Peter är min räddare!

Lillen

Jocke
Gick med
30 May 2003
Hoj
CB1000RA -2011
Måste skriva några rader om Peter som i Söndags 10/8 tog vara på min nyckel som jag av någon underlig anledning (Troligtvis p.g.a värmen) hade glömt kvar i sadellåset!?

Kommer ner till stranden och går med gått mod ner till havet och badar. När sedan telefonen ringer två timmar senare så får jag reda på att en kille (Peter) står med mina nycklar vid kiosken på badstranden.

Hur han en söndag har luskat fram vem som äger hojen och sedan hittat mobilnummret för att återlämna nycklarna till rätt ägare vet jag inte, men han är värd all heder han kan få och till er andra säger jag bara följande:

Ha förtröstan, det finns ärliga människor! Jag har haft turen eller skall jag säga privilegiet att få träffa en av dom och det kommer jag aldrig att glömma!

Tack till dig Peter och alla ärliga människor som trots allt finns i vår värld.

// Från en med tur......

Alltid skönt att höra att det finns såna människor! :tummenupp

Liten skola i hur man hittar folk...

1. Ta registreringsnummret.
2. Leta upp en fax och gärna gula sidorna.
3. Ring 077-125 25 25 och knappa in registreringsnummret i sifferformat. Finns i gula sidorna. Efter en stund kommer ett fax med personuppgifterna.
4. Ring 118 118 eller annan bra nummerupplysning som även har mobilnummer och fråga efter personen. Får man inte tag på mobilnummer så ringer man hemnummer och ser om någon svarar.

I värsta fall kan man bli tvungen att ringa till passregistret för att få tag på ett telefonnummer om personen skulle vara paranoid och ha hemligt telefonnummer.

Vår informationssamhälle är fantastiskt.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back