Photoshophjälp! ej hojrelaterat, utan på hunden

Status
Ej öppen för fler svar.

fredrik_wt

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
ATV

önskar lite photoshophjälp, tänket om det gick o göra nåt med omgivningen runt om för att få en "frän" "tuff" "snygg" bild som jag sen tänkt förstora upp ordentligt.

tacksam för hjälp, fria händer till er som känner att ni har lust

Lättaste å snyggaset är väl att hitta lite finare omgivning innan du klickar, är väl det som är lite sporten med att ta snygga kort? :D

OT:Jättefin hund, men skall den verkligen ha så stora öron? :O

Lorge skrev:
Lättaste å snyggaset är väl att hitta lite finare omgivning innan du klickar, är väl det som är lite sporten med att ta snygga kort? :D

OT:Jättefin hund, men skall den verkligen ha så stora öron? :O

absolut! men det är inte så lätt o hitta bra miljöer där jycken vill stå still också :näsblod

Ja, tyvärr får man ju inte kupera öron i sverige längre.... :4skrika

fredrik_wt skrev:
absolut! men det är inte så lätt o hitta bra miljöer där jycken vill stå still också :näsblod

Ja, tyvärr får man ju inte kupera öron i sverige längre.... :4skrika

Jag hoppas verkligen att du skämtar!
Dessutom är de inte ens snyggt kuperade.

Fixxxer skrev:
Jag hoppas verkligen att du skämtar!
Dessutom är de inte ens snyggt kuperade.

att det är svårt o få hunden stilla?? nej, inte det minsta skämt...
vad som är snyggt osv är ju individuellt...

I övrigt går det alldeles utmärkt att hålla sig till trådens syfte, vill ni diskutera annat, öppna en ny tråd.

fredrik_wt skrev:

o här stod det nått jag inte gillade så det tog jag bort.... :4skrika

Säg: sitt!!.... sen "stanna kvar"....

Det måste väl hunden förstå... eller???

Det e ju det första jag lärde min vovs iaf.

Jaa, jag säger då det, vart är världen på väg, förbjuda kupering av svansar och öron...

Snart kommer väl nån att föreslå att man ska sluta skära bort blygläpparna på flickebarn i afrika eller sluta binda fötter på asiatiska småflickor...

Jag menar om naturen själv inte kan ta fram perfekta exemplar så måste vi ju hjälpa till på området...

Nu står ju hoppet till att någon lär sig något om avelsgenetik och börjar avla fram små öron på rasen ifråga, eftersom stora öron förhindrar hundens huvudsakliga syfte....

OBS, i detta inlägg kan förekomma viss ironi.....

DaLorD skrev:
Säg: sitt!!.... sen "stanna kvar"....

Det måste väl hunden förstå... eller???

Det e ju det första jag lärde min vovs iaf.

jo jo för all del, men hon ska ju stå som jag vill med :) dvs inte sätta sig ner, titta åt rätt håll osv, stå rätt för att bilden ska bli bra :gnissla mkt ska passa in, men men, envishet lönar sig kanske :D

Skönt att du är påläst o vet hur det ligger till, för det är just därför man för har kuperat öronen på olika raser, dobermanns för att folk inte ska kunna grepa öronen lika lätt vid en attack, på s k kamphundar för att den andra hunden inte ska ha lika lätt att greppa öronen... idag är det ju dock inte så man nyttjar hundarna i samma utsträckning

GuW skrev:
eftersom stora öron förhindrar hundens huvudsakliga syfte....

Hur kuperar man ett par öron? Verkar smärtsamt.

Sen så är det jääääkuluns svårt att få till det så det blir snyggt med någon annan bakgrund.
Inte direkt som på film: Markera bakgrunden > Byt.

Tjet skrev:

Sen så är det jääääkuluns svårt att få till det så det blir snyggt med någon annan bakgrund.

kirurg ingrepp, man söver, klipper bort överflödigt skin/brosk dvs en bit i änden på örat, o sen syr ihop det.

Tjet skrev:

Klipper bort med hjälp av en "mall", lindar sedan öronen med bandage eller gips, sen får hunden gå omkring med det tills det läkt... Ungefär så går det till. Idiotpåhitt rent ut sagt!

Usch.. blir så förbannad när jag tänker på kupering :mad:

Tjet skrev:
Blir inte det skitfult att ha en plastikopererad hund?

det ät inte plast, om du inte anser man är det om man tar hål i örat eller som när man märker djur med tatto i örat... bedöm själv om du tycker det är fult

http://images.google.se/imgres?imgu...=sv&start=17&prev=/images?q=amstaff&hl=sv&lr=

http://images.google.se/imgres?imgu...=sv&start=18&prev=/images?q=amstaff&hl=sv&lr=

http://images.google.se/imgres?imgu...l=sv&start=4&prev=/images?q=amstaff&hl=sv&lr=

korta länkar :D

fredrik_wt skrev:
det ät inte plast, om du inte anser man är det om man tar hål i örat eller som när man märker djur med tatto i örat... bedöm själv om du tycker det är fult

http://images.google.se/imgres?imgu...=sv&start=17&prev=/images?q=amstaff&hl=sv&lr=

http://images.google.se/imgres?imgu...=sv&start=18&prev=/images?q=amstaff&hl=sv&lr=

http://images.google.se/imgres?imgu...l=sv&start=4&prev=/images?q=amstaff&hl=sv&lr=

korta länkar :D

Tattoo i örat på en hund har ett helt annat syfte än att klippa bort kroppsdelar från dem för att människan tycker det är snyggy/häftigt. Och ja, det ÄR fult med bortklippta, fullt fungerande kroppsdelar.
:)

Det är inte min syn på det, och anledningarna är fler än att det är "snyggt" ingen som funderat på VARFÖR kupering är tillåtet i större delen av världen?, man behöver inte långt utanför sverige för att det ska vara tillåtet...

Svartvit bakgrund, vovven färgad. Snabbt gjort som attan, nån annan kanske kan leka till det mer och bättre?

Tillägg: sparade den fel, blev lite liten...

Bifogat

• th_a6b_PICT2186.jpg
    th_a6b_PICT2186.jpg
    29.3 KB · Visningar: 213
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen