Photoshop Sporthoj

Tjena, någon som skulle vilja göra om min hoj, så att den är vit under den vita linjen som är dragen, ungefär, så att det följer cykelns linjer och kanske lägga till cbr dekaler och honda vingar, svart färg på vita områden och vit färg på svarta områden. Hoppas att det var tillräckligt krångligt för att budskapet ska gå fram :hihi

Med bildprogrammet jag använder för stunden är det svårt att ersätta just till vitt. Men du får silver/grå. Ger en bild av hur ett ljusare fält kan bli.

Bifogat

• CBR, mod3.jpg
    CBR, mod3.jpg
    203.7 KB · Visningar: 117
I denna färgen.
sportec-spr1.jpg
Ett litet försök.

Billy Opel - vad använder du för funktion för att byta färg utan att förstöra mönstret?
Jag tror jag har provat allt jag kan, men hittat inget bra svar.. :(

först markerar du området så bra som mäjligt, sen är det väl bara ctrl+u ? omd et är photoshop vill säga, annars går du in på layer -> adjustisment -> hue/saturation om ja inte mins fel, beror lite på vilket PS man har också

Först gör du en mask på det område du vill ändra färg. Därefter gör du som ipaw sa, layer -> adjustisment -> hue/saturation.
Youtube är din bäste vän för ps guider. Testa att söka där på quick mask och hue/saturation. Lycka till! :tummenupp

Tack till er bägge :)

Ska prova det och kolla runt på Youtube. Det jag har svårt med är att hitta precis den färg som jag vill byta till, typ armygreen i det här fallet..

Om någon skulle kunna göra lite kromdetaljer på denna bil så vore jag tacksam!!!

Bifogat

• 1221082390.jpg
    1221082390.jpg
    36.9 KB · Visningar: 78
Fulmaskar och snabbändrat .. men ungefär ...

Bifogat

• dsc00714_34353999 (kopia).jpg
    dsc00714_34353999 (kopia).jpg
    210.4 KB · Visningar: 120
Gjorde ett försök jag med. Det var svårare nu när den vita var så vit. Lite svårt att få färgen på tanken, och det vita att få samma militärgröna nyans. Du får avgöra själv om det blev bra eller ej. :)

dsc0071434353999.jpg

Är det någon som skulle kunna göra om min hoj till svart med röda dekaler istället, invertera alltså...
Lämna huggern röd och honda vingen på tanken gul.

tack!!!:Bugar

Bifogat

• DSC06548liten.jpg
    DSC06548liten.jpg
    215.2 KB · Visningar: 105
TACK!!!! MEN går det att göra det ännu mer svart?! Som bakdelen?! Och går det att få ramen och svingen mattsvart?! Snälla.....

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon