Performance Bikes då och nu

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Jag var en flitig läsare av PB fram till -99 då jag slutade köpa tidningen för att jag tappade hojintresset. Då var tidningarna roliga att läsa med fyndiga liknelser och kommentarer, udda men roliga tester. Man fick känslan av att det var ett gäng polare som älskade att köra hoj hade satt ihop en egen tidning. Det kändes liksom som om det var ens egna polare man träffade varje gång ett nummer kom ut.

Nu är varenda medarbetare utbytt, artiklarna är precis lika kliniska som i vilken annan hojblaska som som helst. Tidningen känns dessutom billigare jämfört med för tio år sedan.

Fan, saknar Ronnie (R.I.P), Professor Robinson (R.I.P) Gus, Trevor och dom andra dårarna.

Var PB bättre förr? Absolut.

Ill drink too that... Underbara galningar, men så strök dom med också... VIF

Har aldrig läst gamla PB men nya är väl inte jätterolig dock överlägsen vilken svensk tidning som helst!

Om du inte läst den så prova Fast Bikes som är rätt frispråkig men fortfarande mkt matnyttig och rolig! Dock minus för de sedvanliga engelska porrannonserna samt att alltid ha ett uppslag på en hoj med en lättklädd brud vilket känns väldigt 90-tal!

Har aldrig läst gamla PB men nya är väl inte jätterolig dock överlägsen vilken svensk tidning som helst!

Om du inte läst den så prova Fast Bikes som är rätt frispråkig men fortfarande mkt matnyttig och rolig! Dock minus för de sedvanliga engelska porrannonserna samt att alltid ha ett uppslag på en hoj med en lättklädd brud vilket känns väldigt 90-tal!
Håller med. Engelska tidningar är ljusår bättre än svenska. Har prövat Fast Bikes tidigare men bara dom gånger dom hade ett reportage som var intressant. Fattar dock inte vad det är med att ha några halvskankiga brudar med i tidningen. Den var (är?) bra men PB var bättre när det begav sig.

Har heller aldrig läst Performace Bikes, men läser Streetfighter (engelsk så klart) lite då och då och den är bra (i mitt tycke). Dock de sedvanliga sleeziga annonserna och lättklädd :tuttar brud ihop med mittuppslags hojen ( iofs inget fel i det...:D )

Svenska tidningen Bike, var däremot religion när en annan var ung (läs: 80-talet). Tappade dock intresset för tidningen också pga att den förvandlades till det sämre succesivt och slutade läsa den för många år sedan.

Var prenumerant på PB i ett antal år men kvalitén började plötsligt sjunka och de bra reportrarna körde ihjäl sig en efter en (tänker särskilt å "Gus" och "Ronnie" men det var flera på redaktionen som körde ihjäl sig)

Teknikhörnan var också kanon men han skriver för Superbike nu.

Himla synd för tidningen var verkligen bra.

Har heller aldrig läst Performace Bikes, men läser Streetfighter (engelsk så klart) lite då och då och den är bra (i mitt tycke). Dock de sedvanliga sleeziga annonserna och lättklädd :tuttar brud ihop med mittuppslags hojen ( iofs inget fel i det...:D )

Svenska tidningen Bike, var däremot religion när en annan var ung (läs: 80-talet). Tappade dock intresset för tidningen också pga att den förvandlades till det sämre succesivt och slutade läsa den för många år sedan.

PB har tappat mycket stil de senaste åren, mycket bättre för, men har inte dom skippat porrgrejerna nu?! FB har ryckt upp sig en del, men har långt kvar. Den som jag gillar mest är TWO (two wheels only) eller om dom heter visor down nu. Mycket roligt som skrivs i dom, och så har dom ju MacKenzie & Whitham som skribenter, vilket bådar för en hel del bra saker...

Fick också tag i en VisorDown, och tyckte den var rätt OK. Prenumererade 3 år på PB tidigare, men dels funkade prenumerationen rätt kass, och dels försvann nyhetens behag efter ett tag. Det känns som de kör på samma spår hela tiden. Dock överlägset allt jag läst på svenska. Britter har nåt extra...

Var prenumerant på PB i ett antal år men kvalitén började plötsligt sjunka och de bra reportrarna körde ihjäl sig en efter en (tänker särskilt å "Gus" och "Ronnie" men det var flera på redaktionen som körde ihjäl sig)

Teknikhörnan var också kanon men han skriver för Superbike nu.

Himla synd för tidningen var verkligen bra.
Va i helvete, har "hamsterface" kört ihjäl sig också? Helt sjukt ju.:död

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...