Perforering i skinnställ

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
Ska köra 95% gata, 5% bana. Har tänkt skaffa ett ganska mörkt tvådelat ställ, men inte helsvart.

Vad är uppfattningen om perforering?
För kallt med? För varmt utan?

Är självklart en smaksak, kan ni inte posta lite åsikter?

Mitt är perforerat, det är tom tyg mitt frampå, i knävecken osv. Det var varmare än mitt gamla, "vanliga" ställ när det var kallt, och mycket svalare när de var varmt, så jag tycker det var perfekt :tummenupp

Vad är uppfattningen om perforering?
För kallt med? För varmt utan?

Det är helt beroende på hur mkt du anstränger dig , dvs hur mkt värme som skapas av kroppen.
+ Omgivningstemp.

Det kan va skitbra vid varm väder , och du fryser lättare vid mindre varmt väder.

Inget säger "I'm the fuckin' MAN" som ett perforerat läder.

Eftersom man vanligtvis kör när det är fint väder så är det mer fördelar än nackdelar. Ta ett med hål. Det rijerar.

En kompis kör med perforerat, och han brukar klaga över förfrusna kulor när det inte är +25C ute. Å andra sidan så har jag det desto svettigare i mitt när det väl blir varmt.

Perforerat ställ och underställ av latex vid behov?

Gatåkare i Sverige, då skaffar man INTE ställ med massa hål i. Vad var medeltempen sommaren -07, 14 grader?

Du kommer frysa satan redan vid 15-20 grader.

jag kan ju bara inflika att jag till slut köpte stället som inte var ventilerat. priset vägde nog in ganska mycket...jag får väl rapportera in i slutet av säsongen med lite rundgång...

Håller med Mattias här:tummenupp
För värme så kan du ju ta på dig ett windstopper underställ om du vill köra när det är lite kyligare.

Mja. Perforerat är väl att föredra, men jag lovar att det kan bli riktigt kallt. Då har man ett underställ som är gjort av neopren och någon vindtät väv...
Har för mig att mitt är av märket Revit eller nåogt sådant. Har jag det på så kan jag köra i 10-12c med mitt perforerade ställ, och det blir bara "lagom svalt"...

Men lite kallt om kulorna får du nog räkna med ;)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti