Peter Wahlbeck rasar mot motorcyklister

10min in tjatar ju bara en kärring om "Okej" :confused:
Tankar ni hem eller lyssnar ni online, och isf vilket program använder ni att lyssna med ? :huvet

Edit:
Men säg att det va onsdag då! :argpådato

"Säg till motorfarbrorn att skaffa sig en annan hobby där han kan skrika" Hahaha

Last edited:
Jag tycker Ring P1 är ett bra program. Där hör man sanningen[tm] från vanliga svenskar!

tack, hade fått letat länge

"Snälla farbror motorcykelfarbror skaffa en annan hobby" :lol

26:25 kommer en mc-åkare in i programmet :tummenupp

"en vuxen karl blir aldrig äldre än 12 år" :rofl

"man har pipor för att man ska bli synlig i trafiken"

28:43 kommer nästa mc-åkare in, 67 år :tummenupp

"bilarna åker kors och tvärs, ljudet är en livförsäkring" :gnissla

33:40 vilken skön snubbe :lol

"allting är ju hemskt verkar det som, det är livsfarligt att leva, man kan visst dö, tror jag"

Last edited:
Ejvor Viola Josefsson är min nya idol!

Lyssna på dagens Ring P1! Sist i programmet, telefonsvararmedelanden. En gammal dam ringer in ang. arga Peter:

- Jag tycker det är underbart med dessa motorcyklar, de är ett vårtecken! :hihi :tummenupp

Han har rätt i det han säger, här i stan är det många SPORThojar som kör med öppna blås, gärna fullgas genom stan. Tydligen så tog HD-ägarna åt sig mest, men jag tror P.W. syftade på de högvarviga sporthojarna som låter JÄVLAHELVETES-högt.

För övrigt så avskydde jag Peter Wahlbeck ända tills jag såg honom live!

Tåbbä skrev:
2118134 men jag tror P.W. syftade på de högvarviga sporthojarna som låter JÄVLAHELVETES-högt.

Tror iofs han stör sig lika mycket på hd med raka rör. Har man gått runt i innerstan och sett hur bl.a. hundar reagerar när det kommer en hd med raka, korta pipor förstår man hans utgångspunkt.

Ska han som ringde in föreställa en komiker? det var ett av de tråkigare samtalen jag hört på "Ring P1", hehe han tyckte att det är barnsligt med motorcyklar som låter och då brukar han gör pistolen mot dom, är inte det barnsligare?

Probotector skrev:
2118460 är inte det barnsligare?

Svar: nej

Att vilja höra höga ljud är dork-varning.

Men jag håller med om att det är skoj, men man kan också erkänna hur primitivt, barnsligt och korkat det är.

Markus skrev:
2118485 Svar: nej

Att vilja höra höga ljud är dork-varning.

Men jag håller med om att det är skoj, men man kan också erkänna hur primitivt, barnsligt och korkat det är.

Är höga ljud verkligen barnsligt? då menar du att alla F1-förare, Supermotardförare och Motogpförare är töntiga eftersom deras fordon låter högt samt att deras publik måste vara supertöntiga som vill lyssna på det där om och om igen eller?

Hehe står en snubbe med en H-D som låter högt vid ett rödljus och en kille står vid trottoaren och gör pistolen, är inte det lite töntigt? alltså borde inte det klassas som hot i form av att "jag ska döda dig"?
Testa att göra så mot en polis så får man fan.

Probotector skrev:
2118669 Är höga ljud verkligen barnsligt? då menar du att alla F1-förare, Supermotardförare och Motogpförare är töntiga eftersom deras fordon låter högt samt att deras publik måste vara supertöntiga som vill lyssna på det där om och om igen eller?

Nej inte alls, jag menar att det är primitivt att eftersträva högt ljud. Jag själv skulle även jag vilja ha bättre ljud, men jag sticker inte under stol med att jag tycker det är barnsligt. Jag har således full förståelse för de som provoceras av dessa ljud.
:hej

Markus skrev:
2118744 Nej inte alls, jag menar att det är primitivt att eftersträva högt ljud. Jag själv skulle även jag vilja ha bättre ljud, men jag sticker inte under stol med att jag tycker det är barnsligt. Jag har således full förståelse för de som provoceras av dessa ljud.
:hej

Okej, trodde att du var emot höga ljud i allmänhet :gnissla

Höga ljud är underbart!

Att gå på tex en rock konsert utan att kunna känna det underbara trycket från en dubbeltrampad baskagge skulle inte ens komma på frågan. :yoparty

Påsk å nyårs fyrverkeri skulle ju inte va speciellt roligt om det inte small riktigt högt tillsammans med ljusstjärnorna, töntigt!? tycker jag absolut inte, men de som gör det.. ok fine by me!

Vissa tycker det är töntigt andra tycker det är underbart, det kommer alltid att råda delade meningar om ALLT, och ingen har mer rätt än den andra.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!