Photoshop Gurus

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Jag har en bild som är i dålig upplösning som jag ska använda texten ifrån.
Kan någon som kan fixxa med bilden jag skickar med så att den blir 800% större och består endast av texten. Texten ska vara knivskarp och inte bara förstorad. Jag har försök och hitta samma typsnitt utan lycka.
Jag har tillstånd att använda loggan men pallar inte att vänta tills nästa vecka då jag ska få en av företaget i bättre upplösning.
Eller kanske någon har denna logga i bättra upplösning.

Blir den för stor så maila den på mrk@radicalriders.net
 

Bifogat

  • bike_main5.jpg
    bike_main5.jpg
    29.9 KB · Visningar: 26
Har du Corel Draw kan du ju rensa bakgrunden och sedan konvertera texten/bitmappen till vektor.
 
Hmmm....

Är det nåt i den här stilen du vill ha fast större?
 

Bifogat

  • bike_main5copy.jpg
    bike_main5copy.jpg
    28.2 KB · Visningar: 47
Ta in den i något vektor-ritprogram (Adobe Illustrator, Corel Draw, etc) och outlina det hela..

Elelr som någon kanske sa.. nu när du har en bild som är rensad på bakgrunden, ta in den i ett program som konverterar från pixel -> vektorformat
 
Mr K skrev:
kanon ..... fast större .... 800pixlar hög


Ligger i din inbox som psd fil, men nu när jag tänker efter så lär du inte ha photoshop.. Så jag skickar den som jpeg då...

/Z
 
kaZmur skrev:
Här har du: http://www.primahaus.com/catalog/images/logo_BE.bmp

Det tog mig över en timme så även om du inte är nöjd så får du säga tack :D :D

MSpaint, världens mest underskattade program! :tummenupp
Zana skrev:
Ligger i din inbox som psd fil, men nu när jag tänker efter så lär du inte ha photoshop.. Så jag skickar den som jpeg då...

/Z
tackar jättemycket bägge 2 ni är hygglo.

det ska användas till denna
BikeEvents2004_DVDfodral.jpg
 
Mr K skrev:
tackar jättemycket bägge 2 ni är hygglo.

det ska användas till denna
BikeEvents2004_DVDfodral.jpg


Hehe, det är lugnt... Men använd kaZmurs bidrag. Känns lite kymigt att killen suttit en timme med skiten.... Geeeesus!!

Stackar sate... :)
 
Måste verkligen tillägga om man nu skall göra en konvolut till DVD eller liknande så rekommenderar jag i framtiden att kontakta någon som sysslar med grafisk design och jobbar därmed i vektorbaserade program, annars blir det ju bara halvbra....knappt det... :näsblod
 
Zana skrev:
Hehe, det är lugnt... Men använd kaZmurs bidrag. Känns lite kymigt att killen suttit en timme med skiten.... Geeeesus!!

Stackar sate... :)
ok DÅ ........




psssst. din var snyggare så jag använder din men säg inget till kaz ........
 
Josafan skrev:
Måste verkligen tillägga om man nu skall göra en konvolut till DVD eller liknande så rekommenderar jag i framtiden att kontakta någon som sysslar med grafisk design och jobbar därmed i vektorbaserade program, annars blir det ju bara halvbra....knappt det... :näsblod
Kan du inte säga att du inte tycker den e snygg/bra istället?
Muahahahaha. Varför lägga ner en massa pengar på någon som ska säljas till nästan självkostnadspris?
Gör du ett till mig istället för att linda in din kritik i en massa ord. :va :tummenupp
 
Om jag får komma med kritik så skulel det vara att det var lite plottrigt på baksidan av fodralet, Tona ner bakgrunden bakom texten så det inte blir så svårläst..
T.ex. lägg på en vit "platta" under texten som du tonar så den är lite lagomt genomskilnig..

Men det är ju bara min åsikt..
Så vill du kan du göra som du gör med skiten i toaletten när du e klar... spola ner den.. :)
 
Zana skrev:
Ho ho, en timme... tog kanske 10 minuter för mig i Photoshop...
Jo, men dagens ungdomar har så lite för sig ändå så vi använder paint... :tungan

//kaZmur på The Pilots konto
 
Mr K skrev:
Kan du inte säga att du inte tycker den e snygg/bra istället?
Muahahahaha. Varför lägga ner en massa pengar på någon som ska säljas till nästan självkostnadspris?
Gör du ett till mig istället för att linda in din kritik i en massa ord. :va :tummenupp

Yes, kontakta mig nästa gång så kan jag göra ett åt dig. Är just på G att göra pre-press för en 100 sidig bok. Tycker det är kul att trixa med. :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top