Peterpains busaturbo

Bygger inte det där tryck snabbare?? :P

Man vill väl ha snabb spolupp, eller?? :)

Kanske är lättare att TYGla hojjen om det trasslar sig.

GÖTTLLABORRRGGGGGG!!!!
 
Kul att det blev lite hårspower tillslut!! Nu kommer jag inte ihåg vad du sa att du skulle göra med hojen om det inte blev över 400hp, kanske lika bra det:crash Som sagt tidigare, jättefint bygge, gjorde sig bra i en solig dragracedepå

Roligt att ses i riktiga livet också utanför inntöörrnett:tummenupp
 
Bygger inte det där tryck snabbare?? :P

Man vill väl ha snabb spolupp, eller?? :)

Kanske är lättare att TYGla hojjen om det trasslar sig.

GÖTTLLABORRRGGGGGG!!!!

du ela för go enna

Kul att det blev lite hårspower tillslut!! Nu kommer jag inte ihåg vad du sa att du skulle göra med hojen om det inte blev över 400hp, kanske lika bra det:crash Som sagt tidigare, jättefint bygge, gjorde sig bra i en solig dragracedepå

Roligt att ses i riktiga livet också utanför inntöörrnett:tummenupp

jag skulle fortsätta o bygga så att det blev världens dyraste brevpress
allvarligt så kommer den att ge med diverse uträkningar lite över 400 med 1.5 i ladd och det kommer att fixas till helgen med laddtrycksstyrningen.

kul att träffas:tummenupp

 
Last edited:
laddtryckstryning

hej

nu har jag börjat med laddtrycks styrningen,kollat var ventilen ska sitta och var slangarna ska sitta och var omkopplaren ska vara
det ska svarvas lite på wastegaten för att kunna finjustera grundtrycket manuellt senare.

fick även köpt lite nya grejjer en ny emptes pump och en oljepump
tack till micke o patrik

hörs imon
 

Bifogat

  • 002.jpg
    002.jpg
    212.6 KB · Visningar: 245
  • 003.jpg
    003.jpg
    206.3 KB · Visningar: 201
Last edited:
Fantastiskt intressant tråd.
Man blir lika impad varje gång man läser dessa turbobyggartrådar.
Väldigt snyggt bygge. Bra val med att få den som en gixxer1000 istället för busalooken. (inge fel på busorna men nog är litershojen snyggare å smäckrare)..'

Jag följer med spänning fortsättningen=)
 
hej

nu har jag börjat med laddtrycks styrningen,kollat var ventilen ska sitta och var slangarna ska sitta och var omkopplaren ska vara
det ska svarvas lite på wastegaten för att kunna finjustera grundtrycket manuellt senare.

fick även köpt lite nya grejjer en ny emptes pump och en oljepump
tack till micke o patrik

hörs imon

Riktigt snyggt med din luft-slangar och kopplingar du har där! Såg ordentligt ut.

Grattis till 350+ hk :)
 
Fantastiskt intressant tråd.
Man blir lika impad varje gång man läser dessa turbobyggartrådar.
Väldigt snyggt bygge. Bra val med att få den som en gixxer1000 istället för busalooken. (inge fel på busorna men nog är litershojen snyggare å smäckrare)..'

Jag följer med spänning fortsättningen=)

hej johan
det var roligt med en klapp på axeln:tummenupp
när man håller på och bygger så kommer det mer o mer roliga ideer om hur man ska kunna få mer effekt hehe

k1 gixxer passar bra ihop med busa ramen tycker jag,den kan lätt förväxlas när man är ute o åker och då kan det bjudas på överaskningar i fråga om fart o axx:yoparty

tackar
 
halloj

alla säger att det är farligt att köra mc men jag höll fan på att dö på jobbet igår,2 pelar lyften släppte från golvet på ena sidan
jag höll på att få en toyota avensis i ögat det e ju skitfalitt.

brrr fifan 1.4 kilos ladd gör mig mindre skakis när jag tänker tillbaka vad som kunde hänt

hörs imon
 

Bifogat

  • 035.jpg
    035.jpg
    229.3 KB · Visningar: 326
Fifan, hur tjockt är golvet där? Jag ska sätta upp en sån lyft i min nya verksta och mina bilar är inte små Toyotor, får man en MB600 i ögat så blir man nog blind!
 
Fifan, hur tjockt är golvet där? Jag ska sätta upp en sån lyft i min nya verksta och mina bilar är inte små Toyotor, får man en MB600 i ögat så blir man nog blind!

golvet 200 mm men lyften satt ju med 50 mm expander bara
klassiskt bygg fusk,nu är det expander 150 mm
mb 600 respekt dom väger ungefär lika mycket som en tigertanks

ha det
 
burniis

hej
idag har jag fått vara med mr steen och burna ihop med honom för tidningen bike som gör ett reportage.
svin fräckt vi fick ställa oss i 90 grader emot varandra medan fotografen riggade blixtar o grejjer vetifn vad det var,sen kom det ju en massa folk o glodde dom fattade nog inte att vi skulle burrrrna:yoparty

sen blev det klartecken faan vad det rök,kollade på korten efteråt
det kommer att bli riktigt bra

tack till mr steen att jag fick vara med

kram o skål eller skål o kram
 
laddtrycks styrning

ska jag koppla laddtrycks styrningen så här

Hej,

Håller på att koppla in ett SM4
hur ska wastegaten kopplas med laddtrycksstyrningsventilen?
Jag har kopplat som beskrivet nedan, det är så jag har förstått manualen. rätt lr fel?

nr1 på ventilen: ca 10cm från ventilen har jag satt ett t-kors, från detta går en slang till insuget ansluten innan gasspjällen. den andra slangen från t-korset går till nedre anslutningen på wastegaten och 5cm innan anslutningen sitter en strypning med 1mm gemomsläpp.

nr2 på ventilen: går direkt till övre anslutningen på wastegaten.

nr3 på ventilen: Lämnad öppen
 
Ovanligt komplicerat

Koppla bara laddtryck genom ventilen direkt till motrycksidan på WG

Och behåll matningen på WGs öppningssida så som den är

Varsin matning från plenum
 
Ovanligt komplicerat

Koppla bara laddtryck genom ventilen direkt till motrycksidan på WG

Och behåll matningen på WGs öppningssida så som den är

Varsin matning från plenum

jag har gjort som farbror har sagt nu:tummenupp
 

Bifogat

  • 014.jpg
    014.jpg
    212.1 KB · Visningar: 121
  • 015.jpg
    015.jpg
    233.5 KB · Visningar: 126
  • 016.jpg
    016.jpg
    219.8 KB · Visningar: 122
ny dämpare

halloj
nu har jag börjat med en ny dämpare med dämpning i,den gamla väsnas förjävla mycket folk vänder sig om och barn håller för öronen fast dom ser väldigt glada ut men inte deras föräldrar:va

ska fortsätta med den imorgon om det är dåligt väder
tänkte göra en fast gavel på avgaspipan med bultar som skruvas in i dämparen och där tänket jag svetsa fast insatsen som ska ska få dämp material.
röret ur dämparen så fett som möjligt:D

ha en bra kväll med många kalla
 

Bifogat

  • 017.jpg
    017.jpg
    236.1 KB · Visningar: 121
provkörning

halloj
igår tankade jag fullt inför en liten tur med råskinnet:tummenupp
fick bensinstopp när jag kört 12,8 mil en bra bit hemmifrån,fick ta bussen hem och hämta viton.
men den går bra:D
 
halloj
igår tankade jag fullt inför en liten tur med råskinnet:tummenupp
fick bensinstopp när jag kört 12,8 mil en bra bit hemmifrån,fick ta bussen hem och hämta viton.
men den går bra:D

Inte glömt en trasa i tanken då:tungan

Jag har också fått bensin torsk på min, pinsamt att behöva gå och köpa bensin:gnissla
 
Back
Top