Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
hej
igår fick jag ett fint kort från andersson turbo,det ser ut som ramen är klar,fan va nöjd jag är
dumpen kostade med frakt o allt 900 spänn
nu ska jag göra det sista på toppen,jag var o hämtade den igår efter fräsningen av sätena och slipning av ventilerna,kommer bilder på det i kväll
ha det
Va fint det blir! Blå och vit med silverfärgad ram var det va? Det är så man blir tårögd![]()
halloj
ja jag tror att det kommer att bli snyggt,jag gillar suzukis blå vita färgsätting
jag har äntligen fått mina nya tändspolar men dom går inte ner i toppen antingen skalar jag av dom lite i slipar till den nedersta plasten så att dom passar.
eller så borrar jag upp tändstiftshålet i toppen 2,5 mm,jag ska se om nån kan göra det jobbet för jag har inte 23,5 mm borr till min pelarborr maskin
ha det![]()
Snyggt jobb!
Vad är det för spole?
Ja det e vissa som har bråttom med sina saker, ja nu syftar jag på dig peterpain,fan va du ligger i hela tiden.Men jag måste säga att det blir väldigt snyggtsjälv skulle man behöva göra något med sin växelpedal så man kan växla,för detta j vla knä går ju fortfarande inte att böja så man kan köra.Så man får väl titta hur du gjorde på din vattenbuffel för den kunde jag ju sitta på och växla samtidigt,provade ju i sommras hemma hos Andersson turbo när det va kräftskiva på kvällen....
Sigge
Hej!
Dags att komma ut ur garderoben och erkänna att man smygläst varenda rad om ditt och övriga turbobyggares vedermödor! Enormt imonerad över tempot och det fina resultatet. Hoppas allt kommer att lira perfekt så småningom!
Jag har en fråga som absolut inte har i din tråd att göra men hoppas på det bästa då "rätt" forum är lika livat som ett årsmöte hos frälsningsarmén...
Jag tänkte efter en inte försumbar inspiration från denna tråd sparka liv i min GSXR 1100 1993 efter drygt fem års dvala i garaget. Jag har ett problem med bränlslekranen. Dom två små stiften i aluminium som vrider runt plastdelarna inne i kranen är avbrutna dvs det duger inte att bara köpa en repsats. Någon som har tips på var man kan hitta ny bränslekran eller delar till min befintliga. Jag är också allmänt intresserad av var man köper delar till denna hoj bäst och billigast i Sverige och resten av världen nu för tiden.
hej jojje
tackar tackar
jag ska kolla på den imon o skriva av numret på den.
hehe snabb ja det säger alla inkl min tjej
jag vet hur det e med knäna jag har ju opererat mina ja ca 10 ggr
det slutade med inplantat o knäskålar i plast,
när jag dör blir det att ta gubben till återvinningen hahah
lycka till med läkningen zigge
Jasså så hon klagar att du e för snabb,ja se kvinnor dom blir då aldrig nöjda dom inte,haha men vem f n har tid o ligga nöta hur länge som helst,finns ju annat man kan göra, ja typ bygga en turbohoj.
Ja du dessa j vla knän som aldrig blir bra,jag går också till återvinningen med mitt knä har ju en fullständig plastik i det sägs det, hade jag vetat att det skulle bli sådant strul skulle jag aldrig gått med på operation,för innan funkade det,hade bara ont o så i det ibland.... Nu kan man ju inte stå på knä o då kan ju gumman gnälla lite när man inte kan ta henne så,jälar det fick man ju inte säga,men man provar ju ändå och lite smärta får man ju utstå så hon blir nöjd o glad![]()
Här gick det undan! Vill han sälja kranen är jag intresserad. Stort tack för hjälpen!
sä här ser mitt ena knä ut
Klart han vill![]()
halloj
ja jag tror att det kommer att bli snyggt,jag gillar suzukis blå vita färgsätting
jag har äntligen fått mina nya tändspolar men dom går inte ner i toppen antingen skalar jag av dom lite i slipar till den nedersta plasten så att dom passar.
eller så borrar jag upp tändstiftshålet i toppen 2,5 mm,jag ska se om nån kan göra det jobbet för jag har inte 23,5 mm borr till min pelarborr maskin
ha det![]()
Som jag förstått det sågar man isär två ramar och byter bakdel - hur i h-vete får man ihop det så att alla vinklar och avstånd blir exakt rätt i 3 dimensioner?SAATANS vilken tid det tar varje gång man bygger sådan ram
Som jag förstått det sågar man isär två ramar och byter bakdel - hur i h-vete får man ihop det så att alla vinklar och avstånd blir exakt rätt i 3 dimensioner?
Jigg med precision på 100-dels millimeter?
/Framstår hellre som dum och frågar än att aldrig få veta...
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |