Philip Island

Nyteknik skrev:
Var det då McCoy fick ett släpp i en av de fruktansvärt snabba kurvorna och hela hans hoj började "jucka" som ett galet djur som försöker slita sig? McCoy håller på att tappa kontrollen, fötterna åker av fotpinnarna, men på något jävla vänster håller han sig kvar och kan till och med blockera bakomvarande och bara tappa en placering på detta. Laconi var grym i samma race. Ett av de bästa race jag har sett. Var detta 2001?

Edit: tragiskt nog känns det som vi inte kommer få se detta igen. Vad har fyrtaktarna egentligen gjort för sporten...?

Nej det var året innan, eller kanske rent av 1999? 2000 var i alla fall riktigt bra det med och 1999 var Laconi etta och McCoy trea.

Det känns som ett faktum att det har blivit tråkigare sen fyrtaktarna kom. Åtminstone om man jämför med 1998-2001. Doohanperioden var inte alltför kul den heller.

valmers skrev:
Äsch, farsan har berättat hur det var när man körde med silverpilar på Gelleråsen. 1.04 åkte man, och då var det ändå grusbeläggning.

När såg du senast en åttamannaklunga i Motogp? Som höll ihop hela racet?

oFFkeFF skrev:
Någon fågel kvittrade Honda. Vilket team vet jag inte i sådant fall, men det har blivit en del team-platser över i ett par a-kit honda team nästa år.
Tänk om det kliver fram en FET svensk huvudsponsor och fixar ett team med Stiggy och Watz... Allt kan hända :banana

Nyteknik skrev:
Var det då McCoy fick ett släpp i en av de fruktansvärt snabba kurvorna och hela hans hoj började "jucka" som ett galet djur som försöker slita sig? McCoy håller på att tappa kontrollen, fötterna åker av fotpinnarna, men på något jävla vänster håller han sig kvar och kan till och med blockera bakomvarande och bara tappa en placering på detta. Laconi var grym i samma race. Ett av de bästa race jag har sett. Var detta 2001?

Edit: tragiskt nog känns det som vi inte kommer få se detta igen. Vad har fyrtaktarna egentligen gjort för sporten...?

År 2000 var det! Äpplet och Sandy kommenterade precis som på den gamla tiden när dom var som bäst! Dock så klagade dom på banans utforming att det var svårt att köra om med en 500 där. Det fick dom äta upp!! Dom hann inte dra topp 10 föränn det var ändrat. Jag har det inspelat på vidoekasset!! :)

Axxexs skrev:
År 2000 var det! Äpplet och Sandy kommenterade precis som på den gamla tiden när dom var som bäst! Dock så klagade dom på banans utforming att det var svårt att köra om med en 500 där. Det fick dom äta upp!! Dom hann inte dra topp 10 föränn det var ändrat. Jag har det inspelat på vidoekasset!! :)

Ja, minns att det var bra stämning i kommentatorbåset. Har det också på kassett - men var?

:va

Chris Ash skrev:
Tillverkarna säljer fler hojar. Eller nåt......och MILJÖN glöm inte den!

Ur tillverkarnas perspektiv är det förstås av godo att man köra fyrtakt. Sladdandet är ett positivt tillskott. Men det hade troligen varit lika våldsamt med utvecklade tvåtaktare/däck.

Nyteknik skrev:
Ur tillverkarnas perspektiv är det förstås av godo att man köra fyrtakt. Sladdandet är ett positivt tillskott. Men det hade troligen varit lika våldsamt med utvecklade tvåtaktare/däck.

Jag skiter dock fullständigt i tillverkarna. Jag vill se racing, och i år har den, handen på hjärtat, varit ganska trist.

Chris Ash skrev:
Jag skiter dock fullständigt i tillverkarna. Jag vill se racing, och i år har den, handen på hjärtat, varit ganska trist.
Tillverkarna är en absolut förutsättning för att få se rejs, dock.

Chris Ash skrev:
Det känns som ett faktum att det har blivit tråkigare sen fyrtaktarna kom. Åtminstone om man jämför med 1998-2001. Doohanperioden var inte alltför kul den heller.
Nu säger du emot dig själv...

Chris Ash skrev:

Trots att detta på pappret skulle vara ett fantastiskt år med Rossi hos Yamaha, Hayden varm i kläderna, Capirossi och Bayliss på en färdigutvecklad Ducati, Biaggi på en konkurrenskraftig Honda.

Sladdarna

Detta är en del av hypen som jag inte begriper mig på. Är det så kul att se Checa gå med kasande bakhjul in i en kurva? Riktiga sladdare som Gardner, Schwantz och McCoy var ju riktigt kul men detta är inte samma sak.

Ljudet

Det finns bara ett ljud och det kommer inte från en oljebrännande kantarellmotor.

Känslan

Vilken jävla känsla?

Ökad uppmärksamhet

De hade säkert fått ännu mer uppmärksamhet om de kört utklädda till rosa elefanter. Intresserar möjligen pamparna som styr.

Motorer anpassade till nutiden

Japp, det är verkligen framåtskridande att dubbla cylindervolymen.....

Bättre rejs

Japp, ju färre förare i täten och mindre omkörningar desto bättre!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT