Personal sökes!

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Har sökt med ljus och lykta efter personal via alla "vanliga" kanaler. Så nu söker vi även här (Swedie har gett sitt medgivande).

Sign-on bonus på 25´000:-

http://www.qbrick.com/

Gå in på jobb / teknik så ser ni vad tjänsten innebär.

Tror du dig vara lämplig, eller känner någon som är intresserad samt kvalificerad, så tveka inte att skicka in CV.

Har ni frågor PMa mig så svarar jag asap.

loser skrev:
2648787 Har sökt med ljus och lykta efter personal via alla "vanliga" kanaler. Så nu söker vi även här (Swedie har gett sitt medgivande).

Tror du dig vara lämplig, eller känner någon som är intresserad samt kvalificerad, så tveka inte att skicka in CV.

Nyexad systemvetare med inriktning på säkerhet i Wlan och metodanpassning. kan det vara intressant tror du? Era produkter lät ju minst sagt skitspännande.

crashtestdummy skrev:
2648813 Nyexad systemvetare med inriktning på säkerhet i Wlan och metodanpassning. kan det vara intressant tror du? Era produkter lät ju minst sagt skitspännande.

Har du precis tagit examen från ORU eller ?

loser skrev:
2648787 Har sökt med ljus och lykta efter personal via alla "vanliga" kanaler. Så nu söker vi även här (Swedie har gett sitt medgivande).

Kul Å ha en LOOSER som VD :D :va

Alltid roligt att läsa platsannonser, varenda företag söker "Sveriges bästa säljare." Och andra klyschor som finns i varenda annons.

crashtestdummy skrev:
2648882 varför undrar du ?

Ingen särskild anledning, såg i din profil att du bor i Örebro
så jag tänkte att du kanske läste samma utbildning som jag för närvarande läser.

loser skrev:

SH e en kanonkälla för att hitta bra folk. Jag hade en platsannons inne hos AF i ett dygn och fick 100 svar. Det blev till slut en SH-snubbe ändå :)

5 av 6 personer hos oss är medlemmar på SH :tummenupp

Lycka till Loser!

crashtestdummy btw verkar va en riktigt bra kille om du frågar mig.

crashtestdummy skrev:
2648813 Nyexad systemvetare med inriktning på säkerhet i Wlan och metodanpassning. kan det vara intressant tror du? Era produkter lät ju minst sagt skitspännande.

Skall erkänna att jag har dålig koll på vad denna utbildning innebär. Skicka CV så skall jag se till så det hamnar rätt. Mail-adress kommer via PM.

Dominator-Rocks skrev:
2648840 Kul Å ha en LOOSER som VD :D :va

loser om jag får be. VD titel har jag dock inte heller. :D

Maxxi skrev:
2648847 Alltid roligt att läsa platsannonser, varenda företag söker "Sveriges bästa säljare." Och andra klyschor som finns i varenda annons.

Varför nöja sig med mindre? :va :D

RoLLER skrev:
2649050 SH e en kanonkälla för att hitta bra folk. Jag hade en platsannons inne hos AF i ett dygn och fick 100 svar. Det blev till slut en SH-snubbe ändå :)

Lycka till Loser!

Jo, det finns en udda skara människor som man numera kan kalla vänner samlade på denna site. Ta en lunch i hamnen någon dag?

Last edited:
loser skrev:
2648787 Har sökt med ljus och lykta efter personal via alla "vanliga" kanaler.

Inte funderat på att outsourca till Indien Eller Sri Lanke eller ngt? Ruskigt billigt, likvärdig kompetens, bättre arbetsmoral. Det finns många fördelar.

Santo skrev:
2649281 Inte funderat på att outsourca till Indien Eller Sri Lanke eller ngt? Ruskigt billigt, likvärdig kompetens, bättre arbetsmoral. Det finns många fördelar.

Tanken på att lägga viss programmering där har slagit oss, men vi är fortfarande för "små" för det. Dock så kunde man önska att arbetsmoralen var bättre i Svedala än vad den är.

loser skrev:
2649290 Dock så kunde man önska att arbetsmoralen var bättre i Svedala än vad den är.

svenskar är eftertraktade i andra länder, arbetsmoralen är så pass att företag i andra länder funderar på att etablera sig här

På alla jobb jag varit på så har man alltid ringt hem till frugan och sagt att man blir sen osv., prova det i en del andra länder...., jag har provat, skulle det bli något gjort fick man gott göra jobbet själv

Last edited:
loser skrev:
2649290 Tanken på att lägga viss programmering där har slagit oss, men vi är fortfarande för "små" för det. Dock så kunde man önska att arbetsmoralen var bättre i Svedala än vad den är.

Små? 25 anställda e väl inte så "små"... eller menade du att verksamheten var för liten? Vi är färre än er men kommer att lägga ut på Indien nu i vår. Jag får 15 st programmerare med 3-5 års erfarenhet till priset av tre st i Sverige.

Vi planerar, går igenom, utverderar och styr jobbet under dagtid här hemma. När vi ligger hemma och sover under natten arbetar dem. På morgonen när man kommer tillbaka har man "jobbet" klart. på detta sätta efektiviserar man hela produktionen maximalt tidsmässigt :tungan

KGK skrev:
2649298 svenskar är eftertraktade i andra länder, arbetsmoralen är så pass att företag i andra länder funderar på att etablera sig här

På alla jobb jag varit på så har man alltid ringt hem till frugan och sagt att man blir sen osv., prova det i en del andra länder...., jag har provat, skulle det bli något gjort fick man gott göra jobbet själv

Det är skillnad på svenskar i Sverige och svenskar utomlands (obervera att detta är en generalisering). Svenska utomlands åker dit för att de vill jobba, svenskar i Sverige jobbar för att de måste.

Senast idag hadde vi en som ringde och sjukanmälde sig för huvudvärk och halsont. Jag anser att varken det ena eller det andra är skäl nog att sjukanmäla sig. Jag fick senare under dagen reda på att denna person varit ute kvällen innan... där har vi arbetsmoralen i ett nötskal.

Fick jag bestämma skulle man kunna få ledigt till sin egen begravning om man skött sig i övrigt :)

Last edited:
RoLLER skrev:
2649050 SH e en kanonkälla för att hitta bra folk. Jag hade en platsannons inne hos AF i ett dygn och fick 100 svar. Det blev till slut en SH-snubbe ändå :)

Lycka till Loser!

Säg till om du behöver en punkrockare, vi kan det där med punka och däcka.

I'm your man :tummenupp (I en strikt heterosexuell mening)

Hmm, djupgående kunskaper i både unix/windows. Den personen är nog inte helt enkel att hitta. Ingen unixtekniker med lite självaktning skulle erkänna att han/hon är en jäkel på ms-produkter också :D Förutom möjligtvis en konsult som ljuger på intervjun ;)
Letar inte efter jobb själv, mina 60h veckor räcker som det är, behöver inte högre tempo än det ;)
Men tips till trådstartaren, leta efter två personer, en för AD/pyttemjuk och en för unix-jobbet, annars kommer du få leta länge, eller förmodligen bli missnöjd med kunskaperna hos den du anställer.

oFFkeFF skrev:
2649430 Hmm, djupgående kunskaper i både unix/windows. Den personen är nog inte helt enkel att hitta. Ingen unixtekniker med lite självaktning skulle erkänna att han/hon är en jäkel på ms-produkter också :D Förutom möjligtvis en konsult som ljuger på intervjun ;)
Letar inte efter jobb själv, mina 60h veckor räcker som det är, behöver inte högre tempo än det ;)
Men tips till trådstartaren, leta efter två personer, en för AD/pyttemjuk och en för unix-jobbet, annars kommer du få leta länge, eller förmodligen bli missnöjd med kunskaperna hos den du anställer.

Sant, tack för tipset.
Men vi söker egentligen 3 personer. Dock så har vi inte rum för folk med polycin "Står det inte MS på den så rör jag den inte, respektive, har inte Linus välsignat den så får det vara". :tungan

Santo skrev:
2649360 Vi planerar, går igenom, utverderar och styr jobbet under dagtid här hemma. När vi ligger hemma och sover under natten arbetar dem. På morgonen när man kommer tillbaka har man "jobbet" klart. på detta sätta efektiviserar man hela produktionen maximalt tidsmässigt :tungan

Fick jag bestämma skulle man kunna få ledigt till sin egen begravning om man skött sig i övrigt :)

Vi är rätt "nischade" inom vårt lilla område.

Intressant tanke för vissa jobb iaf. Har ni fått utvärdera mycket innan ni har funnit programerare med "rätt" kompetens?

Last edited:
loser skrev:
2649490Dock så har vi inte rum för folk med polycin "Står det inte MS på den så rör jag den inte, respektive, har inte Linus välsignat den så får det vara". :tungan

Då passar jag in, jag har skruvat i så pass mycket att de religiösa skulle kalla mig otrogen:D

loser skrev:
2649490
Vi är rätt "nischade" inom vårt lilla område.

Intressant tanke för vissa jobb iaf. Har ni fått utvärdera mycket innan ni har funnit programerare med "rätt" kompetens?

Ja det har varit ett jäkla slit att hitta personer man varit nöjd med... dock är vi inte klara än. Resultatet blir iaf färre anstälda här och resten på outsource. På detta sätt kommer vi också att kunna driva flera projekt samtidigt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT