Petition mot sprutlagning av våra vägar

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Skriv på och dela vidare.
Sprutlagning av vägarna har nog på ett eller annat sätt drabbat dem flesta av oss och jag tvivlar på att det är på ett positivt sätt, framförallt dem gånger som det inte sitter några skylar eller liknande uppe.

Denna petition kommer vi skicka in till transportstyrelsen, förhoppningsvis via SMC, men på ett eller annat sätt så kommer den att skickas in om en månad eller två.

http://www.skrivunder.com/mot_sprutlagning_av_asfalt
 

Patlo911

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2011
Ort
Finspång
Hoj
Z1000 -11, GSX 750 ES -83
Underskriven och delad på FB, hoppas de slutar med dessa dumheter. Tyvärr är jag tvivlande till hur mycket man kan påverka som privatperson, även om vi får ihop tiotusentals underskrifter :/

Får intrycket att politiker och myndigheter skiter i vad folket tycker för "det är ju en bra idé" :3freak
 

GixxerHenke

Jag försökte iallafall.
Gick med
10 Jul 2011
Ort
Nårrje
Hoj
Ducati 999S
"Ingen kan göra allt, men tillsammans är vi starka."

-Nalle Puh

Bra initiativ! :tummenupp
 

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Borås
Hoj
hojlös
Skrivit under jag med. kompisen och jag höll på att åka av vägen pga detta
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Nu har jag ju ingen aning om vad en sprutlagning är men säger ni att det är dåligt så har jag skrivit under.

Passade på att även skriva på petetionen om att "bevara toget i Arvika" samt "lägg inte mina skattepengar på att avlida katter"
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Får intrycket att politiker och myndigheter skiter i vad folket tycker för "det är ju en bra idé" :3freak
Vad som är "bra" går väl att diskutera. Det är ju inte en lagning som är "bra" på så vis att den är extremt hållbar eller innebär några särskilda kvalitetsfördelar (beroende på hur man definierar begreppet kvalitet). Det är väl mest det att det är ett sätt att snabbt och billigt göra så att vägen inte längre ser* trasig ut som lett till att det blivit populärt.

Skiter den som utför det även i att skylta om gruset eller sopa bort det i efterhand så går det att göra det ännu billigare. Och eftersom det är i det närmaste omöjligt för en någon att i efteråt kunna bevisa att det vid olyckstillfället saknades varningsskyltar och att sopningen av vägsträckan skett efter olyckan så räknas det väl närmast som en onödig kostnad med sådan skyltning eller sopning annat än i nödfall.


*) Notera att jag inte valde att använda ordet "lagning" i den meningen.
 

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
tanum
Hoj
08 CBR 1000 RR
den beläggningen vi har härrunt har släppt efter hand så i korsningarna ligger det mängder rullgrus, i hjulspåren är det bara tjära kvar. beläggningen gjordes i juni
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Har kasat på det jävla gruset några gånger och det är fan uppåt väggarna att man "lagar" det så, måste vara en riktigt jävla korkad individ som kom med det förslaget...
Kan vi inte göra uppror? :fackla
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...ja, det blockmongot som hittade på det där, och den jEfeln som gav grönt ljus, borde kölhalas och pryglas...och kölhalas igen. Hårt och långsamt.
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Påskrivet och klart.Ett vägnät som förfaller sakta men säkert.Sjuka och arbetslösa som jagas med blåslampa.En vård som går på kryckor.Landet fylls med nya medborgare varenda dag trots avsaknad av både arbeten och kapital i landet osv.Nä fy fan för dessa herrar och damer i Stockholm. :finger
 

RKI

Ny medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Staden
Hoj
Plastgris
Påskrivet och klart.Ett vägnät som förfaller sakta men säkert.Sjuka och arbetslösa som jagas med blåslampa.En vård som går på kryckor.Landet fylls med nya medborgare varenda dag trots avsaknad av både arbeten och kapital i landet osv.Nä fy fan för dessa herrar och damer i Stockholm. :finger

Det finns mer pengar än någonsin. Men alla vill ha dom för sig själv och att någon annan ska betala för deras sjukvård, skolor och vägar. Sen finns det idioter som påstår att konsekvenserna av detta i stället är invandrarnas fel. Det är dom som röstade på Alliansen som är skyldiga, inte dom som flyr från krig, svält och förtryck.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Skrivit under!

Men en annan metod jag undrar vafan dom håller på med är när dom lägger ut ett brett lager tunt grus över hela vägen flera hundra meter... Höll på att knappt kunna hålla mig på vägen i morse på vägen till jobbet... och detta var med bilen!!! Jävla glad att jag inte tog hojen i morse för då hade jag kommit rejält sent, om jag ens kommit fram. En jäkla massa vägar häromkring är just nu grustäckta... Aldrig varit med om nåt liknande. Pratar om Svenshögen, lilla edet, västerlanda med omnejd.
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Skrivit under!

Men en annan metod jag undrar vafan dom håller på med är när dom lägger ut ett brett lager tunt grus över hela vägen flera hundra meter... Höll på att knappt kunna hålla mig på vägen i morse på vägen till jobbet... och detta var med bilen!!! Jävla glad att jag inte tog hojen i morse för då hade jag kommit rejält sent, om jag ens kommit fram. En jäkla massa vägar häromkring är just nu grustäckta... Aldrig varit med om nåt liknande. Pratar om Svenshögen, lilla edet, västerlanda med omnejd.

Det är väl samma medtod:tungan:)
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top