Peterpains busaturbo

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
hehe

kolla min avatar så ser resten av benet och foten ut oxå,lite stel efter som det sitter 6 stycken titan skruvar i båda forlederna och fyra titanplattor.

skulle vilja kunna flytta fötterna som dom kom upp lite på fotpinnarna

en trevlig fortsättning på midsommar helgen
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
hehe

kolla min avatar så ser resten av benet och foten ut oxå,lite stel efter som det sitter 6 stycken titan skruvar i båda forlederna och fyra titanplattor.

skulle vilja kunna flytta fötterna som dom kom upp lite på fotpinnarna

en trevlig fortsättning på midsommar helgen

Misstänkte det, men med foten sådär kan det raskt bli mer metall i diverse leder...o-bra. :)
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag vet ju att du inte kan vinkla in foten mera pga traktorfot :D
Kommer inte ihåg hur det var med knät om du kan böja det riktigt för isf så kan ju uppflyttade pinnar hjälpa.
Förlänger du sen fotpinnen så den räcker ut till dina tår så kan du få upp foten ännu lite till.
 

vrod

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Honda VFR -05, Frankenstein GSX-R 750WS Fighter/Café?? med TURBO under uppbyggnad........... å en Katana -82a.....
Annars kapar vi lite i PP och skarvar i där det blir bra för att få honom att kunna åka ordentligt. ;)
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
go kväll

turbohojjen har ju inte gått som den ska det senaste,jag märkte på anderstorp att effekten sjönk och det har bara blivit sämre o sämre på slutet tålde den bara 0,5 s innen den sköt o bluddrade och det är fan så irriterande om det skulle råka komma en yamaha r1 eller cbr.

walbro pumpen tjöt på sista versen i förgår så det var dags att förhandla fram en bosch 040 pump,fint som fan tänkte jag o demonterade tankarmaturen för att svarva ur den,men det verkar inte som det finns tillräckligt med material till det så nu vetifan hur jg ska göra.

låta någon svarva en ny
byta pumpen mot en som sitter utanför tanken alltså en 044 pump

jag får se hur jag ska lösa detta så smidigt som möjligt

ha det
 

Bifogat

  • 001.jpg
    001.jpg
    230.6 KB · Visningar: 159
  • 003.jpg
    003.jpg
    230 KB · Visningar: 164
  • 004.jpg
    004.jpg
    234.6 KB · Visningar: 161
  • 005.jpg
    005.jpg
    226.5 KB · Visningar: 159
  • 069.jpg
    069.jpg
    238.3 KB · Visningar: 168
  • 070.jpg
    070.jpg
    237.3 KB · Visningar: 158
  • 071.jpg
    071.jpg
    237.8 KB · Visningar: 160

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
hej

sådär ja nu ringde det på telefonen kl 9 på morgon och flu sa att att min pumparmartur var klar och den ligger i din brevlåda,men va fan tänkte jag jag lämnade ju grejjerna igår på dagen så tack som fan flu för hjälpen.

nu till vad som behöver göras mer.det går inte o ha anslutningarna i armaturen mer det finns ingen plats kvar så det blir att göra anslutningarna i botten på tanken istället med snabbkopplingarna från den gamla,men det bär emot lite att slipa o svetsa i den nylackade tanken men så får det bli.
ska även göra elanslutningar till pumpen genom ett annat hål genm tankbotten

mer kort kommer snart om hur det blir

001.jpg002.jpg003.jpg004.jpg005.jpg
 

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Torslanda/Björlanda
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Om du har plats under tanken så kan vi göra en armatur med samma diameter hela vägen och långa skruv, då slipper du ju svetsa i tanken
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Hallååå!!!

Slog den här herrn en signal i juni ,inge svar. Sms kom Är i tyskland ringer sen. Ringde i juli -inge svar Sms kom. Är i Brno (tjeckien) ringer sen. Vad gör du? vart är du på väg? frågorna hopas.

På något sätt så ser jag en Stelopererad gubbe i slokmustache på en handikapp hoppstylta som juckar sig genom gammla östeuropa på väg mot thailand. För att göra tveksamma affärer i kärlek o uthållighetspiller branschen.

Men rätt var det är kommer det väl en tveksam figur i en thaiskyltad hanomagdisel från -73 in på uppfarten o frågar om man vill köpa fulöl, fjongpiller eller vinterdäck....
 
Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Han ska komma hem nu i helgen, eller iaf höra av sig till mig på Måndag.
Då var han i Ungern :D
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
halloj

hemma igen med fulöl och en hanomag diesel från 2008 istället för gammelbilen
kram
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
hej

Äntligen hemma o meka lite fan va man saknar det på semestern men det kan man ju aldrig erkänna för någon annan än er hehe.
Tillbaka till den nya bosch pumpen som skulle i tanken,började med att borra hål i tanken och sen svetsa dit adaptern med gängorna i så långt var allt bra stog bara o tänkte på att hoppas det tätt sedan så att man inte får ta isär allt igen om det läcker i svetsen men det gick bra med det.

Satte fast slangen på kopplingen och en slangklämma o sen ropade jag på tanten som fick komma o sticka in handen i tanken o skruva fast kopplingen från insida sen skruvade jag fast snabbkopplingen utifrån,sen svarvade jag av en annan koppling så att gängorna gick fritt så att den kunde skruvas igen från utsidan den med.
sen tog jag den gamla tankgivaren som fick bli kabelgenomförning till pumpen o lödde fast nya kablar som gick till pumpen o sen var det dags att se om det kom ström och det gick ju fint det med

Sruvade ihop alltihop o kollade om det läckte någonstans men det såg bra ut kollade oxå soppatrycket som vad jag kommerihåg skulle vara 3 kilo och nu var det 4,5 men jag kanske kommer ihåg fel

Undrar vad det ska vara:va

hörs imon ha det

005.jpg006.jpg007.jpg008.jpg009.jpg010.jpg011.jpg012.jpg
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Hörru! Det börjar lukta död o föruttnelse i denna häringa tråden!:zpy
Har du bytt in hemmorrojdraketen mot en flong ny Granada diesel husvagnsdragare??:hihi
 

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Torslanda/Björlanda
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Stackaren har ny hobby nu, inget hojmek eller körande.
Endast husvagn på menyn, Peter snart i blå träningsoverall.....................
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Stackaren har ny hobby nu, inget hojmek eller körande.
Endast husvagn på menyn, Peter snart i blå träningsoverall.....................


hej

det är fan helt sant att det var mycket roligare än jag trodde att åka runt i en tattartermos:tummenupp

Men ska man göra något annat så får man nog sälja hojjen o få in lite pengar så att man kan bygga något annat,det är andra året som jag har den nu och den går ju så jävligt att det måste bli ett nytt turbobygge men på vilken hoj

har kollat lite på kawasaki 1400 eller hayabusa 2008 eller något sånt så vi får se

ha det
 

Superpro1425

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Ort
Eslöv
Hoj
82 Suzuki Gsx 1100E
Hej Peter... när skall du komma ner till Malmöraceway och pröva din hoj....

Malmöraceway Home Of Speed
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
halloj

kör ni nu på onsdag om det är bra väder,tänkte komma o spöa skiten ur når gammel sukkar
nä fan vet inte om jag vågar köra såndäringa rakt fram med hojjen,man gör väl en bakåtvolt som man aldrig glömmer
det går ju bra o sitta o fylletrycka här hemma vid datorn nu hehe

ha det skål
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top