Personskador ont?

Om ngn undrar gör det uberont har bilder i mitt garage här på sh (varnar känsliga människor det är inga vackra bilder kan jag säga men kunde varit ännu värre) från min smäll med ett broräcke i ca 50 km/h där jag hade ett hyffsat skinnställ men lite för dåliga handskar så fick ge lite av mitt långfingertoppsben till räcket så nu har jag skaffat bättre handskar. Utan ställ/skyddskläder vill jag inte ens fundera på hur jag sett ut men gissar på ordentliga skrapmärken eller uppfläkt bringa o brutna revben o ett söndertrasat lår så absolut att ställ är att rekommendera om olyckan väl är framme.

Bryter man sex revben, slår av skulderbladet i två delar, punkar lungan, slår sönder nyckelbensfästet och får ett antal muskler i axelpartiet avslitna så gör det helt klart ont. Detta trots skinnställ men tyvärr ingen brud i kjol att titta på ;)

När jag körde på en bil bakifrån i 20-30 med fullt goretex skydd gjorde jag bara illa mig i benet jag träffade i bilens högra bakkjol :) SKYDD HJÄLPER!!!

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard