Per Johansson skor sig på utvecklingsstörda

Ursäkta OT men är det livets ord som driver postkodlotteriet?

Jupp. Jag såg den där Rickards heliga blick och kände att det inte stod rätt till. Nämnde att jag trodde han var religiös till min polare som gjort sig känd som den man vänder sig till om man vill att någon letar rätt på onödig info och kort där efter... Livets ord.

Jupp. Jag såg den där Rickards heliga blick och kände att det inte stod rätt till. Nämnde att jag trodde han var religiös till min polare som gjort sig känd som den man vänder sig till om man vill att någon letar rätt på onödig info och kort där efter... Livets ord.

Jag säger det igen. Jag visste det! Ingen kan ha det där tindrandet i blicken utan att vara fanatiker. Möjligtvis Peter Jöback.

Om dom tjänade mer så kanske deras sjukpension från f-kassan dras in och dom vart hänvisade till AF?:)

Detta hävdar Pär Johansson, men det kom ju fram i programmet att det inte alls var så, men det är inte det som är grejen. Det är dubbelmoralen och hela saken att låtsas ha de hrmmhrmm funktionshindrade i fokus medan det i själva verket handlar om att sno åt sig så mycket pengar man bara kan.

Last edited:

Det är ngt mer som är fishy, skulle inte förvåna mig om han kör framhjulsdriven bensinbil också.

...per johansson borde börja jobba med vissa sh-medlemmar, så de också blir glada och får tjo o tjim i sina annars tragiska icke-muslimska liv...

...per johansson borde börja jobba med vissa sh-medlemmar, så de också blir glada och får tjo o tjim i sina annars tragiska icke-muslimska liv...

Glada sh-buskisen. Jo man tackar. Funkar det som en vanlig gruppkörning så kommer nästan 90% av deltagarna till föreställningen börjar, 10% ramlar och slår sig under första akten, 40% kör vilse i kulissen och resten glömmer att de är med under fikat i pausen.

Glada sh-buskisen. Jo man tackar. Funkar det som en vanlig gruppkörning så kommer nästan 90% av deltagarna till föreställningen börjar, 10% ramlar och slår sig under första akten, 40% kör vilse i kulissen och resten glömmer att de är med under fikat i pausen.

...och 101% tycker att det är någon annans fel...

Föräldrarna verkar rasande..

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/glada-hudik-har-gett-vara-barn-ett-egenvarde_6587634.svd
"Pär Johansson och Glada Hudik-teatern har lyckats med något som varken granskande journalistik eller upprörd allmänhet förmår. Den har gett våra barn ett egenvärde som inte kan mätas i pengar. Och våra barn har gett funktionshindrade i hela Sverige ett ansikte. De har bidragit till hundratusentals möten mellan funktionshindrade och ”vanliga”. De har gjort det annorlunda mindre främmande.
..............
...........
Vi föräldrar och gode män har tillsammans med våra söner och döttrar skrivit på kontrakt som ger dem 920 kronor per föreställning. Ställt i förhållande till ersättningen för daglig verksamhet som i vår kommun är 42 kronor per dag så är det en relativt hygglig inkomst. De får dessutom hotell, mat och resor. Vad det gäller Pär Johanssons inkomster är det en avtalsfråga mellan Pär och hans arbetsgivare. Inte en avundsjuk allmänhet.

Som föräldrar hoppas vi innerligt att Pär Johansson orkar och vill fortsätta att jobba med och för våra barn. Vi hoppas också på ett mer nyanserat sätt att bedriva journalistik och en ännu större vilja att motarbeta fördomar. På riktigt.

FÖRÄLDRAR TILL SKÅDESPELARNA I GLADA HUDIK-TEATERN:

GUNILLA NYBOM

JAN-OVE KARLSSON

MONICA MELIN

ULLA WALLIN-RUTH

MIKAEL RUTH

GÖTA ÖSTLIN

KAJSA ERIKSSON

BENGT HOLMER

IRENE HOLMER

ROLAND LUNDQVIST

SIGRID LUNDQVIST

SIGNE ZEIDER

ULF MOSSBERG

TIMO POHJANEN

ING BRITT JOHANNESSON

ASTRID WIDARSSON

ALLAN WIDARSSON

ROGER HOLMBERG

ULLA HOLMBERG

EVA JOHANSSON

MONICA HEDKVIST

PETER ANDERSSON

SIV ANDERSSON

YVONNE STRANDQVIST "

Jag träffade Per J på ett event för något år sedan eftersom min fru jobbar på Ericsson (som pytsat in en del cash i glada Hudik). Han är en fantastisk person, det riktigt sprakar och bubblar om snubben och han förtjänar all cred för det arbete han gjort, Sverige behöver fler eldsjälar som honom.

Samtidigt har han svaghetssynder precis som oss alla: han är fåfäng, revanschistiskt målmedveten (han har ju gjort en viss resa från Hudik nobody till att vara key note på stora event, Allsång på skansen etc) och njuter i fulla drag av att stå i centrum. Kryddat med ett antal mille så blir det en cocktail som är svår att inte ta djupa klunkar av -medan det varar. Jag tror hela cirkusen har grumlat hans omdöme en smula.

Det som stör mig mest är att han inte har kulor nog att bemöta kritiken direkt.

Att en kommunpamp blir skitnödig när UG dyker upp och försöker styra vad de anhöriga ska säga eller inte säga är knappast förvånande....

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back