Photoshoppa Kwak Z1000

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Hmm... sitter och drömmer lite. Kan nån göra fälgarna helt svarta och samma med sadel och täckkåpa. Den ser grym ut med "riktigt" blås istället för trumpeterna som sitter original. Tack på förhand! (Jäklar fick the old and improved Mav på mig - postade i fel forum först)

HTML code is OFF - voffodådå? Bilderna kommer ju inte upp!

k_z100_h_800.jpg

bikeback.jpg

Last edited:
:D

Bifogat

• k_z100_h_800.jpg
    k_z100_h_800.jpg
    58.2 KB · Visningar: 626
Tackar Joker! F*n va snygg den blev! Sadeln kan nog kanske få vara röd ändå. Kan jag få be om helsvarta fälgar också? Synd att man måste ha nummerplåt, den sabbar verkligen den här ruskigt snygga bakdelen.

Last edited:
:D

Bifogat

• k_z100_h_800.jpg 2.jpg
    k_z100_h_800.jpg 2.jpg
    54.6 KB · Visningar: 748
Hyggligt! Den var nog lite snyggare med svarta ekrar och poleringen kvar. Såg lite väl svart ut med rubbet svart.

Ujujuj - 42 lax helförs/helår för denna hos If och Bilsport&MC. Jag betalar 8450 nu för min Triumph. Vete fan om det är värt 20 papp om man börjar tjorva med att ställa på och av osv. Få se vad de andra bolagen säger.

EDIT: den under blev ju så mycket bättre :)

Last edited:
ändrade en liten detalj.. :)

Bifogat

• z1000-2.jpg
    z1000-2.jpg
    131.4 KB · Visningar: 512
Dezert, du verkar jävla haj på att shoppa! :D :tummenupp
Kan du berätta hur du får den där svarta färgen utan att det ser ut som paint work? vet du kanske hur man får vit färg med?
Medans jag ändå håller på så undrar jag...hur du gör när du byter saker och sätter dit andra saker på hojen?
Tex Blinkers fram och ljuddämpare bak.

:tummenupp

Jävligt snyggt. Jag börjar dock ge upp. Jag har fått några offerter på helf/helår. En på 41, en på 42, en på 45 och billigaste på 38 lax.

Det låter ju illa med helår men även om man ställer av så: "Priset för en helårsförsäkring skulle bli 45000 kr per år.
Vill du ställa av motorcykeln på vintern, blir priset 5844 kr per månad när den är påställd och 1165 kr per månad när den är avställd. I priserna är rabatt för medlemskap i SMC avräknad. Är du ännu inte medlem bjuder vi på ett års medlemskap."

Iofs så bjuder de ju på SMC-medlemsskap!!! :)

Dezert skrev:
Provade att kladda lite jag med :D

Joker skrev:
Dezert, du verkar jävla haj på att shoppa! :D :tummenupp
Kan du berätta hur du får den där svarta färgen utan att det ser ut som paint work? vet du kanske hur man får vit färg med?
Medans jag ändå håller på så undrar jag...hur du gör när du byter saker och sätter dit andra saker på hojen?
Tex Blinkers fram och ljuddämpare bak.

:tummenupp

Svarta fälgar är skit enkelt men lite pilligt..
Du tar bara och markerar minsta lilla detalj på de du vill färga svart och sen går man in under Image > Adjustments > Hue/Saturation och sen ändrar man bara till 0 Saturation och lite mindre på Lightness för att få önskbar svart ton. Går även att ändra färger till lite vad som helst där bara testa olika saker.

För att göra vitt så visste jag inte förens för 2 sekunder sen när jag var tvungen att testa... gör de så svart som möjligt så att de fortfarande ser bra ut.. sen inverterar man de bara och till sist pillar lite med contrasten.

Små detaljer är ju bara pill på pixel nivå.. zooma in och ändra lite. blinkers'arna tog jag de blinkersljuset som fanns förminskade och duplicerade och vände på den jag dupicerade och satte ihop dom igen.

Nicke skrev:
Jävligt snyggt. Jag börjar dock ge upp. Jag har fått några offerter på helf/helår. En på 41, en på 42, en på 45 och billigaste på 38 lax.

Det låter ju illa med helår men även om man ställer av så: "Priset för en helårsförsäkring skulle bli 45000 kr per år.
Vill du ställa av motorcykeln på vintern, blir priset 5844 kr per månad när den är påställd och 1165 kr per månad när den är avställd. I priserna är rabatt för medlemskap i SMC avräknad. Är du ännu inte medlem bjuder vi på ett års medlemskap."

Iofs så bjuder de ju på SMC-medlemsskap!!! :)

1165:- för avställd?! ÄR DOM GALNA :confused:
betalar 82:- tror jag.. :fakta

Jag bor tyvärr på Kungsholmen i Sthlms innerstad. Förmodligen sämsta möjliga ort mht försäkring. Sen är det bara min andra säsong med hojkort (B-kort sedan 1989). 32 år och garage hjälpte tydligen inte alls. Jag var beredd på att det skulle vara CP-dyrt men det här var i alla fall 10-15 mer är jag trott.

Dezert skrev:
1165:- för avställd?! ÄR DOM GALNA :confused:
betalar 82:- tror jag.. :fakta

Modda den så här!!!

Eller är den för gammal?
Den lär i alla fall vara billigare!

:squid

Bifogat

• kawasaki-z1000-1977 (moddad).jpg
    kawasaki-z1000-1977 (moddad).jpg
    54 KB · Visningar: 400
En vidareutveckling, rätt så fräck faktiskt: