Personlig Tränare

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Hej

Tänkte höra om det finns någon på detta forum som kan rekomendera en personlig tränare i Stockholmstrakten... Som inte är allt för dyr :rolleyes:

Jag skulle vilja ha någon som kan hjälpa mig lite då och då med styrketräning, kost etc. Jag har tillgång till gym på jobbet så det bästa skulle vara om hon/han skulle kunna tänka sig att komma dit.. :)

Tack på förhand!

/issi

issi skrev:
2401599 Hej

Tänkte höra om det finns någon på detta forum som kan rekomendera en personlig tränare i Stockholmstrakten... Som inte är allt för dyr :rolleyes:

Jag skulle vilja ha någon som kan hjälpa mig lite då och då med styrketräning, kost etc. Jag har tillgång till gym på jobbet så det bästa skulle vara om hon/han skulle kunna tänka sig att komma dit.. :)

Tack på förhand!

/issi

Vilken del av länet? Det är stor skillnad på Bromma och Tumba som exempel..
Känner en i Sumpan som är bra, trevlig och dessutom kör monster. :)
(Nej, inte jag, jag bor söder om stan)

Det billigaste lär ju vara att nyttja de pt som finns på t.ex. SATS, de lär ju vara "subventionerade". Tror de kör någon kampanj nu med 3 tim för 1295:-, plus medlemsskap och avgift så klart.

korvgubbe skrev:
2401613 Vilken del av länet? Det är stor skillnad på Bromma och Tumba som exempel..
Känner en i Sumpan som är bra, trevlig och dessutom kör monster. :)
(Nej, inte jag, jag bor söder om stan)

Jag jobbar i Frihamnen... och där finns också gymmet...
Tror du han kan tänka sig att åka dit?

Markus skrev:
2401616Tror de kör någon kampanj nu med 3 tim för 1295:-, plus medlemsskap och avgift så klart.

Oj, det var billigt! :rolleyes:

issi skrev:
2401622 Jag jobbar i Frihamnen... och där finns också gymmet...

Jag kan kolla med honom. Vet inte hur mycket tid han har eller vad du har för krav/önskemål/mål.

Last edited:
issi skrev:
2401622 Jag jobbar i Frihamnen... och där finns också gymmet...

Jag tycker det finns massor av bra tränare i Stockholm och även en hel del mindre bra. Det du bör tänka på är att vem som helst kan gå en PT-kurs och få licens, det krävs inte ens att man har någon träningsbakgrund. Jag känner ett par tjejer som jobbar som PT på SATS exempelvis. Trots att jag känner dem skulle jag aldrig rekomendera någon att välja dem, de har helt enkelt inte de kunskaper jag anser att en PT bör ha. Välj någon som har en bra träningsbakgrund och som på ett eller annat sätt visat resultat, antingen genom att de hjälpt andra att lyckas eller lyckats bra själva. Om du väljer någon som lyckats själv så tänk på att göra som de säger och inte som de gör.

Jag har själv aldrig tränat med PT utan tagit hjälp av folk på gymmet som verkat ha koll. Om man tränar på ett gym med många tävlanden är det alltid lätt att få hjälp. Även de riktigt stora killarna och tjejerna som kanske ser lite halvfarliga ut är oftast kanonsnälla och väldigt hjälpsamma.

supergirl skrev:
2401679

Jag har själv aldrig tränat med PT utan tagit hjälp av folk på gymmet som verkat ha koll. Om man tränar på ett gym med många tävlanden är det alltid lätt att få hjälp. Även de riktigt stora killarna och tjejerna som kanske ser lite halvfarliga ut är oftast kanonsnälla och väldigt hjälpsamma.

Wörd! :tummenupp

De största är oftast snällast! =) Det är de där halvklena som enbart står å nöter biccar, framför spegeln med ett rörelsemönster som mest ser ut som en längdskidåkare, som är elaka! :tungan

Så 431ish kronor per timme är folk beredda att lägga ner för att lyfta lite skrot och få någon som fyller i träningsdagboken? + de avgifter de redan betalar för att vara medlemmar? Imponerande...

Träningspartner, läsa lite på egen hand och sånt, det är lite 90-tal eller?

supergirl skrev:
...

Jag har själv aldrig tränat med PT utan tagit hjälp av folk på gymmet som verkat ha koll. ...

Som sagt!

Last edited:
t-rex skrev:
2401686
Träningspartner, läsa lite på egen hand och sånt, det är lite 90-tal eller?

:hihi

Jag ser två anledningar till att anlita PT:
1. Man är total nybörjare och behöver komma igång utan att skada sig eller ledsna.
2. Man är elitmotionär som vill lyfta sig ytterligare en nivå.

För alla övriga tycker jag det är onödigt med PT.

supergirl skrev:
2401679 ...

Som nybörjare ska man kanske nog inte alltid lyssna på dom största då dom ofta är sjukligt fantasiska när det gäller det mesta. Det finns ganska många som tröttnat då nån förståsigpåare kommit o sagt att om dom inte gör si o så så kommer deras träning att inte ge ett skit.

Läs på själv om kost och hur du bör lägga upp din träning. Äta, träna och vila är dom tre viktigaste byggstenarna.

Anledningen till att jag skulle vilja anlita en PT är främst för att bli peppad och få lite mer avancerat program med nya övningar och någon som kan tipsa om kosten.
Då jag tränar på ett litet gym med till stösta delen "joltcola-drickande-datanördar" finns det inte så många att fråga. Det är inte så att jag inte kan... jag är bara lat och vill ha övningar serverade :D

Kanske du skulle vara billigare att anlita en jägare som kan stå brevid och se arg ut med hagelbössan... :näsblod

issi skrev:
2401750 Anledningen till att jag skulle vilja anlita en PT är främst för att bli peppad och få lite mer avancerat program med nya övningar och någon som kan tipsa om kosten.
Då jag tränar på ett litet gym med till stösta delen "joltcola-drickande-datanördar" finns det inte så många att fråga. Det är inte så att jag inte kan... jag är bara lat och vill ha övningar serverade :D

Kanske du skulle vara billigare att anlita en jägare som kan stå brevid och se arg ut med hagelbössan... :näsblod
Du behöver som sagt en träningskompis, ingen PT.

issi skrev:
2401750"joltcola-drickande-datanördar"

Jag försökte få en av mina gamla kollegor att börja träna. Vi insåg att han inte var något gym-ämne när vi satt bredvid hans slaf på SÖS-akuten och konstaterade att det var hans andra akuten-besök på 10 gymtillfällen. :näsblod
20% är en ganska hög siffra.

korvgubbe skrev:
2401770 Jag försökte få en av mina gamla kollegor att börja träna. Vi insåg att han inte var något gym-ämne när vi satt bredvid hans slaf på SÖS-akuten och konstaterade att det var hans andra akuten-besök på 10 gymtillfällen. :näsblod
20% är en ganska hög siffra.

Stackars.....

issi skrev:
2401799 Stackars.....

Äh, vaddå... Ett brutet finger och kotkompression på ryggraden på tio gymbesök är väl inget! :hihi
Eller som hans gode mor sa när jag ringde och berättade att han låg på akuten:
- VA?! Vad säger du?! M*****s ska ju inte träna!!

Jag simmade under en period för några år sedan. Det höll i sex månader ungefär, vilket väl får ses som hyffsat eftersom jag inte gillar vatten. Det gick bra att göra på gymkortet, så merkostnaden var försumbar.

Värre var det för min kamrat som drogs med viss övervikt, mycket spritande (detta var på universitet), rökte som en skorsten och bodde mer eller mindre på kåren. Han bestämde sig för att börja ett nytt liv, följde med en dag, köpte årskort (800 kr), simmade 55-60 meter (till ett pris av styvt 13 kronor metern...), la sig bredvid bassängen en halvtimme och gjorde en valimitation, bytte om och gick hem och kom aldrig tillbaka.

HanneZ skrev:
2401717 Som nybörjare ska man kanske nog inte alltid lyssna på dom största då dom ofta är sjukligt fantasiska när det gäller det mesta. Det finns ganska många som tröttnat då nån förståsigpåare kommit o sagt att om dom inte gör si o så så kommer deras träning att inte ge ett skit.

Läs på själv om kost och hur du bör lägga upp din träning. Äta, träna och vila är dom tre viktigaste byggstenarna.

Folk som tränar på hög nivå lägger sig inte i andras träning enligt mina erfarenheter. Men sen har jag väl mest hållt till på "källargym" och där har folk så fullt upp med sin egen träning att de aldrig skulle tänka tanken att lägga ner energi på någon som inte vill ha deras hjälp, om någon däremot frågar om hjälp är de väldigt hjälpsamma. kanske dock är annolunda om man är tjej än om man är kille :tuttar

Issi: Om du tycker det är tråkigt att träna styrketräning är det ju bättre att du hittar någon motionsform som du tycker är rolig. Det viktigaste med träning tycker jag är att det ska vara kul annars blir det så svårt med motivationen. Gilolar man inte styrketräning kanske det finns något pass man tycker är kul, eller tennis eller volleyboll eller golf. Det viktiga är att hitta det man trivs med för det är då man får resultat.

supergirl skrev:
2401892
Issi: Om du tycker det är tråkigt att träna styrketräning är det ju bättre att du hittar någon motionsform som du tycker är rolig. Det viktigaste med träning tycker jag är att det ska vara kul annars blir det så svårt med motivationen. Gilolar man inte styrketräning kanske det finns något pass man tycker är kul, eller tennis eller volleyboll eller golf. Det viktiga är att hitta det man trivs med för det är då man får resultat.

Som jag nämnt tidigare....
Jag skulle vilja prova att träna med en PT som kan ge lite tips och nya infallsvinklar, som kan hjälpa mig med kost och ffa motivation. Någon att bolla idéer och tankar med.

Jag är inte nybörjare på något sätt utan är utbildad friskis&svettis ledare och har även vid olika tillfällen jobbat som gyminstruktör. Jag har träningskompisar så det är inte heller något problem.
Det är inte heller så att jag tycker att styrketräningen är direkt tråkig utan det är helt OK, självklart hade jag hellre gått ut och tagit en öl med polarna... men vem vill inte det...

Jag har tillgång till ett hyfsat gym helt gratis där jag slipper siliconhäxor i tights som sminkar sig innan dom går dit och anabolastinna biffar med taskigt humör och finnar på ryggen. Så att betala något för något nytt gymkort på ex SATS är inte aktuellt.

Det jag söker är en vettig PT som vet vad han/hon pysslar med som skulle kunna tänka sig att åka till Frihamnen ex. en timme varannan vecka.

Mer komplicerat än så är det inte... :tungan

/issi

PT är definitivt överskattade, dom kan ge dom mest korkade förslag på träning och kost så man vet inte om man ska skratta eller gråta.

korvgubbe skrev:
2401654 Oj, det var billigt! :rolleyes:

Ja det är det väl, tror inte de kör svart till skillnad från din polare. :7peta Vilken konsult eller hantverkare har lägre timpenning? Till och med frisörerna tar ju mer. :mad:

Back