Personal sökes igen!

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Hejsan

Då mitt förra försök att hitta personal genom sporthoj resulterade i en anställd som dessutom sköter sig utmärkt ger jag det en till chans.

Vi kommer att behöva 4 st nyanställda på heltid från och med augusti.

1 st rörmokare samt 3 st "tekniker" eller vad man skall kalla det. Det finns ingen utbildning för dessa tekniker utan man skall vara händig, alert och trevlig, resten lär vi er.

Sköter ni er är det meningen att provanställningen övergår till en tillsvidareanställning.

Jobbet kommer att vara i Täby i 1 år men anställningen är i Solna där vi har vårt kontor. Lite om bolaget på www.hwq.se

Pm:a vid intresse

Om någon har klagomål på att jag frågar efter personal som sist, försök att glädjs åt att det skapas jobb för unga killar/tjejer genom sporthoj istället för att gnälla.

Grymt av dig att göra så här! Lycka till, finns mycket bra folk här

Känns mindre tvärkört än Starstrikers tråd om man ser på era krav.
Ska jag PM:a min adress?

Vill f.ö. tillägga att det inte var något fel på Starstrikers inlägg, bara jag som föll utanför alla ramar...

Men kolla vad många negativa röster jag fått! :)
Nu blir dunderhonung glad, hon hörde av sig igår och ifrågasatte varför jag blivit så trevlig så jag inser att jag måste bättra mig och det fort. :fakta

Skämt å sido så kostar en rekrytering 150.000-200.000 kronor om man lägger det på en extern part så att påstå att det är för att vara hygglig mot någon som får jobb tycker jag inte är helt sanningsenligt, faktiskt. Det är nämligen för jävla hyggligt mot den som slipper annonsera också. :mattias

Varför inte starta ett underforum för allehanda rekryteringar, där kan Swedie fakturera endast 10.000/inlägg. Win-win? ;)

Skämt å sido så kostar en rekrytering 150.000-200.000 kronor om man lägger det på en extern part så att påstå att det är för att vara hygglig mot någon som får jobb tycker jag inte är helt sanningsenligt, faktiskt. Det är nämligen för jävla hyggligt mot den som slipper annonsera också. :mattias

Det är säkert jävligt vanligt att hyra konsulter för 150-200kkr för att anställa en rörmokare..

eller iof vet man aldrig med stockholmare :rolleyes:

Nu blir dunderhonung glad, hon hörde av sig igår och ifrågasatte varför jag blivit så trevlig så jag inser att jag måste bättra mig och det fort. :fakta

Det är bra att hon håller ett vakande öga på oss, eller mest dig kanske. Vore synd om vi avvek för mycket från det som förväntas. :tummenupp

Fast det var lite svårt att hitta ngt negativt med inlägget. :va

Det vore väl synd om folk blir för glada på din bekostnad. Jag plussar genast. Så blir jag glad.:)

Nu har några ansökningar kommit in men gärna fler.

Jag kommer gå igenom alla under nästa vecka för er som undrar varför jag inte svarat än.

Riktigt nice affärsidé :)

Raskt marcherat oxå:tummenupp

Tackar, tackar :)

Ok, point taken. ;)

Eventuellt kommer vi att behöva en kille på Island på sikt.

Sugen?

Tror att sporthojs vpka:are betelar 150 k rekrytering för att bli av med sin plågoande :banana

(ironi, skämt och inget illa menat)

Last edited:
Tror chansen att hitta duktiga rörmokare är större här, än hos arbetsförmedlingen.

Det är överhuvudtaget inte lätt att hitta duktiga hantverkare bland unga idag, eftersom många helst vill synas i media samtidigt som dom kammar in stålars på att göra så lite som möjligt. :rolleyes:

Eller som vissa t.ex "Frank från västkusten" som mådde dåligt av att jobba överhuvudtaget. T.o.m fysiskt när han måste gå upp på morgonen. :mad:

Det vore väl synd om folk blir för glada på din bekostnad. Jag plussar genast. Så blir jag glad.:)

Det ser ganska jämnt ut nu:

Positiva röster:
Ankan Mordecaien nill0w R2

Negativa röster:
xibalba jesseboy Zee Putte Starstriker VBK rääser Edvinsjolund Nemesis M@x1

Eftersom Starstriker är part i målet, VPK neggar alltid och skriver kärleksbrev via PM, Zee kör Alfa och Nemesis är kamphundare och Putte var kär i mig 2007 så gills inte deras röster.

rääser däremot, han har forumets nest besta nick så han får två röster.

:slicka

Eventuellt kommer vi att behöva en kille på Island på sikt.

Sugen?

Tror att sporthojs vpka:are betelar 150 k rekrytering för att bli av med sin plågoande :banana

(ironi, skämt och inget illa menat)

Jag har en del ogjort med en vulkan där, eyafjattjafittajökull, så jag drar - any day.

Ang VBK tror jag inte han kan avvara 150kr men annars hade du nog haft rätt.

Last edited:
Det ser ganska jämnt ut nu:

Positiva röster:
Ankan Mordecaien nill0w R2

Negativa röster:
xibalba jesseboy Zee Putte Starstriker VBK rääser Edvinsjolund Nemesis M@x1

Eftersom Starstriker är part i målet, VPK neggar alltid och skriver kärleksbrev via PM, Zee kör Alfa och Nemesis är kamphundare och Putte var kär i mig 2007 så gills inte deras röster.

Jag vill nog påstå att min röst inte ska räknas heller. Jag skyller på morgontrötthet och allmän sinnesförvirring.

Edit: Fast nu blev jag osäker.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...