)
Har fastnat lite för vad jag kallar pianojazz, dvs soft jazzartad pianomusik utan inslag av andra instrument. Problemet är bara att jag behöver förslag på musiker och vilka plattor som är något att ha. Skivhugget här i Göteborg kunde inte komma på något alls och snubben på Bengans hade iofs en del förslag men alla skivorna var med trummor och bas förutom piano.

Alltså, om någon har förslag på softa snubbar som lirar lugn pianojazz så tar jag tacksamt emot dessa. :)

Har inhandlat ett par plattor med Keith Jarrett, även om det inte är lugnt alla gånger. Men piano är det. :tummenupp

Tristan skrev:
Alltså, om någon har förslag på softa snubbar som lirar lugn pianojazz så tar jag tacksamt emot dessa. :)
:tummenupp

Kolla in Åke Johansson, Jan Johansson, Lars Jansson och, i viss mån, Esbjörn Svensson och Anders Widmark. :tummenupp

Last edited:
Tristan skrev:
Har fastnat lite för vad jag kallar pianojazz, dvs soft jazzartad pianomusik utan inslag av andra instrument. Problemet är bara att jag behöver förslag på musiker och vilka plattor som är något att ha. Skivhugget här i Göteborg kunde inte komma på något alls och snubben på Bengans hade iofs en del förslag men alla skivorna var med trummor och bas förutom piano.

Har inhandlat ett par plattor med Keith Jarrett, även om det inte är lugnt alla gånger. Men piano är det. :tummenupp

Keith Jarrett är grym!
Bill Evans kanske du ska kolla in, även om du för det mesta inte slipper trummor och bas.

Edit: *Granne med Lars Jansson*

Last edited:
Herbie Hancock. Har ju gjort allt möjligt, men kolla ett par av de senare "Gershwin´s World" och "The New Standard".

Suveränt! :tummenupp

Då blir det återbesök imorgon. Sitter just nu och njuter av Keith Jarretts livespelning i Köln från 1975 så rutorna skallrar.

Nyheter
Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen