peugeot expert 08:a beställa koppling mister auto

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
hej o hopp:yoparty då va de dags återigen o byta koppling på nästa nyinköpta skåpbil:D detta e ju skit kul:näsblod så vad behöver jag hjälp me nu? jo kopplingen tänkte jag faktiskt lämna in för o byta på verkstad men tänkte jag skulle försöka käna en slant då kopplingen e så dyr här i sverige till min bil.. även arbetskostanden:näsblod man byter ju nämligen svänghjul samtidigt som koppling på denna modell om den e dålig.. men jag tänkte att jag gör de så jag slipper åka på de längre fram. (hänt mig en gång tidigare).
så de jag behöver hjälp me är hur vet jag vilken kopplingssats jag ska köpa?? har snackat med mister auto o enligt dom skal de finnas något OME nr som jag skulle kunna få av peugeot återförsäljare men när jag ringer dom så vet dom inte ens va jag snckar om:va har fått lite andra nr men när jag söker på dom nr:ena på mister auto så kommer de upp nada:va och jag vet att de finns många här på forumet som e rätt duktiga på just peugeot expert modellerna. jag har som sagt hittat en koppling som har ungefär samma referensnr på mekonomen som på mister auto. frågan är e de nån som vet ifall de e samma koppling? skickar länkar här nedan.

http://www.mekonomen.se/bil/reservd...pplingssats-ombyggnadssats-ps7010a05-835069sv

http://www.mister-auto.se/sv/kopplingssats-med-svanghjul/valeo-835069_g104752_a021835069.html

tack på förhand:yoparty

Kan tyvärr jag inte hjälpa dig med vilket svänghjul du skall ha. Vill bara dela med mig av lite erfarenhet jag har ang. detta.

Bilen var en Renault Megane 1.9DCI 2008. Denna bil hade dubbelmassivt svänghjul och jag var igång och skulle byta koppling och svänghjul på denna. Hittade ett alternativ till detta med massivt svänghjul istället, självklart mycket billigare. Monterar upp skiten och bilen går som en dröm... ändå till man varvar över 1700rpm, för då jävlar kommer det helt sjuka vibrationer. monterar ner skiten i tron om att jag gjort något tokigt, men hittar inge fel alls. smäller ihop skiten igen och samma problem kvarstår. Blir förbannat och monterar mitt gamla svänghjul ihop med en begagnad lamell och tryckplatta. Inga problem där inte förutom att jag numera vet att dubbelmassesvänghjulet som är monterat är slitet. Slänger upp över 8.000kr för ett nytt riktigt svänghjul och gör om jobbet en 4 gången :huvet

Provade aldrig att balansera svänghjulet men började med en reklamation men mötte massa motstånd så jag orkade inte mer.

Kanske bara jag som haft otur. Men jag vet ju hur jag väljer om det blir aktuellt igen på någon annan bil.

Kan tyvärr jag inte hjälpa dig med vilket svänghjul du skall ha. Vill bara dela med mig av lite erfarenhet jag har ang. detta.

Bilen var en Renault Megane 1.9DCI 2008. Denna bil hade dubbelmassivt svänghjul och jag var igång och skulle byta koppling och svänghjul på denna. Hittade ett alternativ till detta med massivt svänghjul istället, självklart mycket billigare. Monterar upp skiten och bilen går som en dröm... ändå till man varvar över 1700rpm, för då jävlar kommer det helt sjuka vibrationer. monterar ner skiten i tron om att jag gjort något tokigt, men hittar inge fel alls. smäller ihop skiten igen och samma problem kvarstår. Blir förbannat och monterar mitt gamla svänghjul ihop med en begagnad lamell och tryckplatta. Inga problem där inte förutom att jag numera vet att dubbelmassesvänghjulet som är monterat är slitet. Slänger upp över 8.000kr för ett nytt riktigt svänghjul och gör om jobbet en 4 gången :huvet

Provade aldrig att balansera svänghjulet men började med en reklamation men mötte massa motstånd så jag orkade inte mer.

Kanske bara jag som haft otur. Men jag vet ju hur jag väljer om det blir aktuellt igen på någon annan bil.

tack för svaren o tippsen.. snacka med peugeot verkstaden o dom sa samma grej att de kan bli vibbrationet vid gas på drag.. så de blev orginal svänghjulet de dubbel massiva svänghjulet.. så nu e koppling och svänghjul beställt.

testa betsälla även från reservdelar24.. så tack för de tippset med.. man ska visst kolla upp va man har för beteckning på växellåda o inte motor som jag jort innan o inte junnat hitta något på de.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph