Peterpains nya turbobygge

Det kliar i fingrarna.. Pluggarna på "kamkåpan", är de till för att sätta igen avgasreningen? Jag gjorde såna till kawan.

hej

nej dom hålen borrade jag själv,det ska vara till hållare till dom nya tändspolarna
förra gången gjorde med genomgående bult men denna gång blev det med gänga rätt igenom för en kort bult från undersidan med tätning ,tips från andersson

peter

hej

nu idag kom den nya gaffeln som jag behöver för att uppgradera bromsarna inför sfro besiktningen dock kräv nog en skärm från nya busa efter 2008.

ha det006.jpg007.jpg

Hej

Nu har det varit lite verksamhet i garaget sedan sist,mycket har hänt o lite delar har köpts och ännu mer har tillverkats.gaffeln har bytts till nyare busagaffel som har radialbromsar som kräver lite jobbmed distanser till oken för att passa skivorna.

Sedan fick jag flus lem lackad och han visade mig hur man gör en fläns :tuttar haha han svarvade fina flänsar som passar det nya tial avgashuset,sen gjorde jag ett litet fäste till hallgivaren för kamsynken
Dom nya kylarna till intercoolern har kommit och jag har måttat lite o tejpat o grejjat för att se hur det kommer att bli.

Så här ser det ut så här långt:tummenupp011.jpg012.jpg001.jpg008.jpg009.jpg010.jpg011.jpg012.jpg

Fan vad trevligt detta kan bli :tummenupp Vad är det för snurra? GT35-någonting?

hej

vband det är det nya så jag måste pova ett sånt på detta bygget men det är så mycket mindre än en vanlig turbofläns så vi får se hur det blir med det nya bygget:banana

hej
lite mer slipande o sågande så har det börjat se ut som ett grenrör nu,men man blir ju lika förvånad varje gång man svetsar i rf gud vad det slår sig med en gång fifan,denna gången ska jag svetsa v bandet det sista i små bitar o kyla det lite hela tiden.
innan jag slutade för idag så var jag tvungen att provmontera turbon:banana
nu ska jag kolla internätet efter en tial wg

ha det

001.jpg003.jpg004.jpg005.jpg006.jpg

Fanimej lurigt sånt där! Går åt möe formier? Kommer bli snajsigt när det e klart..

fattar fan inte hur en man får till såna jävla snygga svetsar som man ser på internet
har försökt med annan tråd mer gas mindre gas,vinkla elektroden mer ström mindre strömming

respekt till dom får så jävla snygga svetsar:tummenupp

Puls heter lösningen på dina bekymmer. Eller grövre tråd som kyler när du doppar den i smältan

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman