personlig regplåt

6000:- så får du ha den i 10 år, sedan måste du betala 6000:- till. (sist jag kollade) Vet inte om det går att ha på MC men jag antar det. In på VV så lär det stå mer om det där.

Rätten till en personlig skylt kostar 6000 kronor och gäller i 10 år. Därefter kan den förlängas med 5 eller 10 år i taget. Skylten kan flyttas när man köper en ny bil, bara man kontaktar Vägverkets kundtjänst.

Det är bara på skyltar av den vanliga storleken som sju tecken kan användas. För MC-skyltar och mindre registreringsskyltar (så kallade USA-skyltar) gäller även i fortsättningen max sex tecken.

- Vill man beställa en personlig skylt är det bara att kontakta Vägverkets kundtjänst, 077-114 15 16 för beställningshandlingar. På Vägverkets webbplats www.vv.se kan du se om den personliga beteckning du vill ha är ledig, avslutar Michael Gedda.

Källa: http://www.vv.se/templates/Pressrelease____7490.aspx

Förr kunde man ju se vilka skyltar som var lediga om jag inte minns fel?
Går det fortfarande att göra det, har letat lite men inte hittat?

Har för mig att pengarna som kommer in för personligregskylt går till bra ändamål också? Typ räddabarnet eller nått sånt om jag inte minns fel..

Har för mig att pengarna som kommer in för personligregskylt går till bra ändamål också? Typ räddabarnet eller nått sånt om jag inte minns fel..

Nej, men däremot är dom pengarna dom enda som är öronmärkta till Trafiksäkerhetshöjande åtgärder.
Vanlig bilskatt går ju annars till statskassan och delas ut i anslag till VV för vägarbeten osv.:arsele

Någon som vet om det går att få skylt som inte är dubbelradig till MC? mao ordet på en rad. Skylten blir väl kanske jäkligt ful, men men.

Nej, men däremot är dom pengarna dom enda som är öronmärkta till Trafiksäkerhetshöjande åtgärder.
Vanlig bilskatt går ju annars till statskassan och delas ut i anslag till VV för vägarbeten osv.:arsele

Okey! Tror dig! Men det är ju niice att pengarna går till nått bra!

Någon som vet om det går att få skylt som inte är dubbelradig till MC? mao ordet på en rad. Skylten blir väl kanske jäkligt ful, men men.

Skulle kunna se ut ungefär såhär:
t7kegz.jpg

Skylten är från en Vw 1303 s jag har ägt.. :)
Edit: Måste tvätta hojen.. :3freak

Last edited:
Stackars Karl Urban Karlsson får de svårt med initialerna
Samma med Kapten Ullberg, Kn Ullberg

D RONK såg ut att fungera, den va ledig.

MILF va ledig oxå.

:D

Nej, men går att lösa det...
Skriv över personliga skylten på en bil, beställ skylten, montera den sen på hojen, skriv tillbaka skylten på hojen....

/Jocce

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS