Peter Sköld

Va, och jag som tänkte svänga förbi nån dag.
Vila i frid Peter och tack för alla pratstunder.
 
Hörde det tidigare idag, trist värre.

Minns väl när han sköt motorn på sin Ducati på Knutstorp för ett antal år sedan.

V.I.F.
 
Trist att höra, var rädd för honom när jag var liten parvel och sprang runt i depån.
Ett gäng år senare drack man pilsner med honom.

Nu sitter han ihop med Dunlop, Andersson, Saarinen och många fler och dricker öl och snackar spårval, trumbromsar och diagonaldäck.

Skänker en tanke till Tommy och övriga anhöriga.

Vila i frid Peter.
 
Tråkigt som fan, vila i frid :(
 
Tråkigt. :(
Hörde härom veckan att han var sjuk.

En av de största inom Svensk Roadracing och mest kända ut emot folket kan jag tycka...
Vila i frid Peter...
 
VIF skänker en tanke till familjen
 
VIF i Peter.
En stor legend som försvinner ur tiden, som gjort mycket för svensk RR.
:fyllisar Peter, vi tar en pilsner när vi ses där uppe.
 
Ble kjent med Peter på midten av 80 tallet og det har blitt mange samtaler siden den gang..
Er ikke så mange som ham som har betydd så mye for nordisk RR.
Hvil i fred Peter! Lyser fred over ditt minne!
Om "motorcycle heaven" finnes, så vet jeg hvem som er sjefen!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top