Philip Island

:Bugar Han kom, han såg, han segrade :Bugar

Numera tror jag på gud ;)

Goodstuff skrev:
Så sade man om Hailwood, Agostini och Doohan också.
Rossi är nog den främste genom tiderna men det finns inget som säger att han alltid kommer vara det.

Ja han kanske inte sitter så säker i tronen när Pedrosa börjar köra GP.... Yngsta vinnaren av 250 och vann 125 i fjol. Den killen kan bli hur bra som helst :Bugar

SuperSport skrev:
Ja han kanske inte sitter så säker i tronen när Pedrosa börjar köra GP.... Yngsta vinnaren av 250 och vann 125 i fjol. Den killen kan bli hur bra som helst :Bugar

WORD! Om några år är rossis storhetstid över.

Är det förresten bara jag som tror att Pedrosa kommer köra i Hondas fabriksteam i MotoGP nästa år? Och peta Hayden..

Nicke_K skrev:
En sak till kan inte vi på SH mail bomba Eurosport och be dem kicka våra Svenska kommentatorer. I dag var dom fan sämre än vanligt och det trodde jag inte var möjligt. Dom har fan ingen entusiasm (stavning) babblar en massa skit samtidigt som det händer viktiga saker i racet. Den ene kommentatorn gick ju fan in i spinn hurvida Gibernau skulle köra, han sket fullständigt i vem som bröt racet eller vem som körde om vem.

Sedan Björn Brander försvann är det betydligt mer uthärdligt att lyssna på de svenska kommentatorerna. Det Peter Dahlbom sade om Gibernau var ju helt rätt och bara någon som själv har tävlat på skapligt hög nivå skulle påpeka något sådant. Jag skulle dock välkomna att man återgick till de engelska kommentatorerna. Maila gör man till:

fraga@eurosport.se

Trango_B skrev:
WORD! Om några år är rossis storhetstid över.

Är det förresten bara jag som tror att Pedrosa kommer köra i Hondas fabriksteam i MotoGP nästa år? Och peta Hayden..

Jag tror inte Pedrosa kör MotoGP nästa år utan är kvar i 250.
Hayden sitter säkert, Barros ut och Biaggi in i Repsol är det hetaste tipset för dagen.

Nyteknik skrev:
Sedan Björn Brander försvann är det betydligt mer uthärdligt att lyssna på de svenska kommentatorerna. Det Peter Dahlbom sade om Gibernau var ju helt rätt och bara någon som själv har tävlat på skapligt hög nivå skulle påpeka något sådant. Jag skulle dock välkomna att man återgick till de engelska kommentatorerna. Maila gör man till:

fraga@eurosport.se

De kunde ju tillomed kläcka ur sig att Edwards skulle bli sponsad av Yamaha Sverige tillsammans med sin team kollega rossi.

Yamaha Sverige finns inte längre. numera Yamaha Scnadinavien. men jag har mycket sårt att tro de skall sponsra Edwards och hanr team kollega Rossi. :va

Kungen skrev:
De kunde ju tillomed kläcka ur sig att Edwards skulle bli sponsad av Yamaha Sverige tillsammans med sin team kollega rossi.

Yamaha Sverige finns inte längre. numera Yamaha Scnadinavien. men jag har mycket sårt att tro de skall sponsra Edwards och hanr team kollega Rossi. :va

Vadå - ta det hela igen...

Nicke_K skrev:
En sak till kan inte vi på SH mail bomba Eurosport och be dem kicka våra Svenska kommentatorer. I dag var dom fan sämre än vanligt och det trodde jag inte var möjligt. Dom har fan ingen entusiasm (stavning) babblar en massa skit samtidigt som det händer viktiga saker i racet. Den ene kommentatorn gick ju fan in i spinn hurvida Gibernau skulle köra, han sket fullständigt i vem som bröt racet eller vem som körde om vem.

Var glad för att du inte e tysk, du hör inget annat än just kommentator babbel o dom går i bokstavligen i extas för det allra minsta som händer på banan, du hör inte ens motorljudet på hojarna, riktiga jävla papegojor e dom o ett konstant o oavbrutet babbel på vem vet vad. De svenska kommentatorerna har iaf. vett att hålla tyst då o då.

Tyska kommentatorer :4skrika :kocko

Sen vet jag inte hur andra kommentatorer är.

Goodstuff skrev:
Rossi är nog den främste genom tiderna men det finns inget som säger att han alltid kommer vara det.

Jo! :hihi

Supersport skrev:
Ja han kanske inte sitter så säker i tronen när Pedrosa börjar köra GP.....

Jo det gör han visst!

Supersport skrev:
Yngsta vinnaren av 250 och vann 125 i fjol. Den killen kan bli hur bra som helst

Kanske yngst men nej, han har ingen suck mot Vale.

Last edited:
Nyteknik skrev:

fraga@eurosport.se

:confused: När nu Sete inte kan åka i från Rossi med en bättre hoj,hur ska han lyckats bromsa upp honom så att ngn som har ännu svårare att hänga med skall lyckas lägga sig i mellan ?? Jag förstår resonemanget men att ngn skulle lyckats med det mot Rossi har jag svårt att se. Skulle va Sleven i så fall :tummenupp

Hejda mig om jag har fel nu alltså, men hade inte Sete slagit av 0.5 sek på det varvet som Rossi körde om första gången? Det borde ju betyda att han försökte iaf, och utgången vart som väntat?

Peccus skrev:
Hejda mig om jag har fel nu alltså, men hade inte Sete slagit av 0.5 sek på det varvet som Rossi körde om första gången? Det borde ju betyda att han försökte iaf, och utgången vart som väntat?

Det var precis det han gjorde,och som sagt dömt att misslyckas...

Sete gjorde det ända rätta, gasa utav helvete Rossi kör ingen taktik han ska vinna varje race (all heder åt Rossi som aldrig fegar). Så om Sete gasar på är ju risken större att Rossi klotar eller gör ett stort misstag. Vilket han har gjort ett antal gånger i år. Nu blev det inte så men Sete gjorde rätt i vilket fall.

Kul underhållning i morse! :tummenupp

Klart svettigast var Rossis omkörning av Capirossi & Bayliss på första varvet!
Den inbromsningen nerför ser tillräckligt hårig ut utan grus och damm på däcken, imponerande!! :bow

Kul att dagspressen uppmärksammar lite RR ibland: http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,64115092_537__,00.html

Tack Stiggy för snygg körning, synd att inte producenten kunde visa lite utav det, måttligt kul att följa Porto ensam varv efter varv....

gixxer_chrille skrev:
Kanske yngst men nej, han har ingen suck mot Vale.

De är väl ganska svårt att avgöra innan de provat? Du har rimligtvis ingen aning om hur Pedrosa köra en MotoGP-hoj.
Det som är helt klart är att Pedrosa imponerat mer sin första säsong på 250, vid en lägre ålder, än vad Valentino gjorde sitt första år i den klassen. Dock har Pedrosa kroppsstorleken emot sig.

Goodstuff skrev:
Dock har Pedrosa kroppsstorleken emot sig.

Där ser du, du talar mot dig själv ju.
Personligen tror jag mer på Chris Vermeulen än Pedrosa om han kommer till moto gp inom en snar framtid. En yngling med en kaxig körstil.

gixxer_chrille skrev:
Där ser du, du talar mot dig själv ju.
Personligen tror jag mer på Chris Vermeulen än Pedrosa om han kommer till moto gp inom en snar framtid. En yngling med en kaxig körstil.

Chris Vermuelen kommer nog att kunna göra en Hayden. Se tuff och cool ut på startplattan, bli Valmers favorit och köra och vurpa varannan tävling.

Pedrosa är den solklart vassaste talangen sen Rossi och har regerat 250 på samma sätt som Biaggi och Katoh gjorde. Kan han bli lite buffligare så kan det nog gå bra som bara den i Motogp också.

Otroligt spännande att se Rossi som kunde ha nöjt sig med en andra plats idag men bjöd på en show utan dess like, respect säger jag bara :Bugar

125 va tätt och buffligt :tummenupp 250 lite boring, kul iaf för Stiggy att placera sig så pass bra.

Last edited:
Underligt att Hayden kunde slå Mr. Regaine, trots en usel startposition. Mr. Regaine är ju bäst i världen, t.o.m. Kejsare, enligt vissa.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT