Idag har jag servat min mc.
Jag har bytt olja och oljefilter och så bytte jag stift.
Jag blev så glad när jag märkte att jag inte dragit sönder stiftgängorna i toppen.
Jag har gått och oroat mig för att så skulle vara fallet.
Förra gången jag bytte stift fick jag, efter att jag bytt, en känsla av att jag dragit dem åt helvete för hårt.
Jag har gått och ågrenat mig för att byta igen bara för att jag trodde mig veta att jag demolerat gängorna (speciellt i ett stifthål) och nu idag skulle jag alltså få reda på det.
Jag har länge gått och förberett mig på att kontakta Dr.Bike eller nåt, för att låta honom renovera och fixa trasiga gängor.
Men tji fick han den här gången och kanske en jäkla tur för mig det, för antagligen är han fullskiten med jobb fram till våren?
Jag har förstått att hans rykte är bra.
Apropå det. När märker man om man har dragit sönder en stiftgänga?
Vid monteringen fattar jag, om man drar åt tills det går lätt.
Men om man slutar dra när man får för sig att det börjar gå lättare, och kör så.
Märker man det då vid nästa demontering eller vad?
Följer gängorna med upp ut hålet eller?
Jag har bytt olja och oljefilter och så bytte jag stift.
Jag blev så glad när jag märkte att jag inte dragit sönder stiftgängorna i toppen.
Jag har gått och oroat mig för att så skulle vara fallet.
Förra gången jag bytte stift fick jag, efter att jag bytt, en känsla av att jag dragit dem åt helvete för hårt.
Jag har gått och ågrenat mig för att byta igen bara för att jag trodde mig veta att jag demolerat gängorna (speciellt i ett stifthål) och nu idag skulle jag alltså få reda på det.
Jag har länge gått och förberett mig på att kontakta Dr.Bike eller nåt, för att låta honom renovera och fixa trasiga gängor.
Men tji fick han den här gången och kanske en jäkla tur för mig det, för antagligen är han fullskiten med jobb fram till våren?
Jag har förstått att hans rykte är bra.
Apropå det. När märker man om man har dragit sönder en stiftgänga?
Vid monteringen fattar jag, om man drar åt tills det går lätt.
Men om man slutar dra när man får för sig att det börjar gå lättare, och kör så.
Märker man det då vid nästa demontering eller vad?
Följer gängorna med upp ut hålet eller?
Last edited: