Per Träff kastar in handduken...

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
...han avgår från SVEMO med omedelbar verkan.

Pelle har tröttnat på SVEMOs oförmåga att fatta beslut och väljer därför att lämna sin post i sektionen redan nu.

Det kan ju inte kännas bra att sitta på två stolar i juniorcupsdramat som utspelar sig just nu heller.

Mycket beklagligt för Svemo.

Per är en bra kille, fler som han och Svemo kanske skulle kunna fungera till det det är till för.
Per var faktiskt den ända från Svemo som hörde av sig till mig under den situationen som jag hade i vintras.

/ Svensken

Ja man skäms ju nästan för att man tillhör SVEMO...

Nästan?

Last edited:
Synd för sporten och oss att vi tappar Pelle Träff från Svemo men jag förstår honom.

Vad är det för Juniorcup-drama som utspelar sig nu?

Last edited:
Tråkigt att Pelle ger upp, men förstår han.

Angående juniorcupfrågan så var ju 250:na överlägsna förra året, då gnällde dom inte. :tungan

Sätt Pellijeff på en Kawa 250 och han kommer ändå att vinna med 10 sekunder, 20 kg viktskillnad (?) plus grym förartalang är svårt att matcha!

Får tacka Pelle för det jobb han gjort då!! :tummenupp

Du kommer säkert bidra med mer till racingen genom andra sätt. :)

Som den här? :va

Jättetrist med Pelle men jag förstår honom.

Hade man varit 16 hade jag nog velat haft Air Italia replican som dom släppte i år.

http://www.aprilia.com/Model/40/RS+125/Overview.aspx

Någon har nog missupfittat någon och blandat ihop det med RS125R som slutades marknadsföras efter 2009. Dvs en Honda och helt annan klass.

Släng ut 125:orna från Junior-cupen och kör med hojar som faktiskt tillverkas fortfarande. Problemet löst.

Nu var du nog bara pinsam...

Kan man starta en egen roadracing-serie som inte har med Svemo att göra öht på något vis och skita i allt vad Svemo heter? För det kommer aldrig något vettigt därifrån, ever känns det som.

Kan roadracing bryta sig ur Svemo helt? Vad krävs? Egna licenser/tillstånd? Hur gör man?

Back