Peterpains busaturbo

god morgon

ringarna håller fast lagrena inne i turbon :va

axeln såg fin ut,lagrena oxå men dom var lösa på axeln.det var bara kompressor hjulet som gått emot huset lite grann bara för att det glappade så mycket.

men vi får se idag var som hänt
 
Last edited:
god morgon

ringarna håller fast lagrena inne i turbon :va

axeln såg fin ut,lagrena oxå men dom var lösa på axeln.det var bara kompressor hjulet som gått emot huset lite grann bara för att det glappade så mycket.

men vi får se idag var som hänt

Låter väldigt skumt att låsringarna till lagren ska lossna bara sådär om dom var riktigt monterade från början.:va
 
hoppas att christer ringer idag för det skulle vara kul o provköra för jag har inte kört en meter med den:va

hej

den har gått med för lite smörjning det är därför låsringarna och lagren har flyttat sig.jag har beställt en ny och den kommer på fredag:)

hörs sen
 
hej

den har gått med för lite smörjning det är därför låsringarna och lagren har flyttat sig.jag har beställt en ny och den kommer på fredag:)

hörs sen
Hur kan det komma sig att den gått med för lite smörjning?
För dåligt oljeflöde in? Snurrat för länge utan att få upp oljetryck?

Man blir lite orolig, så man inte gör bort sig på sin egen snurra tänkte jag...
 
Hur kan det komma sig att den gått med för lite smörjning?
För dåligt oljeflöde in? Snurrat för länge utan att få upp oljetryck?

Man blir lite orolig, så man inte gör bort sig på sin egen snurra tänkte jag...

Alternativ på ny snurra e la att hålla imot så den inte kan snurra kanske så den kan bygga upp oljetrycket o få in tillräkligt med olja innan den får snurra, i allefall nått jag hört men om de ligger nån sanning i det vet jag inte, funderar själv på att få mer kräm på min rova, känns lite tamt med sina 100hk på 600 motorn :rolleyes:
 
Hur kan det komma sig att den gått med för lite smörjning?
För dåligt oljeflöde in? Snurrat för länge utan att få upp oljetryck?

Man blir lite orolig, så man inte gör bort sig på sin egen snurra tänkte jag...

näää du gör inte bort dig,jag hade byggt oljetryck innan och tyckte att den rök efter ett tag så jag satte i ett munstycke i inloppet till turbon som begränsade olje tillförseln till 2.5 mm,
det är dyrt att exprimentera med såna grejjer:D

på min 1100 fungerade det perfekt med 2.5 mm så på min nya turbo kommer jag att köra med an 4 in utan någon begränsning

ha det
 
Taskigt med surran Peter men det självläker nog, som plåster på såret får du en totalt OT bild hur det kan vara ombord om man inte ligger i Skottland med storm och regn!
 

Bifogat

  • IMG_0416.jpg
    IMG_0416.jpg
    232.4 KB · Visningar: 279
Taskigt med surran Peter men det självläker nog, som plåster på såret får du en totalt OT bild hur det kan vara ombord om man inte ligger i Skottland med storm och regn!

Vad sägs om en totalt OT runkbild på Liebherr'ens turboaggregat?
Lär vara manligast i denna klassen iaf!


Hmm.. Du sitter hela dagarna i den där o drar i spaken med meterhöga bokstäver i röven som säger Älskarmän, fast på tyska föståss. Hmmm...
 
Last edited:
Vilka är gamlingarna på bild nr 2? ;) :rolleyes:

Jag får nog hålla med Herr Andersson, fan vet hut pojkvasker:mad: så säger man inte till folk inte.Faen vi är ju i vår bästa ålder ju och du kommer säkert dit du med pojkvasker om du sköter dig:yoparty

Sigge e den kraftiga som står längst bort i bilden och hann inte dra in magen:huvet sen e det ju farbror björn med stället och sedan allas våran Turboguru ju Herr Andersson......:Bugar

Sigge

Och den faen bakom kamran som aldrig sa till e ju våran pain:banana
 
Jag får nog hålla med Herr Andersson, fan vet hut pojkvasker:mad: så säger man inte till folk inte.Faen vi är ju i vår bästa ålder ju och du kommer säkert dit du med pojkvasker om du sköter dig:yoparty

Sigge e den kraftiga som står längst bort i bilden och hann inte dra in magen:huvet sen e det ju farbror björn med stället och sedan allas våran Turboguru ju Herr Andersson......:Bugar

Sigge

Och den faen bakom kamran som aldrig sa till e ju våran pain:banana

Vad man kan bedömma är alla de vältrimmade unga männen runt 25.

/Ingvar
 
Vad sägs om en totalt OT runkbild på Liebherr'ens turboaggregat?
Lär vara manligast i denna klassen iaf!


Hmm.. Du sitter hela dagarna i den där o drar i spaken med meterhöga bokstäver i röven som säger Älskarmän, fast på tyska föståss. Hmmm...

hahah:tummenupp
 
Fin bild: Fyra hojar med tillsammans 1000-1500 hästar och en krycka...

4x300hp.jpg
 
Tragist mä Turboras...:mad:
Påt igen bara..:yoparty
Fränt med flera turbomoppar på bild... :yoparty
 
Tragist mä Turboras...:mad:
Påt igen bara..:yoparty
Fränt med flera turbomoppar på bild... :yoparty

fick räkning på turbon idag 5500 spänn,fifan det skulle vara billigare att gå på knarket direkt men turbo hojj är en farlig drog.

jaja det är bara pengar,andersson sa att jag kunde köra med den efter turbobytet,men tänk att köra med BARA 0,7 ladd och kanske bli ifrån åkt när man är ute o gasar.det får inte hända bara
så jag väntar nog med körningen tills allt är mappat o klart.

ha det
 
Jaha, Tänk om det skulle smyga upp en orginal zx10 och åka ifrån dig trots att ägarn e på en pråm i regniga skottland. Det vore ju förskräckligt. Kan hälsa att dom fördärvat höghastighets rakan på kongahällavägen med ännu en rondell. Ytterligare en anledning att man behöver minst 500 kusar för hinna få upp farten mellan rondellerna.
 
Back
Top