Personförsäkring?

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Hej på er.

Ja nästa år SKA jag börja köra några race. Kollade upp idag med mitt förs bolag (Trygg hansa) och dom har inget som täcker vid träning eller race för roadracing i deras olycksfallsförsäkring, och finns inga tillägsförsäkringar hos dom att teckna..

Så min fråga är vad har ni andra för försäkringar? den genom licensen bör kompletteras om jag har förstått det hela rätt?

//Robban
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Skandia har två olika man kan välja, båda gäller vid motorsport (förra säsongen iaf). Kort sammanfattat så är det,

- En "enkel" olycksfallsförsäkring med max 20PBB i ersättning, kan nyttjas till det mesta så länge det är en olycka.
- En annan som är individuellt prissatt & där du kan få upp till 50PBB i ersättning men som (förmodligen) inte går att plocka pengar ifrån för blåmärken och trasigt skinnställ...

Dock är följande taget ur fritt ur mitt huvud när jag teckna min i våras..
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Skandia har två olika man kan välja, båda gäller vid motorsport (förra säsongen iaf). Kort sammanfattat så är det,

- En "enkel" olycksfallsförsäkring med max 20PBB i ersättning, kan nyttjas till det mesta så länge det är en olycka.
- En annan som är individuellt prissatt & där du kan få upp till 50PBB i ersättning men som (förmodligen) inte går att plocka pengar ifrån för blåmärken och trasigt skinnställ...

Dock är följande taget ur fritt ur mitt huvud när jag teckna min i våras..

Skandias villkor säger under "F" Inskränkningar i giltigheten och 1.4 att den inte gäller vid motorsport om du har någon sponsor som på något sätt bidrar, dom ser det som inkomst!

Jag har ingen erfarenhet av Skandia men det är klart upplagt för att det ska bli en diskussion.

Kolla med Euro Accident som har försäkring som gäller vid motorsport, http://www.euroaccident.se

/Nitrous
 

Fricco

Highsider.se
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Racehoj
Folksam har en olycksfallsförsäkring där man kan göra ett tillägg för Roadracing.
 

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
ja förhoppningen är ju att få någon sponsor så det känns ju som att det är Folksam man får kolla med först då.

//Robban
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top