Photoshop Sporthoj

Tjena!

Någon vänlig person som skulle kunna ändra färg på min hoj? Skulle vilja ha den i vitt med vita fälgar plus dom små kylarvingarna i vitt me. Lite taskig bild kanske. Lägger in en extra bild ifall. Tack på förhand:)

Bifogat

• DSC00565.jpg
    DSC00565.jpg
    256.3 KB · Visningar: 86
  • fz1-n_1.jpg
    fz1-n_1.jpg
    214.7 KB · Visningar: 88
Last edited:
Hej, jag provar en gång till,,,, jag vill han en väldigt mörk orange eller koppar färg på min hoj tror jag , jag har varit hos en lackerare och titta ut några färger som skulle kunna vara bra men hur förmedlar jag de till dig.

Ett litet försök.. Däremot har jag inte hittat färgerna du vill ha, men jag tror det är någorlunda åt det hållet :rolleyes:

Bifogat

• 2003_honda_cbr954rr1.jpg
    2003_honda_cbr954rr1.jpg
    111 KB · Visningar: 96
Ett litet försök.. Däremot har jag inte hittat färgerna du vill ha, men jag tror det är någorlunda åt det hållet :rolleyes:

jag har tänkt mig ännu mörkare men nu ser man ju lite vart åt det lutar.

tror du man kan få be om en sak till, jag har tänkt ha den svart nertill på kåpan,,,,, en rak linja i höjd med framhjulaxel ungefär.
Jag vet inte om du sätt på tävlingshojar så är det svart och sen har de reklam med vit text sitter på den svarta delen.

Om du hur lust alltså, jag är tacksam så här långt.:krama

jag har tänkt mig ännu mörkare men nu ser man ju lite vart åt det lutar.

tror du man kan få be om en sak till, jag har tänkt ha den svart nertill på kåpan,,,,, en rak linja i höjd med framhjulaxel ungefär.
Jag vet inte om du sätt på tävlingshojar så är det svart och sen har de reklam med vit text sitter på den svarta delen.

Om du hur lust alltså, jag är tacksam så här långt.:krama

Typ såhär..?
Fast det är svårt att få en rät linje med svart på magkåpan.. I och med hålet i kåpan och rr märket som ligger kvar så la jag det så här istället.. (+ En ännu mörkare.)

Bifogat

• 2003_honda_cbr954rr2.jpg
    2003_honda_cbr954rr2.jpg
    104.2 KB · Visningar: 92
  • 2003_honda_cbr954rr3.jpg
    2003_honda_cbr954rr3.jpg
    101.8 KB · Visningar: 83
Last edited:
Men jag har använt den där color sampler tool och då blir inte färgen den jag väljer.. Är eyedropper tool det bästa man kommer åt med?

Här får du ett hum om hur det ser ut i alla fall :) (jag tog en annan bild så ser du mer..)

Ser inte Daytona 675 SE ut sådär i orginal (med blåa fälgar)

Ser inte Daytona 675 SE ut sådär i orginal (med blåa fälgar)

Nej.. Letade efter bilder och jag hittade ingen med blå fälgar i alla fall, men däremot hade den blå fälgstripes på bilden, så det kanske den har orginal..

Bifogat

• 08_CBR1000RR_R_BlkGrey1.jpg
    08_CBR1000RR_R_BlkGrey1.jpg
    83.4 KB · Visningar: 121
Från brun till Racing!

Hej vill någon anta utmaningen att göra en lackdesign på min kvinnas BRUNA Honda Deuville, hade gärna sett den i HRC färger alla Freddie Spencers maskiner på 80-talet. En Rothmansvariant hade varit läckert ochså! Toyman

Bifogat

• Honda-RS500-1984.jpg
    Honda-RS500-1984.jpg
    88 KB · Visningar: 75
  • Honda-NS400R-1985.jpg
    Honda-NS400R-1985.jpg
    93.4 KB · Visningar: 68
  • Honda-NT650V-Deauville-1998.jpg
    Honda-NT650V-Deauville-1998.jpg
    103.4 KB · Visningar: 84
Ett litet försök (fast typ grått istället för mattsilver :gnissla :va).

Hade gett upp hoppet om ett svar på min förfrågan men se där, tackar! :tummenupp

Ja inte blev det där någe vackert iaf... :gnissla Får studera bilden lite närmare och se om jag med lite fantasi kan tänka mig hur det skulle se ut med matt silverlack.

Hur som, tackar för försöket!

Om någon snäll jäkel skulle kunna ändra färgerna lite, allt rött & blått till svart, men behålla dekaler osv. Skulle nämligen vilja se cbrén svart vit
Skulle va riktigt gött om någon kunde färga lite ;) Design är väll ingen stark sida ^^

lskling.jpg

Last edited:
nytt utseende

hej jag vill ändra mitt utseende på cykeln om du e intreserad kann du ta kontakt med mig,,,,, du kann se cykeln på bild sök på dimax så får du fram bilden du kanske känner till cykeln,,,,,hör av dig om du e intreserad o hjälpa till,,,,cykeln e under operation för starkare hälsa :)):tummenupp

Och om det finns någon vänlig själ som fixar en bild på en R1'a 2009, svart orginal men med KTM's oranga färg på alla plastbitar) men låt tank och plastbiten framför tanken vara svart) så skulle jag bli så glad så.

Och vet något färgkoden till KTM's organga f'ärg, kanon...

/Knut

Typ såhär..?
Fast det är svårt att få en rät linje med svart på magkåpan.. I och med hålet i kåpan och rr märket som ligger kvar så la jag det så här istället.. (+ En ännu mörkare.)

ja det är jättesvårt att för dig förstå hur jag vill ha det men jag har fått ett hum om hur det kan komma att se ut,,,,,,,,,,, tack :tummenupp:tummenupp

Nu ska ja ta lite priser hos lackerare och hitta just DEN kulören som ingen annan har kommit på.

Tack

ja det är jättesvårt att för dig förstå hur jag vill ha det men jag har fått ett hum om hur det kan komma att se ut,,,,,,,,,,, tack :tummenupp:tummenupp

Nu ska ja ta lite priser hos lackerare och hitta just DEN kulören som ingen annan har kommit på.

Tack

Lycka till! :)

Om någon snäll jäkel skulle kunna ändra färgerna lite, allt rött & blått till svart, men behålla dekaler osv. Skulle nämligen vilja se cbrén svart vit
Skulle va riktigt gött om någon kunde färga lite ;) Design är väll ingen stark sida ^^

lskling.jpg

typ så va?

Bifogat

• svart.jpg
    svart.jpg
    134.4 KB · Visningar: 176
Feedback?

I och med att ingen verkade sugen att fixa min bild så prövade jag att fixa det själv för första gången i gimp (tror ja att det heter).
Någon som har lite feedback på bilden jag gjort?:)

Ps, vet att framdäcket sitter lite för högt upp.

Bifogat

• 530_exc_05.jpg
    530_exc_05.jpg
    61.4 KB · Visningar: 151
  • Ktm 530 sm.jpg
    Ktm 530 sm.jpg
    126.1 KB · Visningar: 154
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back