Piaggio Skipper 125 Scooter stulen

RDJoel

brumbrumbrum
Gick med
14 May 2003
Hoj
Ingen längre (bara en vespa för att det är så smidigt)
Piaggio Skipper 125 Scooter stulen - HITTELÖN 2000 kr

Upphittad i vattnet vid Långholmen!

Last edited:
Ingen rolig parkering det där. Har haft 2 stöldförsök av min hoj på den parkeringen inom ett halvår, senast i början av april

Ja, nu såhär i efterhand förstår jag ju att den MC-parkeringen måste vara optimal för tjuvar - de kan parkera skåpbilen intill så att den skymmer sikten från närliggande hus också är det bara några meter till E4 för en snabb sorti.

Har haft min RD stående där ett tag utan problem, men uppenbarligen är en sketen liten scooter mer attraktiv. Hann ha den i två veckor.

RDJoel skrev:
Ja, nu såhär i efterhand förstår jag ju att den MC-parkeringen måste vara optimal för tjuvar - de kan parkera skåpbilen intill så att den skymmer sikten från närliggande hus också är det bara några meter till E4 för en snabb sorti.

Har haft min RD stående där ett tag utan problem, men uppenbarligen är en sketen liten scooter mer attraktiv. Hann ha den i två veckor.

det är moppetjuvar från förorten som snott den - dom kör utan regskyltar som om det vore en moped..

Hoppas på det. Så småningom åker de förhoppningsvis fast.

Kan polisen se genom att slå på ramnr/motornr att MCn är stulen? Kollar dom sånt?

RDJoel skrev:
Hoppas på det. Så småningom åker de förhoppningsvis fast.

Kan polisen se genom att slå på ramnr/motornr att MCn är stulen? Kollar dom sånt?

Ja det kan dom, när de haffar dom på "mopeden" så kommer de slå på ramnummer i sin dator, och då ploppar allting upp...ägaren, registreringsnummer, osv..

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025