Photoblocker

Testade dom inte det där på tv, och det vara bara båg.
eller var det nåt annat..

Jag vill minnas att polisen ställde upp o gjorde ett test och då kunde man läsa skylten.. men jag är osäker

Det fungerar fint på dom "gamla" plåtarna, typ dom från 92-99 (ungefär) som är plastiga och med nuffror som ej är upphöjda.

Last edited:
Har för mig att den bara funkar på den gamla plåten som har ytterskiktet i plast och siffrorna bakom den.dom nya och dom ännu äldre plåtarna med stansade plåtarna vettefan om det funkar på..

Last edited:
E22 när får du hem din spray?? Blev jävligt sugen.... frågan är om de fungerar utan blix? eller om det måste vara blixt för att de skall fungera? blixtrar verkligen alla kameror?

Trafikmagasinet testade enligt konstens alla regler och det fungerade 100%-igt.

Polisen vägrade ställa upp med utrustning men de fick ta på grejor i alla fall.

När polisen själva senare testade visade det sig inte fungera, visst är det märkligt? :rolleyes: :hihi

Enligt tillverkaren fungerar det även på de stansade skyltarna.

/R

Hmm.. antar att du ska ha den till bilen? Det gör ju inte så mycket nytta på hojen menar jag. Inte förrän den dag de börja fota från båda håll i alla fall.

Jag är mycket tveksam till att sprayen fungerar som avsett på stansade skyltar. Jag har sett test där man provade det också med resultatet att reg.numret syns dåligt, men går att ta fram med en bildbehandlare där man förstärker kontrast osv. Frågan är väl om de 50 Kirunaborna med trafikkamerabildanalys som jobb orkar lägga ner jobbet. Kanske i så fall mest för att jävlas med "han ska inte tro att det går att komma undan"-karaktär.

För övrigt är det väl bara en tidsfråga innan de inför automatisk skyltanalys á la den på trängselskatten. En lagändring så man får bötfälla fordonets ägare, automatisk skyltanalys och sedan, som grädde på moset, införande av att mäta snittfarten mellan två kameror - då har man väl tagit bort all glädje att köra på allmän väg..

Catway skrev:
2271181 E22 när får du hem din spray?? Blev jävligt sugen.... frågan är om de fungerar utan blix? eller om det måste vara blixt för att de skall fungera? blixtrar verkligen alla kameror?
Alla kameror blixtrar. Är 90% säker på att de gamla gör det och 99.8% att dom nya gör det.

Åker ni fast med sprayad skylt så blir det urkundsförfalskning = dyrt, 3000 eller dagsböter eller nåt sånt, har jag hört, av någon, eller någons kompis, eller nåt :)

Zayn skrev:
2271466 Alla kameror blixtrar. Är 90% säker på att de gamla gör det och 99.8% att dom nya gör det.

Är inte dom nya ir? ska väl va nått liknande tull kamerorna?

LowFlyer skrev:
2271798 Åker ni fast med sprayad skylt så blir det urkundsförfalskning = dyrt, 3000 eller dagsböter eller nåt sånt, har jag hört, av någon, eller någons kompis, eller nåt :)
Nu babblar du lite skit va?
finns ingen lag mot sprayen, (än). reggskylten skalla vara synlig för ögat & det är den ju. men "tyvär" inte för en kamera.hehe

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025