Personuppgifterna vid klotning

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Ursäkta min novisa fråga. Hade min premiärklotning idag och när jag blev undersökt av ambulansperonalen (som förövrigt var mycket trevliga och proffesionella) så frågade de om mina personuppgifter, jag uppgav dem utan att tänka mig för men kom o tänka på vägen vad de ska med mina uppgifter till iom att jag inte behövde åka med

Ambulansen är ju bemannad med bla en läkare, det vore nog ett tjänstefel om han inte tog dina personuppgifter när han undersökte dig.

Sen hamnar det nog bara i en pärm hos Viamedic, som säkert har det för sin interna statistik.

Kan du rabbla ditt person nr så är det en del av den samlade bilden av hur mycket/litet omtöcknad du är. Skulle gissa att de lika gärna kunnat fråga om din mammas födelsedag, men då hade väl du lagt dem därbak i ambulansen.

Henrik

De lägger in dig i donationsregistret. Sedan väntar de bara.

Last edited:
Haha seriösa svar är najs =)

Nä men de skrev ju in hur man mådde osv i nåt formulär tillsammans med personuppgifterna, tänkte mer om det händer nåt i framtiden och det sätts samman med banåkningen (konspirationsteorier) :tungan

Sjukvårdspersonal har inte rätt att dela ut uppgifter om vårdtagare så du behöver inte oroa dig för det, sekretess och sånt därnt vettu Däremot har de troligen skyldighet att ta personuppgifter på patienter.

Haha seriösa svar är najs =)

Nä men de skrev ju in hur man mådde osv i nåt formulär tillsammans med personuppgifterna, tänkte mer om det händer nåt i framtiden och det sätts samman med banåkningen (konspirationsteorier) :tungan

Klart att det kan göra det om du nu väljer att lämna ut det, vilket inte är ovanligt att du måste göra när det gäller livförsäkringar mm.

Dock så är det nog mest ifall du skulle få problem senare så har de journal på vad som hände och vilka skador som de upptäckt på plats. Tänk dig att du sitter på ett cafe några timmar senare och väntar på en polare och så plötsligt rasar du ihop.

så skippa konspirationsteorierna och se det som att bra att det är dokumenterat om du vid senare tillfälle får problem.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back