Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ok tackar!! Låg slutfart. Släppte han av?
Det gick inte fullt över mål.Ok tackar!! Låg slutfart. Släppte han av?
Tråkigt.
En undran, hur mycket förbättras dessa tider varje år? Eller gör dom de? Vad utvecklas mest från år till år? Är det motorerna det hänger på?
Det gick bra. Färgskrap på nedre kåpan plus lite slitage på ramrör när hojen brottades tillbaks.Tråkigt.
Det går fortare varje år men det finns bara sex 5-sekundershojar i världen och inte alla är på banorna. Vi fick iallafall två ändringar i "Worlds Fastest Quickest List" nu i helgen. Peter Svensson och Korry Hogan som körde 5.78 (en bättring på knappt 2 hundradelar) på en uppvisning i Michigan men Korry blåste (bokstavligt talat) av hojen i cirka 390 km/timmen. Han klarade sig bra med ett par brännmärken men det är tveksamt om han kommer tillbaks igen, det är inte första högfartsklotningen för honom.En undran, hur mycket förbättras dessa tider varje år? Eller gör dom de? Vad utvecklas mest från år till år? Är det motorerna det hänger på?
i cirka 390 km/timmen.
hur blåser man av hojen? oväntade vindar?
finns det på youtube när han flyger av, undrar hur det ser ut i 390![]()
Jag har hört att ett stort riskmomentet är när de öppnar en hand för att tex påbörja bromsningen. På nitrohojarna har jag hört att de numer anstränger sig att designa frontkåpan så att den trycker undan vinden från handtagen, så att lufthastigheten som vill pressa isär fingarna minskar.
Men Pippi vet säkert mer
Så är det. Det blåser ordentligt i dom hastigheterna och kan gå fel riktigt fort. Steve Heidner blåste av hojen i 320 km/timmen på samma sätt, http://www.youtube.com/watch?v=FeRXI0XRNaI (titeln gäller alltså hojen, Heidner tog stryk men överlevde).Jag har hört att ett stort riskmomentet är när de öppnar en hand för att tex påbörja bromsningen. På nitrohojarna har jag hört att de numer anstränger sig att designa frontkåpan så att den trycker undan vinden från handtagen, så att lufthastigheten som vill pressa isär fingarna minskar.
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |