Personförsäkring Roadracing

blade00

Superstock #9
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
KTM 300 EXC -12, Kymco Agility -07, Italjet 50cc, Kawasaki 80cc -00
Blir så j-vla less :huvet på dessa försäkringsbolag :kocko
Ringde till T-H och kollade om min personförsäkring gällde vid träning och tävling, då sa dom att de hade en klausul där försäkringen inte gällde vid höghastighetstävlingar :fatta! . Är det någon som vet hur mycket försäkringen som man har via licensen täcker vid eventuell skada? Eller är det någon som vet om det finns något försäkringsbolag som kan teckna en tilläggsförsäkring vid personskada i roadracing. Tänkte det var bättre att föregå än föregås.

blade00 skrev:
Blir så j-vla less :huvet på dessa försäkringsbolag :kocko
Ringde till T-H och kollade om min personförsäkring gällde vid träning och tävling, då sa dom att de hade en klausul där försäkringen inte gällde vid höghastighetstävlingar :fatta! . Är det någon som vet hur mycket försäkringen som man har via licensen täcker vid eventuell skada? Eller är det någon som vet om det finns något försäkringsbolag som kan teckna en tilläggsförsäkring vid personskada i roadracing. Tänkte det var bättre att föregå än föregås.

Jag hade ett tillägg på 90:-/år för att min olyksfallsförsäkring skulle täcka skador vid "motortävlingar". :tummenupp
Jag har min försäkring hos SalusAnsvar.
Helt okej, är dock inte den bästa försäkringen ersättningsmässigt. Tror att maxbeloppet ligger på 300.000:-... :tummenner

En idé, om premien är hyfsad och ersättningen låg, är att teckna flera olycksfallsförsäkringar i olika bolag. Invaliditetsersättning betalas från det antal försäkringar man har.
Kolla också med gruppförsäkringar, ex.vis. genom facket. Om de gäller på tävling/träning kan de ofta vara billiga alternativ till privata försäkringar. Även maka/sambos gruppförsäkring kan gälla för dig, och premien för medförsäkrad är ofta inte så blodig.

Länsförsäkringars olycksfallsförsäkring gäller vid både träning o tävling. Utnyttjade min förra året. Vilket bolag du än väljer - se till att få skriftligt på att försäkringen gäller roadracing!

Macke skrev:
Jag hade ett tillägg på 90:-/år för att min olyksfallsförsäkring skulle täcka skador vid "motortävlingar". :tummenupp
Jag har min försäkring hos SalusAnsvar.
Helt okej, är dock inte den bästa försäkringen ersättningsmässigt. Tror att maxbeloppet ligger på 300.000:-... :tummenner

300000:- haha jag är värd 2 miljoner.... ialla fall enligt min försäkring :tummenupp

Tecknade olycksfallsförsäkring idag hos folksam. Efter som jag är 23 så fick jag dessutom halva priset 830:-året :tummenupp :tummenupp och då är det med 50 basbelopp ung 2 mille som högsta ersättning

När jag fyller 25 så är det fullpris samt ett påslag på 30 eller om det var 70% för att den skall täcka roadracing. Var väl första gången man fick rabatt för att man är ung och kör hoj... :tummenupp

Trygghansa ska vi inte prata om, de ville inte ta imig med tång

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...