Per Björk kör STCC Veidec

"20-årige Per Björk debuterade i roadracing i fjol, efter en tidigare karriär som supermotardförare. Att byta gren visade sig vara ett lyckat karriärdrag av Björk – på elva starter i fjol tog 20-åringen elva segrar!

– Roadracing passar nog mig rätt bra. Jag var inte alls lika framstående i supermotard – där brukade jag befinna mig på nedre halvan av startfältet, en medelmåtta, säger Per."

Intressant varför det är så här. Att det skulle vara så pass skilda talanger som krävs för roadracing kontra motard är lite lustigt tycker jag. Min teori är att det är mycket mer tekniskt att köra motard eller cross, alltså att det handlar mer om hur man kan hantera en hoj, när det i roadracing handlar mer om att kunna se den perfekta linjen och upprepa den varv efter varv. Mycket mer "mekaniskt" och närmare gränsen på något sätt. Givetvis är det mycket av allt i båda grenarna men om man ska försöka se någon skillnad.

jag tyckte Per va duktig på motard men där finns juh ingen A och B klass utan där e "gott och blandat" så då kan man inte förvänta sej att köra alla finaler osv första året...
hade man slängt in honom direkt i super bike hade han inte vatt med i toppen där heller.
Per sätter ribban högt direkt, hade han kört motard nån säsong till tror jag han hade vatt med i toppen där med.
fast nu testa han roadracing och det e juh sjuuukt fett mycket ballare. :tummenupp

conno skrev:
2645401 har vatt först över linjen alla rejs han ställt upp i. :tummenupp

japp men ändå så blev han tre:a på rokkie rejset på em efter en tjystart...

men jag va grymt impad det som impade mest på mej va ändå regn körningen på anderstorp sjukt snyggt :tummenupp :tummenupp

Lycka till ska bli skönt att slippa dej nästa år :D :D

Redan i våras när vi körde i Brno så såg vi att Björk hade det där lilla extra som krävs för att vinna, han körde utan problem jämt med Jorpes, Jorpes blev förtvivlad och tog i för kung och fosterland men Björk hängde på som en fluga på en hästskit.

Det ska bli kul att se vad Björk kan prestera i kungaklassen Veidec.

GSXR1100R skrev:
2645997 Redan i våras när vi körde i Brno så såg vi att Björk hade det där lilla extra som krävs för att vinna, han körde utan problem jämt med Jorpes, Jorpes blev förtvivlad och tog i för kung och fosterland men Björk hängde på som en fluga på en hästskit.

Det ska bli kul att se vad Björk kan prestera i kungaklassen Veidec.

Jämnt?? Han körde ifrån honom... :7peta

BrInK skrev:
2646193 och nästan ifrån dej me om man kollar rejs resultaten från brno. :pannkyss

Nära skjuter ingen hare! Jag vinkade till och med åt honom att börja gasa så att han skulle komma förbi mig. :D

Det tog mig alla fyra dagar minus sista passet att komma igång. Då sänkte jag mig tre sekunder, med ett sönderkört bakdäck, vilket till var drygt tre sekunder snabbare än Tubens bästa tid om jag inte minns helt fel! :)

Last edited:
crashtestdummy skrev:
2646304 är han släkt med Thed och Daniel?
:va

näpps....

oscar skrev:
2646215 Nära skjuter ingen hare! Jag vinkade till och med åt honom att börja gasa så att han skulle komma förbi mig. :D

Det tog mig alla fyra dagar minus sista passet att komma igång. Då sänkte jag mig tre sekunder, med ett sönderkört bakdäck, vilket till var drygt tre sekunder snabbare än Tubens bästa tid om jag inte minns helt fel! :)

yeye snacka går juh på pappert va han preis bakom ... och på pappert har du fått spö av mej.... alla gånger!

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back