Peterpains busaturbo

Det finns finfin värmebeständig tape som du kan täcka ramnummret med.
Ring SFRO och prata med dom och sen kan du få kopiera min SFRO-bok när du kommer till Peter med ramen.
Förhoppningsvis så får du lite klarhet i vad som gäller då.


det blir fint som f.. det
 
blästring

Hej
Idag skulle jag lämna min ram på blästring och sving ,fint som fan tänkte jag då kanske jag skulle hinna till turbo andersson i mellandagarna för ombyggnad av busa ramen till gsxr 1000 bakdelen.

Så långt allt bra,den skulle hämtas ungefär kl 16 det blir fint tänkte jag
då hinner jag lämna tösen hos hästen och under tiden skulle jag kunna smita ut bakvägen från den svinkalla manegen brrrrrrrr fi fan va kallt,gubben var där o väntade så jag fick ramen o svingen o bromsstagen ååååååh vad glad jag var:tummenupp

Men innan jag går säger han nu öppnar vi igen den 10 januari jaha tänkte jag det spelar ju inte mig nån roll,hmmmmm ja eller hur
när jag kom hem slog det mig att jag skulle nog ha blästrat donator delen och bakrramen oxååååå fan fan fan:näsblod

Jag har fått tag på en tank,sadel fram o bak,fotpinnar
så nu saknas innerskärmen bak till k1 till k3 men det är kanske någon som har en sån liggande som vill sälja den

ni kan ha en fin kväll
 

Bifogat

  • 005.jpg
    005.jpg
    231.7 KB · Visningar: 206
  • 004.jpg
    004.jpg
    243.6 KB · Visningar: 234
  • 003.jpg
    003.jpg
    224.3 KB · Visningar: 204
  • 002.jpg
    002.jpg
    228.2 KB · Visningar: 193
Hej
Idag skulle jag lämna min ram på blästring och sving ,fint som fan tänkte jag då kanske jag skulle hinna till turbo andersson i mellandagarna för ombyggnad av busa ramen till gsxr 1000 bakdelen.

Så långt allt bra,den skulle hämtas ungefär kl 16 det blir fint tänkte jag
då hinner jag lämna tösen hos hästen och under tiden skulle jag kunna smita ut bakvägen från den svinkalla manegen brrrrrrrr fi fan va kallt,gubben var där o väntade så jag fick ramen o svingen o bromsstagen ååååååh vad glad jag var:tummenupp

Men innan jag går säger han nu öppnar vi igen den 10 januari jaha tänkte jag det spelar ju inte mig nån roll,hmmmmm ja eller hur
när jag kom hem slog det mig att jag skulle nog ha blästrat donator delen och bakrramen oxååååå fan fan fan:näsblod

Jag har fått tag på en tank,sadel fram o bak,fotpinnar
så nu saknas innerskärmen bak till k1 till k3 men det är kanske någon som har en sån liggande som vill sälja den

ni kan ha en fin kväll

När kommer du, kan lyssna med min kontakt om dom har öppet.
 
turbo damp va fan rätt ord! min "flickvän" fick lite tidiga hjulklappar idag så nu är hon lite gladare..
 
När kommer du, kan lyssna med min kontakt om dom har öppet.

hej
jag tänkte försöka köra om det inte snöar förjävligt på måndag
vi får se,men det skulle vara bra om det gick att lösa

pain in the a..

turbo damp va fan rätt ord! min "flickvän" fick lite tidiga hjulklappar idag så nu är hon lite gladare..

ju dyrarare julklappar = längre tid i garaget :tummenupp
 
Last edited:
Ser bra ut det här.:tummenupp:tummenupp:tummenupp
Har du hittat nåt styre till pärlan.Kan starkt rekomendera ett nästan rakt till busan,körställningen blir skön.sen risers från en yamaha dom lutar mot föraren.
 

Bifogat

  • Bild0267.jpg
    Bild0267.jpg
    6.6 KB · Visningar: 1,410
Är det så han med skägget kallas?


hej
ja det var där jag blästrade grejjerna,han heter johnny men ser ut som lasse kongos farsa eller brossa:tummenupp
han jobbar igen sa han iallafall den 7 men han bor i byschan utanför,jag har varit förbi ett par ggr o kollat men ingen där

vi får se:tummenupp

Ser bra ut det här.:tummenupp:tummenupp:tummenupp
Har du hittat nåt styre till pärlan.Kan starkt rekomendera ett nästan rakt till busan,körställningen blir skön.sen risers från en yamaha dom lutar mot föraren.

hej
jag har ju kollat in din hojj en del den e bara så fin,jag tänkte köra figther krona o fatbar styre det passade mig fint på mitt gamla bygge

håller koll på dig:tummenupp
mvh pain
 
Last edited:
m 12

hej
nu på självaste dan före doppare dan har jag svarvat en liten styrning som ska sitta i cylinderraden medans det gängas till m12 i blocket,
samt borrat i toppen för dom grövre bultarna oxå.

sen fick toppen en omgång i tvätten så det börjar likna något nu:tummenupp
nån som vet varför avgasventilerna har en konstig ring runt ventiltalriken eller är dom så original

slänger in lite blandade kort från igår oxå

ni får ha en fin jul alla som har läst min tråd ,god jul :krama
 

Bifogat

  • 010.jpg
    010.jpg
    213.6 KB · Visningar: 225
  • 011.jpg
    011.jpg
    231.9 KB · Visningar: 232
  • 008.jpg
    008.jpg
    233.5 KB · Visningar: 222
  • 007.jpg
    007.jpg
    227.1 KB · Visningar: 222
  • 014.jpg
    014.jpg
    227.3 KB · Visningar: 228
  • 003.jpg
    003.jpg
    224.5 KB · Visningar: 214
funkar ähum tror jag


hej o god fortsättning

det har varit en givande dag i garaget men jag har inte varit nevös för att gänga sedan man var 15 men nu var det dags igen.
det kändes konstigt att borra i självaste finmotorn och jävlar vad det högg till när borret skulle ner i dom gamla gängorna i motorblocket.

först borrade jag med 10 mm borr genom cylinderraden som jag tejpat och som satt på motorblocket sen bort med det för att borra cylinderraden med 12,5 borr och efter det monterade jag tillbaka
den på blocket sen kunde jag andvända styrningen som jag gjort tidigare.

nu är den klar för att börja rengöra resten av motorn riktigt noga
 

Bifogat

  • 033.jpg
    033.jpg
    229.8 KB · Visningar: 159
  • 032.jpg
    032.jpg
    235.7 KB · Visningar: 167
  • 031.jpg
    031.jpg
    221.3 KB · Visningar: 157
  • 030.jpg
    030.jpg
    225.2 KB · Visningar: 166
  • 028.jpg
    028.jpg
    224.6 KB · Visningar: 150
  • 029.jpg
    029.jpg
    228.6 KB · Visningar: 152
fuelrail

hej

nu har jag tagit mig en dagstur i sketvädret halt o jävligt och kallt som fan på vägen till turbo andersson
ramen ska ju byggas om
så det var bäst att köra,tank,ram,bakram,sadel.bakkåpan,
tänkte skicka allt först men det blev för dyrt okey det tog sin lilla stund 100 mil på en dag.

jag tog med mig siemens spridarna för modifiering och borrning av spjäll husen andersson hade en fin hållare till spridarna:tummenupp
idag började jag med distanserna mellan fuelrailen o spjällhuset.

slänger även in ett kort på olika an kopplingar en kopia och en aeroqip

ha det
 

Bifogat

  • 002.jpg
    002.jpg
    221.6 KB · Visningar: 177
  • 001.jpg
    001.jpg
    229.1 KB · Visningar: 225
  • 004.jpg
    004.jpg
    222.3 KB · Visningar: 193
  • 005.jpg
    005.jpg
    233.8 KB · Visningar: 192
  • 009.jpg
    009.jpg
    217.6 KB · Visningar: 192
  • 008.jpg
    008.jpg
    227.6 KB · Visningar: 172
Ser mycket bra ut det där! Får man fråga vad han tar för en ombyggnad från hayabusa till gsxr 1000 bakdel den där herr Andersson?
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top