Personal sökes!

DmS skrev:
2652817 Jag kan rekommendera dig att ta kontakt med www.madeo.se
Dom letar upp rätt profil åt dig sen kan du ta personen som try and hire, dvs först som konsult i X månader, lirar det inte så byter du, lirar det så anställer du.

Jag/vi har fått flera bra personer in i företaget på så sätt, inte hysteriskt dyrt och bra förmedlare som verkligen bryr sig om att det verkligen blir rätt person på rätt plats. Jag jobbar mot Jacob Cardell där, hälsa gärna från Dan på bwin :)

/Danne

Tack för tipset. Skall undersökas! :tummenupp

Santo skrev:
2649360 Små? 25 anställda e väl inte så "små"... eller menade du att verksamheten var för liten? Vi är färre än er men kommer att lägga ut på Indien nu i vår. Jag får 15 st programmerare med 3-5 års erfarenhet till priset av tre st i Sverige.

inte undra på att man får slåss för sina "värdefulla" kunskaper när de är så billigt i Indien, visste de va billigt men inte så billigt.

:huvet

KGK skrev:
2652776 det beror ju på att AF tvingar folk att söka jobb med motiveringen att det är bra för samhällsekonomin att man söker många jobb, de menar att folk att söka jobb som pilot, VD m.m. fast de inte har kompetensen.

Är det fel på dom som söker eller AF?

(på senare tid har dock chef för AF sagt att det är ett felaktigt sätt att jobba på men ovanstående har pågått ett tag)
problemet är att söker man inte så får man ingen ersättning så de är bara å söka, min mor jobbar som platschef på ett äldreboende och är fd sjuksöterska, hon får massor med sånna där mail också, lika så hade någon biträde hos henne blivit tvingad att söka jobb som narkås sköterska, hon förklara för handläggarn på AF men han/hon hade bara sagt, vill du ha ersättning eller inte? så hon fick söka iaf men sen fick hon jobb av mor min. ett jobb som hon hade utblidning för.

Last edited:
Det är skillnad på svenskar i Sverige och svenskar utomlands (obervera att detta är en generalisering). Svenska utomlands åker dit för att de vill jobba, svenskar i Sverige jobbar för att de måste.

Senast idag hadde vi en som ringde och sjukanmälde sig för huvudvärk och halsont. Jag anser att varken det ena eller det andra är skäl nog att sjukanmäla sig. Jag fick senare under dagen reda på att denna person varit ute kvällen innan... där har vi arbetsmoralen i ett nötskal.

Fick jag bestämma skulle man kunna få ledigt till sin egen begravning om man skött sig i övrigt :)[/QUOTE]
Du har inte tänkt tanken att det kan vara något fel på er arbetsplats?
Jag har jobbat på många ställen och genomgående är att är det dålig
stämmning/miljö så är frånvaron hög.

wdac skrev:
2655024 inte undra på att man får slåss för sina "värdefulla" kunskaper när de är så billigt i Indien, visste de va billigt men inte så billigt.

jo, på ett ungefär :)

BMW R90s skrev:
2655176
Du har inte tänkt tanken att det kan vara något fel på er arbetsplats?
Jag har jobbat på många ställen och genomgående är att är det dålig
stämmning/miljö så är frånvaron hög.

Ne, på vår arbetsplats e det riktigt bra stämmning med mycket frihet och nya fräsha lokaler! Jag tycker om att tillämpa regeln frihet under ansvar.

Kan inte SH starta en egen arbetsförmedling. Känns ändå som det finns en SHare på varje företag snart ändå. :)

loser skrev:
2666935 Tjöta! (Sorry, missade detta). Siktar på en lunch innan jul!

Lugnt! Vi får ta det efter jul.... idag blev det ingen mat förens halv 4 för min del och så kommer det att vara veckan ut. :gnissla

Peace, out!

Har sökt med ljus och lykta efter personal via alla "vanliga" kanaler. Så nu söker vi även här (Swedie har gett sitt medgivande).

Sign-on bonus på 25´000:-

Verkar gå lite trögt

Fem frågor till Fredrik Widlund, teknikchef för distributionen på it-företaget Qbrick. Företaget erbjuder 25.000 kronor i hittelön för att få tag på tre systemtekniker.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=547&a=602372&previousRenderType=3

Ring din IT-vän idag – hittelön på 25.000!

http://dagensps.se/article.aspx?articleID=23933&categID=177

Trist att jobbet är i sthlm :pannkyss , Skulle va kul att testa på något nytt igen m.m men det känns som jag behöver lära mig Unix först + att jag saknar flera år på högskolan + att jag stavar som en kråka.

Resten hade nog funkat bra åt mig :tummenupp , Lycka till loser...har några gamla klass kamrater som säkert hade kunnat jobbat där men jag vet inte om de vill flytta till sthlm m.m

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden