photoshopgurus

nissse

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
retta
Hallå ni fingerfärdiga trollkarlar.Har försökt själv att photoshoppa hojen,men insåg meningslösheten,så därför vänder jag mig till någon vänlig själ att hjälpa mig. jag vill använda mig av mattsvart,gul och vit färg till hojen.fälgarna vill jag behålla vita.tacksam för all hjälp :tummenupp

Bifogat

• DSC00865.JPG
    DSC00865.JPG
    140.1 KB · Visningar: 173
Photoshop

Nja, man kan ju lägga i färgerna men det ser lite tamt ut att bara ta bort färgen som är man förlorar lätt skuggorna och ljuset men om det e helt ok så visst kan jag göra det.

Magiulbetar skrev:
Nja, man kan ju lägga i färgerna men det ser lite tamt ut att bara ta bort färgen som är man förlorar lätt skuggorna och ljuset men om det e helt ok så visst kan jag göra det.
jag är tacksam för alla förslag.det är ni som kan detta :)

mitt eget förslag....

nissse skrev:
Hallå ni fingerfärdiga trollkarlar.Har försökt själv att photoshoppa hojen,men insåg meningslösheten,så därför vänder jag mig till någon vänlig själ att hjälpa mig. jag vill använda mig av mattsvart,gul och vit färg till hojen.fälgarna vill jag behålla vita.tacksam för all hjälp :tummenupp

Sitter själv här i vintermörkret och sliter med photoshop, men varför inte dela med sig. Personligen tror jag att många av de som behärskar PS börjar bli trötta på att lacka om allas hojar, egentligen behöver man ju inte redigera om på nytt hela tiden.....R1:a som R1:a....

Själv lutar det åt svart/röd, men jag slängde på lite gul färg för att ge dig en idé. Är det någon som orkar lacka om ram & fälg till silver & vit, så varsågod...

Bifogat

• YELLOW-&-BLACK-RACE.jpg
    YELLOW-&-BLACK-RACE.jpg
    89.1 KB · Visningar: 111
Last edited:
Jonatan Frisk skrev:
Sitter själv här i vintermörkret och sliter med photoshop, men varför inte dela med sig. Personligen tror jag att många av de som behärskar PS börjar bli trötta på att lacka om allas hojar, egentligen behöver man ju faktiskt inte lacka om på nytt hela tiden.....R1:a som R1:a....

Själv lutar det åt svart/röd, men jag slängde på lite gul färg för att ge dig en idé. Är det någon som orkar lacka om ram & fälg till silver & vit, så varsågod...
tackar,ser ju riktigt bra ut.gissar att den ska föreställa rossis jubileumsmodell,har haft tankarna på den själv,men tror att det blir mycket jobb med lackeringen.... :tummenupp

nissse skrev:
tackar,ser ju riktigt bra ut.gissar att den ska föreställa rossis jubileumsmodell,har haft tankarna på den själv,men tror att det blir mycket jobb med lackeringen.... :tummenupp

lite små ändringar bara. :rolleyes:

Bifogat

• DSC00865 copy.jpg
    DSC00865 copy.jpg
    86.4 KB · Visningar: 115
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...