Peugeot

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
Funderar på att köpa en Peugeot 205 GTI 1,9 liters versionen. Men sitter och funderar på om det är samma som M16 eller vad den heter . Har den 130hk orginal eller 150. För jag har sett att det finns någon som har 150 orginal som kallas för m16 och är detta då samma som GTI? :confused: :gnissla

Maxxi skrev:
Funderar på att köpa en Peugeot 205 GTI 1,9 liters versionen. Men sitter och funderar på om det är samma som M16 eller vad den heter . Har den 130hk orginal eller 150. För jag har sett att det finns någon som har 150 orginal som kallas för m16 och är detta då samma som GTI? :confused: :gnissla

Två helt olika bilar och två helt olika motorer.

Peugeot 405Mi16 - 2.0 liters motor på 150hk

Peugeot 205 GTi - 1.9 liters motor på 120hk

ok tack...kom på det sen också,,,killen hade gjort ett motorbyte. Så därför det blev lite lustigt att klura ut heheh :tungan

M.G.F skrev:
Två helt olika bilar och två helt olika motorer.

Peugeot 405Mi16 - 2.0 liters motor på 150hk

Peugeot 205 GTi - 1.9 liters motor på 120hk

205 GTI, -89 och nyare har 122hk (STOR skillnad :hihi )

om den är motorkonverterad så är den olaglig (ej besíktningsbar) men rolig rolig rolig :) Du pissar då på golf vr6or. överhuvud taget en otroligt rolig bil 205 gti, bra väghållning och grymt pigg. saknar min polka räser :(

Bifogat

• pegga.jpg
    pegga.jpg
    42.1 KB · Visningar: 102
Jag har haft både en 1,9 GTI & 1,9 CTI grymt roliga bilar båda två.

Faan roligare, kanske inte bekvämare men roligare, att köra än min nuvarande Golf GTI 180hk

Bara att handla :tummenupp

Maxxi skrev:

Finns 4 olika:

205 är en cirka 370 cm lång småbil och 405 är en cirka 440 cm lång mellanklassare.

205 GTI 1.9: 105 hk

205 GTI 1.9: 122 hk

405 mi16 1.9: 148 hk

405 mi16 2.0: 150 hk

Fram till -87 hade den 1,6L motor på 105hk-
-88 fick den en 1.9L motor men som endå var på 105hk, men med mer vrid.
-89 fick den 122hk med 1.9L motorn, samt att karossen blev helgalvad.

205 motorn har bara 8ventiler, medans Mi16 motorn, som sitter i 405'an har 16ventiler.

Det bör även tilläggas att fransmännen vart fulla på sitt jäkla vin när dom konstruerade bilen. Så grymt jobbig/svår att meka med.

Jag är med intresserad av en peugeot men jag vill ha en sprillans 307:a
Bmw:n är för dyr att äga så vill ha en mellan liten bil som inte drar så mycke soppa.
Åker juh ändå bara hoj

Min P 205 gti hade mi16 motorn på 150 hk. Upptäckte det när jag skulle byta kopplingen..den passade inte av någon skum anledning :tungan .Fan vad den bilen gick. Fruktansvärt rolig att köra också. :yoparty

Om du tänkt köpa 205:a så kan du ju om du är sugen köpa av mig lite peugeot grejer, motor vita blinkers, vinge, fräscha vinterdäck på vitlackad gti alu fälg

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard